آوای جنوب

مک‌کین: تغییر نظام در ایران حیاتی است

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا طی روزهای اخیر چند بار مدعی شده که زمان آن رسیده که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و یک دموکراسی عملی را تجربه کنند.

آوای جنوب

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا طی روزهای اخیر چند بار مدعی شده که زمان آن رسیده که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و یک دموکراسی عملی را تجربه کنند.

در ادامه سیاست‌های ضدایرانی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، دو نفر از مقامات ارشد امریکا بار دیگر خواستار تغییر نظام در ایران شدند.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا در یک جلسه استماع کلیدی کنگره گفت که سیاست جدید آمریکا در قبال ایران شامل تغییر نظام می‌شود.

وی تصریح کرد که این سیاست با تکیه بر «عناصر داخل ایران به منظور انتقال قدرت صلح‌آمیز آن دولت» پیش می‌رود.

«جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا نیز ضمن تأکید بر اظهارات تیلرسون مدعی شد که زمان آن رسیده است که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و یک دموکراسی عملی داشته باشند.

مک‌کین بعد از دیدار با «رضا پهلوی» پسر شاه مخلوع ایران که اخیرا در کنگره برگزار شد، مدعی شد که ایران یک راهرویی را به وجود آورده است که از تهران به لبنان منتهی می‌شود.

این سناتور در ادامه مدعی شد: «این خطرناک است. پیام من این است که تغییر در تمام سراسر جهان رخ می‌دهد. زمان آن رسیده است که مردم ایران یک جامعه آزاد و باز و یک دموکراسی عملی داشته باشند. یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان، زمان آن رسیده است که وارد قرن ۲۱ شود، ما هم‌اکنون یک دولت جدید داریم. گرچه (اقدامات دولت جدید آمریکا) غیرقابل پیش‌بینی است اما متأسفانه دولت قبل قابل پیش‌بینی بود».

وی درباره دولت قبلی آمریکا گفت:‌«به بیان دیگر، آن دولت برای دموکراسی و آزادی‌ ایستادگی نکرد».

این سناتور جمهوری‌خواه تأکید کرد که دولت جدید با همه در این زمینه همکاری می‌کند و موفق خواهد شد.

وی تصریح کرد: «در حال حاضر ایران راهرویی را ایجاد کرده که از تهران به سمت بیروت می‌رود. این خطرناک است و بنابراین ما اقدامات زیادی برای انجام دادن داریم اما معتقدیم که مردم ایران ماهر هستند. آنها باسواد هستند و آزادی می‌خواهند. پیام ما این است که کمک در راه است».

مک کین تصریح کرد: «ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم و من همیشه نمی‌توانم اقدامات ترامپ را پیش‌بینی کنم اما می‌توانم پیش‌بینی کنم که در اطراف او بهترین افرادی وجود دارد که در سالهای بسیار بسیار زیاد مشاهده کردم».

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president