آوای جنوب

واکنش مسئول نقل وانتقالات گچسارانی باشگاه استقلال تهران به پیوستن کاوه رضایی به شارلوای بلژیک

مسئول نقل وانتقالات باشگاه استقلال گفت: کسانی که اروپا را ندیده‌اند، فکر می‌کنند جای خاصی است.

آوای جنوب

رضا افتخاری و پندار توفیقی

مسئول نقل وانتقالات باشگاه استقلال گفت: کسانی که اروپا را ندیده‌اند، فکر می‌کنند جای خاصی است.

پندار توفیقی در مورد وضعیت نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال اظهار داشت: ما ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه را جذب خواهیم کرد. براین اساس مهدی قائدی را از ایرانجوان بوشهر به خدمت گرفتیم و حسن بیت‌سعید و سجاد شهباززاده هم به استقلال اضافه شده‌اند. فکر کنم چهار خرید بیشتر نداشته باشیم تا پرونده نقل‌وانتقالات‌مان بسته شود.

وی در مورد پیوستن کاوه رضایی به شارلوای بلژیک گفت: رضایی با استقلال قرارداد یک ساله داشت و در آن قید شده بود که در صورت نداشتن پیشنهاد خارجی، فقط برای استقلال بازی کند. بنابراین هیچ پیش شرطی برای استقلال وجود نداشت. رضایی مدیربرنامه‌هایی دارد که بیشتر او پاسخگوست و خود این بازیکن پاسخگو نیست. رضایی ۸۰ درصد قراردادش را گرفته و ۲۰ درصد باقیمانده به مانند همه بازیکنان برای مالیات خواهد بود. این بازیکن هشتاد درصد از مبلغ قرارداد با کل آپشن‌هایش را گرفته و کوچک‌ترین اختلافی با او نداشتیم. قرارداد رضایی شفاف بوده و در فدراسیون فوتبال موجود است.

«مدیربرنامه‌های رضایی بارها قراردادش را ریز می‌کرد و ما یک سال پرتنش را داشتیم»، مسئول نقل‌وانتقالات استقلال خاطرنشان کرد: خیلی از بازیکنان بزرگ، لباس استقلال را برتن کرده‌اند. هوادار برای بازیکنی جان می‌دهد که با دلش بازی کند. ما به رضایی احترام گذاشتیم و پولش را پرداخت کردیم. در باشگاه استقلال سابقه نداشته که بازیکنی ۸۰ درصد پولش را پیش از پایان فصل بگیرد. قرارداد رضایی یک میلیارد تومان با ۶۰۰ میلیون آپشن بود. یعنی صددرصد قراردادش را گرفته و ۵۰ درصد آپشن‌هایش نیز پرداخت شده است. دو آپشن هم با وجود اینکه به او تعلق نمی‌‌گرفت، به خاطر همکاری به این بازیکن دادیم.

توفیقی در واکنش به اینکه گفته می‌شود جذب سجاد شهباززاده باعث جدایی کاوه رضایی شده است، گفت: من دلیل جدایی این بازیکن را نمی‌دانم. تا شب گذشته طبق صحبت با مدیربرنامه‌های رضایی، او بازیکن استقلال بود. رضایی تماس‌های علیرضا منصوریان را هم پاسخ نداد. متأسفانه اتفاق نامیمونی در استقلال رخ داد. با این وجود خوشحالیم بازیکنی از استقلال به یک تیم اروپایی خوب رفت. برخی‌ها اروپا را ندیده‌اند و فکر می‌کنند جای خاصی است. افرادی چون علی دایی، علیرضا منصوریان، مهدی پاشازاده، فرهاد مجیدی و… در تیم‌های بزرگی بازی کرده‌اند و باعث افتخار ما بوده‌اند. اینکه بازیکن بدون هیچ اطلاعی جدا شود، خوب نبود. مدیربرنامه‌های رضایی گفته بود که مشکل رضایی فقط مالی است، ما هم گفتیم موضوع پیچیده‌ای نیست. مگر سال گذشته قرارداد او را امضا نکردیم؟

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با رادیو تهران در خصوص جذب داریوش شجاعیان تصریح کرد: با توجه به شرط باشگاه گسترش فولاد و عزم باشگاه استقلال، امیدوارم این اتفاق بیفتد و شجاعیان را جذب کنیم.

