آوای جنوب

افشاگری شهردار یاسوج: حرکت رو به عقب شوراهای شهر یاسوج در ۱۲ سال گذشته/جذب ۱۰۰ نیروی غیرقانونی در شهرداری/با شورا سالاری مقابله کردم/میان افراد خاص طرفدار ندارم

شهردار یاسوج گفت: شوراهای در ۱۲ سال گذشته به جای اینکه حرکت رو به جلو داشته باشد به عقب حرکت کردند و به جای اینکه قانون را ترویج دهند سنت‌ها را رواج دادند.

آوای جنوب

شهردار یاسوج گفت: کاری که من در شهرداری انجام دادم بالا بردن نرخ جرائم بود و آن را هم به شدت افزایش دادم تا برخی سودجویان به مردم این شهر جفا نکنند.

محمدعلی جاوید عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به برخی اقداماتی که در شهرداری یاسوج انجام شده اظهار کرد برخی‌ها اظهار می‌کنند که جاوید عوارض را بالا برده است.

وی گفت برخی‌ها فرق میان عوارض و جرایم را نمی‌دانند در حالی که اختلاف عوارض در شهر یاسوج در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ تنها ۲۰ درصد تفاوت کرده است.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاری که من در شهرداری انجام دادم بالا بردن نرخ جرائم بود و آن را هم به شدت افزایش دادم تا برخی سودجویان به مردم این شهر جفا نکنند.

جاوید در ادامه اظهارات خود با بیان این که حتی یک دکه را بر اساس رابطه به کسی واگذار نکردم اظهار کرد: هر کسی می‌تواند یک مدرک در این زمینه ارائه کند.

این مسوول در ادامه اظهارات خود با بیان این که رابطه‌ها در شهرداری بیداد می‌کرد افزود:  رابطه مردم با شهرداری تیره و تار بود اما با قانون‌مند کردن کارها در شهرداری اجازه ندادیم که این گونه رابطه در شهرداری برقرار باشد.

شهردار یاسوج افزود: الان صدور پروانه‌ها از طریق دفاتر پیشخوان انجام می‌شود و دیگر کارشناس شهرداری نمی‌تواند برای مردم ناز در بیاورد.

جاوید گفت:در سال‌های گذشته بیش از ۵۰۰ سازه موقت در یاسوج احداث شده بود که هیچ تطابقی ضوابط شهرسازی نداشتند و اکنون روی دست ما مانده‌اند و به سیما و اشتغال و درآمد و آسایش مردم آسیب می رساند و عمده آن ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ رفته‌اند و حکم تخریب آن‌ها صادر شده است.

وی در ادامه با بیان این که در میان افراد خاص طرفدار ندارم اظهار کرد: شهرداری یاسوج برای خودم دفتر و دستکی درست نکرده بودم.

جاوید با بیان این که در انتخابات شورای شهر یاسوج ۱۵۵ کاندیدای شورای شهر بر ما تاختند تصریح کرد: اما ما هیچ گونه حرفی نزدیم و از خود دفاع نکردیم تا بگذاریم هر کسی در فضای آزاد هر چه می خواهد بگوید.

وی به کارهایی که در زمان خودش انجام شده اشاره کرد و گفت: ده‌ها پروژه عمرانی را استارت زدیم و امروز که بخواهیم شهرداری را تحویل دهیم ادعا داریم که خیلی کارها را انجام داده‌ایم و کارهای ما در عمل بوده است.

جاوید با بیان این که باید با واقعیت‌ها با مردم صحبت کنیم، افزود: برای یک مسوولیت نباید افکار عوام فریبانه را به خورد مردم بدهیم و شعاری عمل نکنیم.

حرکت رو به عقب شوراهای شهر یاسوج در ۱۲ سال گذشته/جذب ۱۰۰ نیروی غیرقانونی در شهرداری/با شورا سالاری مقابله کردم
شهردار یاسوج گفت: شوراهای در ۱۲ سال گذشته به جای اینکه حرکت رو به جلو داشته باشد به عقب حرکت کردند و به جای اینکه قانون را ترویج دهند سنت‌ها را رواج دادند.

