آوای جنوب

تجلیل از ۶۰ بهبود یافته اعتیاد در گچساران/ معتادان و کارتن‌خواب‌ها در گچساران صاحب مکان شدند+تصویر

رئیس بهزیستی گچساران از افتتاح اولین مرکز سرپناه شبانه در سطح استان در شهرستان گچساران خبر داد.
آوای جنوب
رئیس بهزیستی گچساران از افتتاح اولین مرکز سرپناه شبانه در سطح استان در شهرستان گچساران خبر داد.

سید مهران کشاورز ظهر امروز در حاشیه همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران که با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی و بهبود یافتگان از دام اعتیاد در گچساران که در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز (شلتر) پناهگاه شبانه در سطح استان در شهرستان گچساران  امروز افتتاح شد.

رئیس بهزیستی گچساران ادامه داد: این مرکز جهت اسکان شبانه کارتن‌ خواب‌ها و افراد معتادی است که به دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها به سر می‌برند، افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز در طول شبانه‌روز معتادان کارتن‌خواب را پذیرش می‌کند، بیان کرد: این شلتر با مشارکت بخش خصوصی و کمک ۳۰ میلیون تومانی بهزیستی تجهیز و راه‌اندازی شده و با مشارکت بهزیستی فعالیت رسمی خود را از امروز آغاز کرد.

این مسئول تصریح کرد: پناهگاه شبانه (شلتر) بهزیستی در زمینه درمان معتادان فعالیت نمی‌کنند؛ بلکه تنها مکانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که غالب فعالیت آنها در زمینه ساماندهی معتادین کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماعی بی‌سرپناه است.

کشاورز با اشاره به خدمات این سرپناه اذعان کرد: در این سرپناه خدماتی مانند یک وعده غذای گرم، صبحانه، استحمام، خدمات پزشکی و آموزشی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون ایدز، هپاتیت و غربالگری ارائه می‌شود.

وی زمان شروع فعالیت این مرکز را از ساعت ۷ غروب تا ۷ صبح  اعلام و خاطرنشان کرد: در طی  این مدت به  افراد کارتن خواب، معتادان بی سرپناه و افراد بی‌خانمان خدمات لازم ارائه می شود.

رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به ظرفیت این پناهگاه گفت:  این پناهگاه با ظرفیت اسمی ۵۰ تخت است که در حال حاضر به ۲۰ تخت مجهز شده است و در آینده نیز افزایش داده خواهد شد.

وی هدف از ایجاد پناهگاه را کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از بیماری‌های واگیردار برشمرد.

تجلیل از ۶۰ بهبود یافته اعتیاد در گچساران
از ۶۰ بهبود یافته اعتیاد در گچساران تجلیل به عمل آمد.

ظهر امروز همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران با حضور مسوولان استانی، مدیرکل بهزیستی استان، مسوولان شهرستانی و فرماندار گچساران در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران با حضور بهبود یافتگان اعتیاد برگزار شد.

در این همایش سید مهران کشاورز اظهار کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که جشن بزرگی با حضور همه افرادی که دچار این بلای خانمان سوز شده و بهبود یافته را در سطح شهرستان گچساران برگزار کنیم.

رئیس بهزیستی گچساران در ادامه با تجلیل از صبر و استقامت بهبود یافتگان از بند اعتیاد، افزود: رهایی افراد بیمار  از اعتیاد یک نوع جهاد  و ترک اعتیاد مبارزه با نفس است.

کشاورز با بیان این که اعتیاد و تهاجم فرهنگی نتیجه ضعف دشمنان در مقابل دفاع مسلحانه جوانان در جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: دشمنان در مقابل این ضعف ناچار به معتاد کردن جوانان و زنان و تهاجم فرهنگی روی آوردند و مردم ما باید در مقابل این شیوه‌های دشمن آگاه باشند.

رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به مراکز ترک اعتیاد گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد یکی از بهترین و کم  هزینه‌ترین روشهای ترک اعتیاد است که این روش  بار مالی زیادی در بر ندارد.

این مسوول  با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۶ مرکز ترک اعتیاد در گچساران دایر است، اذعان کرد: از این تعداد ۵ مرکز ترک اعتیاد مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان است.

وی با اشاره به کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان گچساران گفت: این مرکز به عنوان اولین مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد و به دلیل نزدیکی به شهرستان‌های این استان و دیگر شهرهای استان همجوار در شهرستان گچساران دایر شده است.

کشاورز  با اشاره به راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در این شهرستان  بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این کمپ درمان بانوان معتاد به مواد مخدر و جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان  است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش  ایجاد انگیزه برای درمان افرادی که در کمپ ‌ها  به سر می‌برند و  تقدیر از افراد بهبود یافته و همچنین ایجاد زمینه تعامل و همراهی اعضای صنف مراکز اقامتی بهبودی میان مدت مصرف کنندگان مواد با آنان و به باور رساندن افراد برای زندگی بهتر، عنوان کرد.