مسئول نقل‌وانتقالات استقلال درباره بحث تمدید قرارداد سیدمجید حسینی خاطرنشان کرد: مدیربرنامه‌های حسینی همان مدیربرنامه‌های رضایی است. متأسفانه به جای اینکه بازیکنان مستقیم با باشگاه صحبت کنند، در صفحات مجازی صحبت می‌کنند. حسینی ساخته شده باشگاه استقلال است و منصوریان به این بازیکن بازی داد. بنا شد که حسینی به باشگاه بیاید، اما مدیربرنامه‌هایش را فرستاد. ما هم شرایط‌مان را به این بازیکن گفتیم.

توفیقی در مورد عدم جذب شایان مصلح گفت: برای این بازیکن آرزوی موفقیت می‌کنیم. پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس لیاقت می‌خواهد. اینکه بازیکن دو باشگاه را دستاویزی برای بالا بردن قیمت خود کند، پسندیده نیست. به دوستان پرسپولیسی هم بارها گفته‌ایم که اسیر فضاسازی بازیکنان و مدیربرنامه‌های‌شان نشوند. ما هیچ بی‌احترامی به مصلح نکردیم. دفتر کار ما طوری است که همه جلسات ضبط می‌شود. مسائل مالی برای مصلح خیلی اهمیت داشت، اما ما مبلغی طبق عرف پیشنهاد دادیم. ما با بازیکنان جوان خودمان قراردادهای دو سه ساله ۲۰۰، ۳۰۰ میلیونی می‌بندیم، اما مصلح مبلغ زیادی می‌خواست، بازیکنی که بدون حضور در لیگ برتر و اینکه تنها افتخارش بازی کردن در لیگ دسته اول و تیم خوب سپیدرود رشت بوده است، آنهم در حالی که دوران یادگیری فوتبالش در آکادمی استقلال بود. فضای بردن نقل‌وانتقالات برای ما ساده است، اما برخی کارهای بی‌اخلاقی را انجام نمی‌دهیم.

وی با اشاره به وضعیت پژمان منتظری تصریح کرد: مدت‌هاست با این بازیکن در تماس هستیم. او احتمالاً یکی دو روز استراحت خواهد کرد و سپس پای میز مذاکره می‌نشیند.

مسئول نقل‌وانتقالات استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا مجتبی جباری در لیست منصوریان قرار دارد یا نه، گفت: این بازیکن در لیست اولویت‌های منصوریان نیست. نمی‌توانیم بازیکنی را جذب کنیم که در لیست سرمربی نباشد. جباری سرمایه استقلال است و خیلی از بازی‌های بزرگ به نام ایشان رقم خورده، اما منصوریان او را در لیستش قرار نداده است.

توفیقی در پایان در مورد جذب بازیکن خارجی گفت: هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

باشگاه استقلال به نام درد و دل از رضایی انتقاد کرد

با رفتنت به بلژیک به میلیون‌ها هوادار استقلال بی‌احترامی کردی/فراموش نکن

کاوه رضایی

باشگاه استقلال با انتشار متنی گلایه‌های خود از مهاجم پیشین باشگاه اعلام کرد.

