آوای جنوب

نجات ۷ نفر گرفتار شده در کوه‌های منطقه گناوه توسط نیروهای نفت گچساران

رئیس اداره ایمنی و آتش نشانی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از نجات ۷ نفرگرفتار شده در کوه‌های منطقه گناوه توسط نیروهای نفت گچساران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نفت گچساران مهندس شهباز صفری در گفتگو با خبرنگاران، از نجات ۷ فرد گرفتار شده در کوه های اطراف شهرستان گناوه از استان بوشهر توسط اداره ایمنی و آتش نشانی نفت گچساران خبر داد.

آوای جنوب
وی افزود: در پی گیر افتادن ۷ فرد مذکور که از کارکنان مهندسی ساختمان ستاد بودند ،ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه روز گذشته با دستور مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بالگرد نفت گچساران به همراه کارشناس اداره ایمنی برای نجات افراد مذکور به محل حادثه اعزام شدند.
صفری تصریح کرد: این افراد به قصد انجام کار نقشه برداری به کوه های واقع در منطقه گناوه در بخش گلخاری رفته بودند که به علت گرمای شدید و عدم جاده دسترسی ماشین آلات دچار گرمازدگی شده بودند.
وی ادامه داد: با توجه به این که این افراد نیاز فوری به کمک رسانی داشتند در سریعترین زمان ممکن بالگرد نفت گچساران به همراه کارشناس اداره ایمنی به محل اعزام شد.
شهباز صفری گفت : به دلیل اهمیت موضوع و کمک رسانی فوری با هماهنگی های به عمل آمده یک تیم پزشکی نیز برای نجات این افراد از منطقه گوره به محل مورد نظر اعزام شدند.
رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد: تیم اعزامی بالگرد و تیم پزشکی نفت پس از مشاهده این افراد موفق شدند در دونوبت از طریق بالگرد افراد مورد نظر را به گناوه اعزام کنند.
صفری با بیان اینکه: یک نفر از این افراد به دلیل گرمازدگی شدید به وسیله آمبولانس به بیمارستان گناوه اعزام شد گفت: در حال حاضر حال عمومی هر ۷نفر رضایت بخش است.

صفری به برگزاری مانور ایمنی و آتش نشانی در یکسال گذشته در سطح شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیزاشاره کرد و گفت : به منظور واکنش سریع در شرایط اضطراری مانور ایمنی و آتش نشانی در سال گذشته ۴۰ فقره تمرین شرایط اضطراری انجام شد.
صفری تصریح کرد: این مانورها از سوی اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت برنامه ریزی و در سطح واحدهای ستادی و عملیاتی اجرا شد.
رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد:موقعیت جغرافیایی این شرکت در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر از یک سو و قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم گوره و منیفولد بزرگ نفت خام صادراتی ایران در حوزه عملیاتی این شرکت از سوی دیگر، گچساران را به یکی از مناطق پنج گانه مهم تولید و قطب صادرات نفت خام ایران تبدیل کرده است و از این رو آموزش کارکنان نقش مهمی برای ایمن سازی و پایداری و پیشگیری از حوادث در این قلب نفتی دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president