در این همایش از ۶۰ نفر افراد بهبود یافته مبتلا به دام اعتیاد در شهرستان گچساران تجلیل به عمل آمد.

فرماندار گچساران خبر داد
اعتبارات ۲۷٫۵ میلیارد تومانی شهرداری دوگنبدان
فرماندار گچساران گفت: امسال ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان گچساران است که از این مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری دوگنبدان اختصاص داده شد.

عبدالرحیم رحیمی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: با تمام مشکلاتی که اداره بهزیستی در انجام وظایف خود دارد اما در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گچساران به خوبی فعالیت کرده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه مبارزه با مواد مخدر گفت: این کارگروه که در فرمانداری برگزار می‌شود یکی از فعالیت‌ترین کارگروه‌هایی است که در فرمانداری برگزار می‌شود.

فرماندار گچساران با اشاره به مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان گفت: شهرستان گچساران به دلیل واقع شدن در شاهراه چهار استان همجوار و نزدیکی آن به بنادر جنوبی در معرض آسیب‌ها قرار گرفته که در این زمینه  نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر  خوب توانسته عمل کند.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به تاثیر منفی اعتیاد بر پیکره جامعه و کاهش رشد و توسعه از طریق آن، در طی سال‌های اخیر دولت به شدت به دنبال مبارزه با این پدیده شوم است و در این راستا با ایجاد مراکز ترک اعتیاد اقدام به کاهش تعداد معتادان و افزایش رفاه عمومی کرده است.

وی تاکید کرد: اعتیاد به مواد مخدر عامل بسیاری از معضلات اجتماعی از قبیل طلاق، کودک آزاری، سرقت و قتل می‌باشد بنابراین با مقابله گسترده با آن می‌توان آمار معضلات اجتماعی را کاهش داد.

رحیمی با اشاره به بهبود یافتگان از دام اعتیاد اذعان کرد: امروز خوشحال هستم که در جمع افرادی قرار گرفته که از یک بلای خانمان سوز رهایی یافته‌اند و دوباره به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه رهایی از اعتیاد لزوم استمرار کار فرهنگی است، ابراز کرد: دستگاه های مرتبط به ویژه نهادهای فرهنگی باید نسبت به تداوم و استمرار ترک اعتیاد و مراقبت بیشتر از بهبود یافتگان از اعتیاد اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان گچساران بیان کرد: خوشحال هستم که در شهرستان گچساران کارتن خواب و افراد معتاد در خیابان‌ها به ندرت پیدا می‌شود.

رحیمی با اشاره به افزایش اعتبارات شهرستانی  خاطرنشان کرد: برای داشتن شهری با نشاط باید اعتبارات بیشتری در زمینه ایجاد فضای سبز و تجهیز و تکمیل ورزشگاه‌ها اختصاص داده شود تا جوانان ما از ابتلا شدن به این دام جانمان سوز کم شود.

فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت ورزش در داشتن جامعه‌ای سالم گفت: ورزش ضامن سلامت جامعه و نشاط است.

رحیمی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان گچساران عنوان کرد: امسال ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبارات  شهرستان گچساران است که از این مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری دوگنبدان اختصاص داده شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
فوت ۲۲ معتاد به مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد/فوت ۳ هزار معتاد در کشور طی سال ۹۵
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از فوت ۲۲ معتاد به مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

سید ناصر رضایی ظهر امروز در همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد گچساران که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی و با حضور بهبود یافتگان گچساران در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد به عنوان زلزله خاموش و یکی از جنبه‌های جنگ نرمی است که دشمن پس از دفاع مقدس هشت ساله برای کشور طراحی کرده و  ضربه‌های مهلکی بر پیکره جامعه به ویژه جوانان وارد می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مهم‌ترین مسئله در مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری است که در دستور کار قرار گرفته است.

رضایی  با بیان اینکه تاکنون تلاش‌های بسیاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون در راستای مبارزه با مواد مخدر این بلای خانمان سوز بیش از سه هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز و از کار افتاده در راه نجات جان انسان‌ها از این بلای خانمان‌سوز تقدیم  شده است.

این مسوول  با اشاره به آمار فوتی کشور بر اثر اعتیاد گفت: در سال گذشته تعداد ۳ هزار نفر بر اثر اعتیاد  جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به آمار استان  بیان کرد: همچنین استان کهگیلویه  وبویراحمد در سال گذشته تعداد ۲۲ نفر بر اثر اعتیاد بالا جان خود را از دست داده که این آمار نگران کننده است.

وی با اشاره به مراکز ترک اعتیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۳ مرکز ترک اعتیاد در سطح استان که از این تعداد ۴۲ مرکز مختص آقایان و یک مرکز ترک اعتیاد مختص بانوان در سطح استان در شهرستان گچساران دایر شده است.

این مسوول در ارتباط با اشتغال بهبود یافتگان نیز گفت: باید در استان و شهرستان  به دنبال کارآفرینانی باشیم که حداقل شماری از بهبود یافتگان را در واحد تولیدی خود به کار بگیرند.

