آوای جنوب

جهادگری پرسنل نفت گچساران در اوج گرما برای عزت و اعتلای نام ایران/ باید به احترام آنها بلند شد و ایستاد

در چنین شرایطی که بر اساس آمارهای هواشناسی جنوب کشور به اوج گرما رسیده است کار و تلاش مردان نفتی در تاسیسات لحظه‌ای از حرکت نمی‌ایستد.

آوای جنوب/ سمیرا نصاری
در چنین شرایطی که بر اساس آمارهای هواشناسی جنوب کشور به اوج گرما رسیده است کار و تلاش مردان نفتی در تاسیسات لحظه‌ای از حرکت نمی‌ایستد.

در حالی که هنوز به فصل تابستان و آفتاب داغ تابستان نرسیده‌ایم گرما در جنوب کشور به اوج خود رسیده است.

این روزها وقتی برای کارهای ضروری به بیرون از منزل می‌رویم با گرما و آفتابی روبرو می‌شویم که بی‌مهابا به دنبال سایه‌ای برای فرار از آن هستیم.

در چنین شرایطی که بر اساس آمارهای هواشناسی جنوب کشور به اوج گرما رسیده است کار و تلاش مردان نفتی در تاسیسات لحظه‌ای از حرکت نمی‌ایستد.

تلاش‌گران عرصه تولید در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی با زبانی روزه اما با پشتکاری از جنس مردان ایرانی هر روز از جاده‌های صعب‌العبور و سخت عبور و مرور می‌کنند تا قلب اقتصاد کشور که مایه عزت ایران اسلامی است همچنان بتپد.

_dsc0173

شرکتی که به دلیل ویژگی آن کارکنانش در گستره چهار استان فعالیت دارند.

قرار گرفتن تاسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می‌شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می‌شود.

راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تاسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است.

شرکت نفت گچساران مدیریت ۲۳ میدان نفتی و تولید صیانتی از ۱۷ میدان نفتی فعال را دارد که هم اکنون این شرکت مسوولیت تولید صیانتی از ۱۵ میدان نفتی فعال را با استفاده از ۷۷۵ حلقه چاه بر عهده دارد.

وجود ۱۰ واحد بهره‌برداری، ۵ کارخانه نمکزدایی در مدار و ۲ کارخانه نمکزدایی در دست اقدام، وجود ۱۱ ایستگاه فشار و تزریق گاز، سه مجتمع بزرگ پالایشگاهی گاز وگاز مایع، سیستم گاز آغار و دالان مشتمل بر ۱۲ دستگاه، شیرگاه و لخته‌گیر مایع، چندین واحد آزمایشگاهی شیمیایی، وجود ۶ واحد آبرسانی، بیش از ۱۰۰ تفکیک‌گر سرچاهی و بوستری، در کنار ۳ ایستگاه برق و دارا بودن بیش از ۶۷۰۰ کیلومتر خطوط لوله به قطر ۴ تا ۵۲ اینچ و از همه مهمتر وجود پرسنلی از همین آب و خاک ایران زمین سالهاست نگذاشته‌اند نفت لحظه‌ای بایستد.

آری کارکنان نفت گچساران و مناطق نفت خیر جنوب در اهواز، مسجد سلیمان، آغاجاری، امیدیه و مارون و کارون در هوای گرم این روزها که هرکس در بازار و خیابان به دنبال سایه‌ای می‌گردد تا برای ثانیه‌ای از تابش مستقیم آفتاب در امان باشد در سخت‌ترین شرایط و گرمای طاقت‌فرسا با همتی پولادین از جنس مردان این سرزمین در تلاش و تکاپو هستند تا نبض اقتصاد ایران در صنعت نفت همچنان بتپد.

به دنبال آن کارکنان پس از تعویض شیفت مسیرهای طولانی و صعب العبور را می‌گذارنند تا این بار به آغوش گرم خانواده برسند و در اوج خستگی کار در کنار خانواده باشند و باید گفت اینجاست که باید به احترام آنها بلند شد و ایستاد و به آنها درود فرستاد.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president