محمدعلی جاوید با بیان اینکه از آبان سال ۹۲ به عنوان شهردار یاسوج شروع به کار کردم و ۳ سال و ۷ ماه از فعالیتم در شهرداری می گذرد، گفت: شوراهای در ۱۲ سال گذشته به جای اینکه حرکت رو به جلو داشته باشد به عقب حرکت کردند و به جای اینکه قانون را ترویج دهند سنت‌ها را رواج دادند

شهردار یاسوج با بیان اینکه در مدت ۴ سال اخیر همه تلاش، وقت و انرژی خود را برای برنامه‌ریزی، مقابله و تصحیح با این سنت های غلط گذاشتم اظهار کرد: اعضای شورا در ۱۲ سال اخیر از شهرسازی اطلاعی نداشتند و با وجود اعتبار زیاد که سازمان شهرداری‌ها در گذشته به شهرداری یاسوج تخصیص داده بود اما کار خاصی برای عمرانی و آبادانی شهر انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه مقابله با سنت‌های غلط شورای شهر با چالش‌هایی برایم همراه بود، گفت: مقابله با شورا سالاری یکی از سنت‌های غلطی بود که با آن مقابله کردم، وقتی شورا سالاری حاکم بود هر چه شورای شهر می گفتند شهردار باید عمل می‌کرد.

این مسوول اضافه کرد: این موضوع بیشتر در مسائل اجتماعی دیده می‌شد و مرگ و حیات شهرداری در دست شورا بود در حالی که شوراهای شهر ۳۴ وظیفه دارد که یکی از آنها نظارت بر عملکرد شهرداری است.

جاوید با بیان اینکه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بر عهده شهرداری است، افزود: شورا طبق قانون باید بر شهرداری نظارت داشته باشد که این وظایف نباید با هم تداخل پیدا کند، هم شهرداری و هم شورای شهر هر کدام باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی بر چیده شدن و منحل کردن کمیسیون توافقات شهرداری را از دیگر اقدامات برای مقابله با سنت‌های غلط دانست و اضافه کرد: این کمیسیون مبنای قانونی نداشت که برای مثال افرادی که مالکیت نداشتند حکم مالکیت برای آنها صادر شد که همین کار میلیارد تومان به شهرداری ضرر زد.

این مسوول جذب نیروهای غیرقانونی را از دیگر دست پخته های شورا دانست و گفت: ۱۰۰ نفر به صورت غیرقانونی و بدون برگزاری آزمون و طی شدن روال قانون در شهرداری جذب شدند در حالی که ما در طول ۴ سال فقط دو نیرو به صورت انتقال از دستگاه‌ها به مجموعه شهرداری اضافه کردیم.

جاوید با اشاره به وصول عوارضات شهرداری یاسوج گفت: شورا در زمینه عوارضات تخفیف‌های بی موردی می دادند و گاهی ۵۰۰ میلیون عوارضات با سفارش و‌ یک تلفن اعضای شورا ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تخفیف داده می‌شد که ما گفتیم عوارضات قانونی باید به صورت یکسان از همه وصول شود.

شهردار یاسوج با اشاره به برخورد با نیروهای متخلف شهردار گفت: سه نفر را به دلیل اختلال در نظم و قوانین شهرداری اخراج کردیم و به غیر از این افراد هیچ کسی را اخراج نکردم حتی نیروهایی که بدون ضابطه در شهرداری جذب شده بودند.

جاوید با تأکید بر احترام و اکرام نیروهای خدماتی شهرداری افزود: نیروهای خدماتی شهرداری با حداقل حقوق زندگی می‌کنند، وقتی وارد شهرداری شدم این افراد ۸ تا ۱۲ ماه حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده بودند که این کار مغایر با عدالت است، ما علاوه بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان، حقوق کارگران خدماتی و مطالبات گذشته آنها را پرداخت کردیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این مدت حضورم در شهرداری یاسوج مجوز یک واحد کیوسکی به کسی ندادم گفت: کیوسک‌هایی که در شهر وجود دارد همه متعلق به گذشته است که نه به افراد مستحق بلکه توسط شورا به نور چشمی‌ها و افراد غیر مستحق واگذار شد.

جاوید پرداخت ۱۴ میلیارد میلیارد تومان از بدهی شهرداری‌ها به CNG ها از اقدام خوب شهرداری دانست و افزود: اصلاح ساختاری اداری شهرداری در دستور کار قرار گرفت و اولین شهرداری بودیم که ساختار شهرداری را اصلاح و معاونت هایی در شهرداری ایجاد کردیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president