آوای جنوب

افزایش یواشکی نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری یاسوج/مردم تخلفات را گزارش دهند

موضوع افزایش نرخ تاکسی‌ها هر ساله بعد از عید و آغاز سال جدید به دغدغه جدی مردم کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان تبدیل شده است.
آوای جنوب

موضوع افزایش نرخ تاکسی‌های درون شهری هر ساله بعد از عید و آغاز سال جدید به دغدغه جدی مردم کهگیلویه و بویراحمد و مرکز این استان تبدیل شده و مردم منتظر هستند تا سازمان تازه تاسیس شده حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج نرخ جدید را اعلام کند.

از طرفی سال گذشته بود که نرخ کرایه تاکسی‌ها شهر یاسوج برابر با مصوبه شورای این شهر و کمیته تطبیق فرمانداری ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ داشت.

اما با گذشته ۸۴ روز از آغاز سال جدید تاکنون نرخ جدیدی از کرایه تاکسی‌ها اعلام نشده و گویا اصلا خبری از افزایش قیمت‌ها نیست چرا که هیچ‌گونه خبری، حرفی و حدیثی از این افزایش قیمت به گوش نمی‌رسد و هیچ مطلبی هم در این زمینه مطرح نشده است.

اما علی‌رغم اینکه تاکنون افزایشی در نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری شهر یاسوج اعلام نشده اما رانندگان برخی از ایستگاه‌های این شهر یواشکی و خودسرانه کرایه برخی مسیرها را افزایش داده‌اند و در پاسخ به اعتراض مسافران اعلام می‌کنند نرخ جدیدی است که از سوی سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج اعلام شده است.

مسافران روستاهای در مسیر جاده یاسوج-سی‌سخت از جمله افرادی هستند که نسبت به این موضوع معترض هستند که اکثریت رانندگان در مسیرهای یاسوج تا روستای بنسنجان که کرایه مصوب شده آن در سال گذشته ۶۰۰ بوده را از مسافران ۱۰۰۰ تومان اخذ می‌کنند و یا همین مسیر تا روستای مهریان و مادوان که هر کدام کرایه ۸۰۰ تا ۹۰۰ دارد را یک هزار تومان اخذ می‌کنند.

برخی دیگر از رانندگان نبود پول خرد را بهانه می‌کنند و هزینه‌های اضافی از مردم اخذ می‌کنند، البته سازمان حمل و نقل بار و مسافر در گذشته اعلام کرد که حوزه گشت سازمان حمل و نقل بار و مسافر روزانه در حال بازرسی در محدوده خدماتی شهر یاسوج است، ضمن اینکه مردم در صورت اخذ هرگونه کرایه اضافی توسط رانندگان تاکسی و آژانس‌های شهری با شماره ۳۳۳۴۷۲۹۸ تماس و طرح شکایت کنند.

==========================

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری یاسوج:
از هر سه یاسوجی یک نفر از تاکسی استفاده می‌کند/ وجود بیش از ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی شناسنامه‌دار در یاسوج
مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: بر اساس داده‌های آماری از هر سه نفر ساکن در مناطق شهری یاسوج یک نفر از تاکسی استفاده می‌کند

سجاد بهرامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  براساس داده‌های آماری از هر سه نفر ساکن در مناطق شهری یاسوج یک نفر از تاکسی استفاده می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری یاسوج افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهند که دانش‌آموزان، کارکنان و خانواده‌ها به ترتیب بیشترین شمار استفاده کننده از ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: بر این اساس روزانه چهل هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل تاکسی در مناطق شهری یاسوج جا به جا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل، بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: هم اینک یک هزار و ۴۸ دستگاه تاکسی شناسنامه‌دار کار حمل و نقل شهروندان در یاسوج را به صورت شبانه‌روزی ​بر عهده دارند.

وی افزود: برای ارائه خدمات به شهروندان یاسوجی ۱۴ نقطه شهری به ایستگاه سواره‌رو و تاکسی اختصاص یافته و ۳۱ خط تاکسی فعال شده است.

بهرامی تاکید کرد:با این حال  ناوگان تاکسیرانی بیشترین خدمات را در حوزه حمل و نقل درون شهری یاسوج بر عهده دارند.

وی به برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی برای آشنایی رانندگان تاکسی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تکریم شهروندان برگزار شده که ارتقاء سطح فرهنگی و اجتماعی را به دنبال داشته است.

وی افزود: تقویت ناوگان تاکسیرانی، ارتقاء خدمات ویژه به شهروندان و نو سازی کامل ناوگان تاکسیرانی از جمله طرح‌های در دست اجرای این سازمان است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president