به گزارش آوای جنوب و به نقل از سایت باشگاه استقلال، کاوه رضایی شب گذشته (چهارشنبه) عکسی منتشر کرد و خبر از جدایی از استقلال و پیوستن به یک تیم اروپایی داد، خبری بسیار دور از انتظار که نه هواداران و نه مجموعه باشگاه استقلال، انتظار شنیدن آن را نداشتند و غافلگیر شدند. باشگاه استقلال در همین خصوص درد دلی با کاوه دارد که در زیر می‌خوانید:

کاوه عزیز

حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته بود که از رفتن خبردادی و گفتی برای پیشرفت فوتبالی، راهی اروپا می شوی. طی حدود ۲۰ سال اخیر، بازیکنان بسیاری از استقلال و سایر تیم‌ها برای پیشرفت فوتبالی‌شان، تیم‌های اروپایی را انتخاب کردند، از جمله علیرضا منصوریان سرمربی تیم. این یک اتفاق خوب و مثبت برای هربازیکنی است، اما به شرطی که قواعد آن هم رعایت شود. ما بعد از دیدن این خبر، بابت حضورت در اروپا از یک سو مسرور و شاد شدیم و از سوی دیگر بسیار غمگین و دلخور. شاد بابت این که حضور یک بازیکن ایرانی در اروپا، باعث خوشحالی است و چه شیرین تر که لژیونر اروپایی فوتبال ایران، استقلالی هم باشد و مهر استقلال بر پیشانی‌اش اما دلایل دلخوری…

کاوه عزیز

باشگاه استقلال برای ناراحتی و گلایه بابت این نوع لژیونر شدن شما، چند ابهام و پرسش بی جواب دارد؛ اول این که چرا خبر امضای قراردادت با تیم بلژیکی را درست ساعاتی پس از انتشار خبر امضای قرارداد با سجاد شهباززاده منتشر کردی؟ بسیار مهم‌تر اینکه چرا بدون هیچ گونه خبر و اطلاعی به باشگاه، ایران را ترک و به بلژیک رفتی؟ لژیونر شدن تو، خبر خوبی است، اما این گونه رفتن اصلا خوب نیست. خودت می‌دانی تمدید قراردادت حرف دل هواداران بود و اولویت سرمربی تیم، طی روزهای اخیر هم بارها و بارها مسئول نقل و انتقالات باشگاه و سرمربی تیم به همین دلیل برای مذاکره با تو تماس گرفتند، اما دریغ از یک بار پاسخگویی و جواب دادن به تلفن.

کاوه عزیز

بعد از عدم پاسخگویی تو در قبال بارها و بارها تماس، سرمربی و مسئول نقل و انتقالات باشگاه سراغت را از مدیر برنامه‌هایت گرفتند، اما پاسخ او با اتفاقی که در نهایت روی داد، فاصله بسیار داشت. محسن ابراهیمی، مدیر برنامه‌هایت در پاسخ گفت مشغول مسائل شخصی هستی و در صورتی که شرایط مالی باشگاه مناسب باشد، قراردادت را تمدید می‌کنی.
باشگاه استقلال و کادر فنی و هواداران از این گونه جدا شدن تو ناراحتند و اگر سجاد شهباززاده و حسن بیت سعید جذب نشده بودند و تو این طور جدا می‌شدی، بسیار بیشتر ناراحت می‌شدند، چون خودت و مدیر برنامه‌ات هیچ حرفی از رفتن به اروپا نزده بودید و حتی خبر از مذاکره برای تمدید دادید، اما ناگهان در مطلبی نوشتی که با گفته‌های ظهر دیروز هم بسیار متفاوت بود.

کاوه عزیز

تو یک فصل در استقلال بازی کردی و به یکی از بازیکنان محبوب تیم تبدیل شدی، در استقلال به شهرت و محبوبیت بیشتری از قبل دست پیدا کردی، با این حساب آیا هواداران و باشگاه حق نداشتند بدانند نباید روی تو برای فصل بعد حساب کنند؟ آیا نباید حداقل احترام و اصول حرفه‌ای را برای باشگاه بزرگ و پرافتخار استقلال، سرمربی و مدیرانش قایل می‌شدی و با وجود تماس‌های بسیار، یک بار اعلام می‌کردی قصد مذاکره با تیمهای اروپایی را داری‌؟ چند روز قبل اعلام کردی هیچ پیشنهاد اروپایی نداری و بعد گفتی برای تمدید با استقلال هیچ شرطی نگذاشته‌ای، مدیربرنامه‌هایت هم که گفت اگر پول باشد، تمدید می‌کنی، پس چرا ناگهان خبر امضای قرارداد با تیم جدیدت را منتشر کردی؟ هوادار باشگاه استقلال باید پیشنهاد نداشتنت را باور کند یا شرطی برای تمدید نگذاشتن را؟؟ اینها مطالبی است که خودت نوشتی، اما ناگهان مثل رونالدینهو که به چپ نگاه میکرد و به راست پاس می‌داد، گفتی نه پیشنهاد خارجی داری و نه شرط تمدید، اما سر از اروپا درآوردی! آن هم در روزهایی که مسئولان باشگاه بارها با تو تماس می‌گرفتند و جوابی نمی‌دادی…

