آوای جنوب

عملیات توپکرانی ۳۳۹۵ کیلومتر خط لوله انتقال نفت و گاز توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران

در سال گذشته ۳۳۹۵ کیلومتر عملیات توپکرانی توسط شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران با موفقیت انجام شد.

آوای جنوب

 مهندس بیژن آقایی، رییس اداره خدمات چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با بیان این مطلب، گفت: در سال گذشته افزون بر ۳۳۹۵ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴تا ۵۲ اینچ صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با انجام این پروژه حدود ۴۵۲ مورد مواد ضد خورندگی توأم با گازوئیل، معادل بر حدود ۹۹۰ هزار لیتر در مخازن تزریق شده است تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.

Image result for ‫توپکرانی گچساران بیژن آقایی‬‎

آقایی بیان کرد: در یک سال گذشته شرکت نفت و گاز گچساران موفق به اجرای عملیات ۲۶۹۵کیلومتر توپکرانی دوره ای و تعمیراتی و ۷۰۰کیلومتر توپکرانی هوشمند در خطوط لوله خود شده است.

وی افزود: در سال گذشته همچنین در راستای حفظ، تولید و نگهداری از خطوط اصلی و صادراتی نفت و گاز و گاز مایع ۲۴۶مورد توپکرانی اجرا شده است.

رییس اداره خدمات چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت کوهستانی و صعب العبور خط لوله نفت گچساران که در چهار استان کهگیلویه وبویراحمد ، خوزستان ، فارس وبوشهر واقع شده اند، در برخی از موارد بازدیدها به علت فوریت توسط بالگرد صورت گرفته است.

Image result for ‫توپکرانی گچساران بیژن آقایی‬‎

وی افزود : نتایج حاصل از توپکرانی توسط کارشناسان بررسی و در نتیجه به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی خطوط لوله، صیانت از خط لوله صادراتی و جلوگیری آلودگی زیست محیطی، عملیات ترمیم بر روی این خطوط آغاز می شود.

آقایی در تشریح عملیات توپکرانی اظهار کرد: باید گفت توپکرانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هد ف تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد.

لازم به ذکر است، شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران با در اختیار داشتن چند هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت وگاز دارای یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط لوله مناطق نفتخیز می باشد که در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.
بر اساس این گزارش ،شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است.قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد ، خوزستان ، بوشهر و فارس از ویژگیهای این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله به تلمبه خانه گوره منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می شود

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی گفت:

    تشکر از مردان بی ادعا

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president