آوای جنوب

تعطیلات عید فطر آزمون شعار و عمل مسوولان در یاسوج/کاش در پذیرایی از مهمانان شکست نخوریم

اگر مشکلات همچنان باقی باشد باید نسبت به توانمندی این دسته از مدیران شک کرد و برای رفع آن طرحی نو در انداخت و در سپردن مدیریت‌ها تأمل و تدبر کرد.
آوای جنوب
یادداشت/داریوش بهنیا
اگر مشکلات همچنان باقی باشد باید نسبت به توانمندی این دسته از مدیران شک کرد و برای رفع آن طرحی نو در انداخت و در سپردن مدیریت‌ها تأمل و تدبر کرد.

داریوش بهنیا از فعالان رسانه‌های در کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی آورده است: اگر اشتباه نکنیم ۵ یا ۶ سالی هست که متفاوت‌تر از گذشته در تعطیلات عید فطر مسافران به صورت گسترده و ده‌ها هزار نفری به شهرهای سردسیری و ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد از جمله یاسوج و سی‌سخت سفر می‌کنند.

مردم بعد از یک ماه عبادت و روزه‌داری در گرمای طاقت‌فرسای تابستان از مناطق مختلف به خصوص از استان‌های همسایه از جمله بوشهر و خوزستان و فارس به این دو شهر ییلاقی در استان سفر می‌کنند.

در چند سال اخیر که مسافرت‌ها زیاد شده و آن هم به دلیل تعطیلی یک روزه که در کنار عید فطر بوده؛ هر چند که مسؤولان استان ما تلاش کرده‌اند که به مهمانان زیاد بد نگذرد اما در جاهایی هم اگر تدبیر بیشتری به خرج می‌دادند بسیاری از مشکلات وجود نداشت.

مشکلاتی که چندان رفع آن‌ها سخت نیست و برای مسؤولان در استان بسیار برطرف کردن آن‌ها آسان و راحت است که از جمله می‌توان به موضوع تکراری و حاشیه‌ساز کمبود سرویس‌های بهداشتی اشاره کرد.

بله؛ درست شنیده‌اید؛ مشکل این سال‌های اخیر ما و البته مشکل اساسی به سرویس‌های بهداشتی برمی‌گردد که تعداد آن‌ها جوابگوی این همه مسافر و گردشگر نیست.

مسؤولان استانی و به خصوص مسوولان متولی امر گردشگری تا کی باید به قول معروف خجالت‌زده این مشکل کوچک اما اساسی در محیط‌های گردشگری و اسکان مسافران باشند و البته همواره از پرداختن رسانه‌ها به این مشکل اظهار گلایه کنند.

مگر رسانه می‌تواند از رسالت خود دست بردارد و در جایی که مسافر و گردشگر از رسانه می‌خواهد که این مشکل را اطلاع‌رسانی کند مگر می‌‌شود به وظیفه خود عمل نکرد؟.

سالی دیگر گذشت و تا چند روز دیگر شاهد چند روز تعطیلات عید فطر خواهیم بود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به همزمان شدن این تعطیلات با فصل تابستان امسال تعداد مسافران در شهرهای یاسوج و سی‌سخت بیشتر از سال‌های قبل باشد.

این چند روز محک و میزانی برای پی بردن به وزن و توان مسؤولان مرتبط اعم از شهرداری و گردشگری و سایر دستگاه‌هاست تا ببینیم در طول یکسال چه اندازه بر توان خود افزوده‌اند و مشکلات را برطرف کرده‌اند.

از سوی دیگر اگر مشکلات همچنان باقی باشد باید نسبت به توانمندی این دسته از مدیران شک کرد و برای رفع آن طرحی نو در انداخت و در سپردن مدیریت‌ها تأمل و تدبر کرد.

البته مشکلات دیگری نیز همواره در شهر یاسوج برای پذیرایی از مسافران وجود داشته که از جمله می‌توان به امکانات کم پارک‌ها و فضای سبز به خصوص نبود سایه‌بان در پارک‌ها، مشکل یخ، مشکل بزرگ ترافیک، مشکل کمبود فضا و ده‌ها مورد دیگر اشاره کرد که البته رفع برخی از این مشکلات نیاز به زمان دارد و نمی‌توان انتظار و توقع بیشتری از مدیران داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president