کاوه عزیز

ساعت ۱۲ ظهر دیروز، محسن ابراهیمی مدیربرنامه‌هایت، به باشگاه استقلال آمد و گفت شرایط مالی فراهم باشد، تو و سیدمجید حسینی قراردادهای‌تان را تمدید می‌کنید. اینکه چنین حرفی به معنای پیش شرط هست یا خیر، بماند به قضاوت هواداران، اما چطور ممکن است مدیر برنامه‌ات ساعت ۱۲ ظهر خبر از تمدید بدهد و ۱۰ شب تو در بلژیک عکس امضای قراردادت را منتشر کنی؟! آیا در آن لحظه به هواداران میلیونی استقلال فکر کردی؟
همه بازیکنان تیم به خوبی یادشان هست، در چند هفته ابتدایی که هنوز به شرایط مطلوب نرسیده و در تیم جا نیفتاده بودی، سرمربی تیم چطور پایت ایستاد و حمایتش را در مقابل انتقادات، ذره‌ای کم نکرد و پای اعتمادش به تو ماند. البته متأسفانه این به یک بدعت بد در حال تبدیل شدن است که برخی بازیکنان در طول فصل و زمانی که لیگ و بازی‌ها در جریان است، عادی رفتار می‌کنند و بلافاصله در فصل نقل و انتقالات، تغییر ۱۸۰ درجه‌ای داده و رفتارشان عوض می شود و نه جواب تلفن می‌دهند، نه هوادار برای‌شان مهم است، نه احترام باشگاه و سرمربی و …

کاوه عزیز

پست‌هایی که گذاشتی و صحبت‌های ظهر دیروز مدیر برنامه‌هایت، هیچ نشانی از احتمال رفتن به فوتبال اروپا نداشت. پاسخ ندادن به تماس‌های مکرر سرمربی و مسئول نقل و انتقالات و شرکت در جلسه و خبر از تمدید قرارداد کجا و ناگهان اعلام پیوستن به تیم جدید کجا؟ ما این را نوعی بی احترامی به باشگاه استقلال و چند ده میلیون هوادارش می‌دانیم. ای کاش ۳-۲ روز قبل حداقل خبر مذاکره با تیم جدیدت را اعلام می‌کردی. اینکه پیشنهاد اروپایی را تکذیب می‌کنی و می‌گویی شرطی برای تمدید نداری و ظهر مدیربرنامه‌ات خبر تمدید در صورت وجود پول می‌دهد، اما شب پیراهن تیم جدیدت در دستانت است، نوعی مخفی کاری برای باشگاه و هواداران است، میلیون‌ها هوادار، همان هوادارانی که همواره در طول فصل گذشته برای‌شان پست تشکر آمیز گذاشتی و قدردانشان بودی، اما حالا سردرگم‌شان کردی و با احساسات‌شان بازی شد. ای کاش اصلا آن پست‌ها را نمی‌نوشتی… علاقه به پیشرفت و تلاش برای شرایط بهتر، آرزو و خواست هر انسانی است، تو هم حق داری چنین هدف و انگیزه‌ای داشته باشی، اما چه بهتر که این کار را صادقانه انجام می‌دادی، نه این که به هوادار و باشگاه یک چیز بگویی و در عمل کار دیگری انجام دهی. هواداران استقلال با پست‌های تو، دلگرم و امیدوار شدند، اما با عکسی که منتشر کردی، همه آن امیدها را به یاس تبدیل کردی، امیدهایی که خودت ساخته بودی…

