آوای جنوب

ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی در کهگیلویه و بویراحمد/با دفاتر خدمات مسافرتی که مجوز ندارند و غیر قانونی اقدام به برگزاری تور مسافرتی کنند برخورد می‌شود

طبق قانون با افراد، نهادها یا گروه‌هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به برگزاری تور مسافرتی می‌کنند و مجوز دفاتر خدماتی را ندارند، برخورد می‌شود و رعایت قانون در این راستا الزامی است.
 آوای جنوب
در جلسه ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی از جمله نسبت به نظارت بیشتر بر صلاحیت دفاتر خدمات مسافرتی تأکید شد.

محمود باقری شامگاه شنبه در جلسه ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال ۹۲ تنها هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان فعال بود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درخواست تاسیس برای دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شده است، گفت: با رعایت ضوابط و قوانین، این درخواست‌ها بررسی شده و مجوز لازم صادر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: هدف از ساماندهی دفاتر خدمات رعایت قانون و خدمات دهی مناسب به مسافران و گردشگران است.

باقری اظهار داشت: طبق قانون با افراد، نهادها یا گروه‌هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به برگزاری تور مسافرتی می‌کنند و مجوز دفاتر خدماتی را ندارند، برخورد می‌شود و رعایت قانون در این راستا الزامی است.

وی اظهار داشت: لیست دفاتر خدمات مسافرتی استان به سازمان حمل و نقل و پلیس راه استان فرستاده می‌شود و اطلاعات لازم به این ارگانها اعلام می‌شود.

باقری با بیان اینکه مسؤولان دفاتر باید صلاحیت لازم را داشته باشند، گفت: معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و ارائه خدمات مناسب به گردشگران از وظایف مهم دفاتر خدماتی است.

 

وی تصریح کرد: همچنین در راستای کنترل و نظارت بهتر استفاده از اتوبوسهای دارای سامانه هوشمند ضروری است.

تردد اتوبوس‌ها بدون داشتن سامانه سپه تن ممنوع است

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: اتوبوس‌های تورهای مسافرتی و گردشگری باید به سامانه سپه تن مجهز باشند و اگر اتوبوسی این سامانه را نداشته باشد حق تردد ندارد.

 تباشیر افزود: پلیس راهور استان برای همکاری با دستگاه متولی در راستای جلوگیری از تردد تورهای گردشگری بدون مجوز آمادگی دارد.

وی بیان داشت: تردد ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس به صورت یک طرفه از طرف استان فارس در مسیر اقلید به یاسوج ممنوع اعلام شده است.

تباشیر تصریح کرد: در جلسه ای که در این راستا برگزار شد، تاکید شد که از طرف استانداری و دستگاههای متولی مکاتبه‌ای با استان مبدا انجام شود که نسبت به رفع محدودیت‌ها اقدام شود.

وی افزود: یکی از مسیرهایی که در آن تردد مسافران و گردشگران برای زیارت از اماکن مذهبی زیاد است، محور امامزاده علی است که این محور از مسیر دهدشت ایمنی ندارد.

تباشیر اظهار داشت: همچنین در بازدیدی که از محور آب حیات انجام شد، مشکلات این جاده بررسی شد.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش ایمنی جاده‌ها و کنترل مناسب برای برخی مسیرها ایستگاه پلیس راه ایجاد می‌شود.

تردد تورهای گردشگری بدون مجوز خلاف قانون است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد تورهای گردشگری بدون مجوز خلاف قانون است و طبق قانون از پنج میلیون تا ۱۰ میلیون ریال جریمه دارد.

الماس گشتاسبی افزود: استان در حوزه گردشگری ظرفیتهای مناسبی دارد اما متاسفانه کمبود زیر‌ساخت‌های مناسب سبب شده که این ظرفیتها مغفول بماند.

گشتاسبی بیان داشت: برگزار کنندگان تورهای مسافرتی باید از قوانین اطلاع داشته و از آن تبعیت کنند.

گشتاسبی تصریح کرد: جاده دسترسی به برخی از اماکن مذهبی و تفریحی در استان، وضعیت مطلوبی ندارد و این امر باید مورد توجه قرار گرفته و در راستای بهبود زیرساختها در این مسیرها اقدامات لازم انجام شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. 1234 گفت:

    متاسفانه ضعیف ترین ارگان اداری استان میراث فرهنگی هست بهتر بگم علی بی غمه فقط پول فقط حقوق میگیرن میخورن

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president