رضایی با بیان اینکه  یکی از معضلات بهبود یافتگان از اعتیاد مسئله اشتغال است، عنوان کرد: هر کارفرمایی که بتواند از افراد بهبود یافته در زمینه کار آنها را  فرا گیرد از سوی صندوق کارآفرین امید تسهیلاتی در اختیار این کارفرما قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به کارگاه فلزکاری در  استان خاطرنشان کرد: یک کارگاه فلزکاری در استان تعداد ۲۱ نفر بهبود یافته  را به کار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به تجهیزات و رسیدگی کمپ‌ها به افراد بیمار ابراز کرد: شهرستان گچساران از نظر تجهیزات و رسیدگی به بیماران معتاد نسبت به استان در سطح بالایی قرار دارد.

رضایی با اشاره به بهبود یافتگان گفت: این افراد در حال حاضر مسوولیت اجتماعی سنگین‌تری دارند.

وی با بیان اینکه باید بهبود‌یافتگان همواره مورد مشاوره قرار بگیرند تا زمینه لغزش مجدد آنان به اعتیاد فراهم نشود، خطاب به بهبود‌یافتگان اظهار کرد: این رهایی و اتفاق بسیار ارزشمند در زندگی شما به خاطر تفضل و عنایت ویژه‌ خداوند به شما بوده که موجب شده شما بتوانید از یک وابستگی بسیار بد رها شوید و یک تولد دوباره داشته باشید.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
فعالیت ۴۳ مرکز ترک اعتیاد در استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۴۳ مرکز ترک اعتیاد در این استان خبر داد.

سیدعلی‌رضا موسوی‌امجد ظهر امروز در همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران که با حضور فرماندار، مسوولان استانی و شهرستانی و با حضور بهبود یافتگان اعتیاد در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: از تاریخ ۵ تیر به مدت یک هفته به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به آسیب‌های اعتیاد در جامعه گفت: اعتیاد یک آسیب اجتماعی است و می‌تواند آسیب‌های متعددی را به وجود بیاورد.

موسوی‌امجد  با بیان اینکه کشور ما در محل ترانزیت  قرار گرفته، عنوان کرد: متاسفانه کشور ما در ترانزیت مواد مخدر از کشور افغانستان به سمت اروپا قرار گرفته است و ریزش این ترانزیت‌ها آثار متعددی در بردارد.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلای خانمان سوزی است که جوامع بشری را در چنگال مرگ‌آور خویش گرفتار ساخته است، ابراز کرد:  این اختاپوس هراس‌آور، قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان‌ها به ویژه نسل جوان جامعه از بین می‌برد و بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی آنان را به نابودی می‌کشاند.

 وی تصریح کرد: امروزه کمتر کشوری را در جهان می‌توان یافت که پدیده مواد مخدر و اعتیاد، مهم‌ترین دغدغه یا یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی‌شان نباشد.

این مسوول با اشاره به تشکیل مراکز ترک اعتیاد در کشور و همچنین در استان‌ها بیان کرد: در تمام جهان مراکز ترک اعتیاد به وجود آمده است و دولت توان نگهداری این مراکز را ندارد و در این زمینه سازمان‌‌های مردم‌نهاد به صورت خودجوش به کمک دولت در زمینه مبارزه با مواد مخدر آمده است.

موسوی‌امجد با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۳ مرکز ترک اعتیاد در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۳ مرکز  زیر نظر اداره بهزیستی و تعداد ۲۰ مرکز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی  در ادامه این همایش  با تقدیر از بهبود یافتگان اعتیاد اظهار کرد: همت بلند بهبود یافتگان در قطع مصرف مواد مخدر و دوری از این بلای خانمان‌سوز ستودنی است.
مدیرکل بهزیستی استان  از بهبود یافتگان اعتیاد خواستار شد که در راستای ارتقای سلامت جامعه و دستگیری از مبتلایان به دام اعتیاد را سرلوحه وظایف خود قرار دهند.

وی  با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از بهبود یافتگان عنوان کرد: امروز با برگزاری این همایش با محوریت بهزیستی، گام مؤثری در راستای توانمندسازی و دانش‌افزایی بهبودیافتگان از بیماری اعتیاد، و فراگیری تکنیک‌های علمی برای جلوگیری از لغزش این قشر آسیب‌پذیر جامعه برداشته شد.

موسوی‌امجد برگزاری این همایش را کاهش آسیب‌ها و رنج افراد بهبود یافته، افزایش اعتماد به نفس و آموزش مهارت‌های پیشگیری از لغزش بهبودیافتگان عنوان کرد و افزود: این قشر آسیب‌پذیر باید بدانند که در صورت بهبودی و رهایی از دام اعتیاد مورد حمایت خانواده‌ها و مسوولان قرار خواهند گرفت که با این گردهمایی و حضور خانواده‌هایشان علاوه بر استفاده از تجربیات افراد با پاکی بالا ، انگیزه ادامه مسیر رهایی از دام اعتیاد در آنها ایجاد خواهد شد.

 در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر از برگزار کنندگان و مسوولان کمپ‌های ترک اعتیاد گچساران تقدیر به عمل آمد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president