کاوه عزیز

خوب شد باشگاه استقلال حسن بیت سعید و سجاد شهباززاده را جذب کرد، وگرنه با اتفاق دیشب، رفتن تو بسیار تلخ تر می‌شد. قرار نبود هواداران و باشگاه را این گونه غافلگیر کنی، اگر خودت و یا مدیر برنامه‌هایت با وجود چند جلسه رو در رو و تماس‌های مکرر تلفنی، حتی خبر از احتمال نماندنت می‌دادید، این گونه هواداران و باشگاه را متعجب و غافلگیر نمی‌کردید و باشگاه و کادر فنی با پیش فرض نماندن تو، کارهای نقل و انتقالاتی را جلو می‌برد. باشگاه استقلال و علیرضا منصوریان در طول فصل گذشته، همواره پشت بازیکنان خود ایستادند و نمونه‌اش را در پرداخت بی سابقه‌ای که انجام شد، دیدیم. با این حال کمترین توقع ما و هواداران، یک احترام ساده بود. احترامی که می‌توانست با پاسخ به تماس‌های بسیار، دیده شود. احترامی که می‌توانست با گفتن این که شاید به فوتبال اروپا بروم، به دست بیاید، موضوعی که در همه جای دنیا اتفاق می افتد و اصلا عجیب نیست اما شما به یک سو راهنما زدی و به سوی دیگر پیچیدی!

کاوه عزیز

باشگاه استقلال و کادر فنی و به خصوص سرمربی تیم، در طول فصل گذشته نهایت همکاری را با شما و سایر بازیکنان داشتند و حالا هم به نمایندگی از مجموعه باشگاه و هواداران برایت آرزوی موفقیت و پیشرفت روز افزون داریم. کاوه رضایی نماینده استقلال در فوتبال اروپا است و از این جهت بسیار خوشحالیم. از ابتدای حیات باشگاه استقلال هم به لطف خدا و حمایت‌های هواداران، بازیکنان بزرگ بسیاری به استقلال آمده و رفته‌اند که جای‌شان توسط سایرین پر شده است. بار دیگر می‌گوییم حضورت در فوتبال اروپا را به فال نیک گرفته و از این بابت خوشحالیم و تبریک می‌گوییم، اما دلخوری‌ها پابرجاست. دلخوری بابت گفتار و رفتاری که بسیار با هم فاصله داشت، بسیار…

کاوه عزیز

ابتدای فصل گذشته، سجاد شهباززاده گفت قصد دارد به فوتبال اروپا برود و روی او حساب نکنیم. با نهایت درستی و صداقت جدا شد و جایگاهش و پیراهنش محفوظ ماند. سجاد حرفه‌ای رفت و حرفه‌ای هم بازگشت، با این که نوع جداییت را دوست نداشتیم و به خاطر صحبت های مدیر برنامه هایت، انتظار داشتیم خود تو را پای میز مذاکره ببینیم نه عکست را در بلژیک! اما قدردان زحماتی که برای استقلال کشیدی، هستیم. همان گونه که سرمربی تیم شب گذشته و پس از شنیدن خبر امضای قراردادت، فقط این جمله را گفت: کاوه رفت؟ مبارکش باشد و برایش آرزوی موفقیت دارم.

جای کاوه رضایی در استقلال محفوظ است، او به عنوان یک استقلالی راهی فوتبال اروپا شده و برای او آرزوی موفقیت و پیشرفت هرچه بیشتر داریم. هرچند امیدواریم این اتفاق در مورد سید مجید حسینی تکرار نشود و او هم با وجود این که گفته شرطی برای تمدید قرارداد ندارد، سر از تیمی دیگر در نیاورد. سید مجید حسینی بازیکن مکتب استقلال است و از تیم‌های پایه ای باشگاه خود را به سطح اول فوتبال ایران رسانده است. کاوه رضایی هر زمان که بازگردد، جایش محفوظ است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president