آوای جنوب

تروریست‌ها چگونه وارد مجلس شدند؟/تروریست‌ها چگونه در عملیات ضربتی سپاه کشته شدند + تصاویر

یک گروه تروریستی صبح امروز وارد ساختمان مجلس شدند و به طبقات فوقانی ساختمان اداری نمایندگان مجلس راه یافتند.

آوای جنوب

حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بود که دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده دو نقطه مهم و حساس کشور یعنی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل را مورد حمله تروریستی قرار دادند.

در جریان این عملیات‌های تروریستی ابتدا یک گروه تروریستی وارد ساختمان مجلس شدند و تعدادی از ماموران محافظ مجلس را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

تروریست‌هایی که به مجلس حمله کرده بودند ۴ مرد بودند که از درب مراجعه‌کنندگان مردمی دیدار با نمایندگان مجلس که به درب شرقی معروف است، وارد مجلس شدند.

تروریست‌ها از درب شرقی مجلس که منتهی به سالن انتظار برای دیدار با نمایندگان مجلس می‌شود، در پوشش مراجعه‌کننده وارد شدند و از همان بدو ورود به دلیل اینکه بسته‌ای همراه خود داشتند و حفاظت مجلس خواهان بازرسی آنها می‌شود، با نیروهای حفاظت در گیت ورودی درگیر شده و با تیراندازی به یکی از محافظین وی را به شهادت می‌رساند و سپس مراجعه‌کنندگان را به رگبار می‌بندند و چند نفر از آنها را شهید و مجروح می‌کنند.

تروریست‌ها سپس گیت ورودی را رد کرده و وارد بخشی از حیاط مجلس شدند که به ساختمان دفاتر نماینده‌ها که به ساختمان هفت طبقه معروف است، منتهی می‌شود. ورودی این ساختمان به دو مسیر، لابی اصلی مجلس و راه پله ورودی دفاتر نمایندگان ختم می‌شود.

مسیر مستقیم که به لابی اصلی مجلس و سپس به ساختمان هرمی شکل مجلس منتهی می‌شود، به وسیله یک درب فلزی کنترل می‌شود که با حمله تروریست‌ها به مجلس، حفاظت مجلس به موقع درب فلزی را بسته و مانع ورود ترویست‌ها به ساختمان اصلی مجلس می‌شوند.

تروریست‌ها هم راهی جز ورود به راه پله‌ها نداشتند و پس از بالا رفتن از راه پله وارد دفاتر نمایندگان که در هفت طبقه قرار دارد، می‌شوند. تروریست‌ها در هر طبقه تعدادی از افراد را مجروح کرده و در نهایت در طبقه چهارم مستقر می‌شوند.

پس از درگیری‌های اولیه، یکی از تروریست‌ها از راهی که آمده بود به امید اینکه بتواند وارد ساختمان اصلی و صحن مجلس شود، بازمی‌گردد و وارد حیاط می‌شود در این زمان به سوی مردمی که در خیابان حضور داشتند، تیراندازی می‌کند اما به دلیل اینکه منطقه به محاصره کامل درآمده بود، مجبور می‌شود مجددا به داخل ساختمان برگردد.

حفاظت مجلس توانسته بود با هوشمندی طبقات ساختمان دفاتر نمایندگان را تخلیه کرده و تروریست‌ها را در طبقه چهارم محاصره کنند و به این عملیات تروریستی خاتمه دهند.

با کشته شدن تمام اعضای تیم تروریستی، نیروهای ویژه سپاه کار پاکسازی ساختمان را آغاز می‌کنند. در جریان پاکسازی ساختمان، نیروهای سپاه متوجه می‌شوند که تروریست‌ها در زیر برخی از اجساد شهدا، نارنجک کار گذاشته‌اند تا در صورت جابجایی شهدا، نارنجک‌ها منفجر شوند که این حربه نیز با هوشیاری نیروهای سپاه خنثی می‌شود.

اقدام به‌موقع نیروهای ویژه سپاه در مجلس/ تروریست‌ها چگونه در عملیات ضربتی سپاه کشته شدند + تصاویر

 
نیروهای سپاه

نیروهای ویژه سپاه در یک عملیات ضربتی موفق شدند که امروز تروریست‌ها را در مجلس به هلاکت برسانند.

صبح امروز دو گروه تروریستی در اقدامی غافلگیرکننده به دو نقطه مهم و حساس کشور حمله تروریستی کردند، یکی مجلس شورای اسلامی و دیگری حرم مطهر امام راحل.

در جریان عملیات صبح امروز، ابتدا یک گروه تروریستی در جریان یک درگیری موفق می‌شود وارد ساختمان مجلس شده و تعدادی از مأموران محافظ مجلس را به‌ضرب گلوله به شهادت رسانده و به طبقات فوقانی ساختمان اداری نمایندگان مجلس راه یابد.

پس از درگیری‌های اولیه، یکی از تروریست‌ها ناگهان با خروج از ساختمان مجلس، در خیابان به‌سوی مردم شروع به تیراندازی می‌کند اما به‌دلیل اینکه منطقه به محاصره کامل درآمده بود، مجبور می‌شود که دوباره به داخل ساختمان فرار کند.

با گذشت دقایقی از آغاز عملیات تروریستی در مجلس، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به‌همراه یک یگان مجهز از نیروهای ویژه سپاه وارد منطقه می‌شود. بلافاصله پس از ورود نیروهای ویژه سپاه، تک‌تیراندازان سپاه نیز در نقاط مختلف موضع‌ می‌گیرند تا شاید بتوانند تروریست‌هایی را که از طبقات مختلف در حال تیراندازی به‌سوی مردم بودند هدف قرار بدهند.

چند دقیقه بعد نیز، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه با همراهی سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج و سردار نجات جانشین رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز خود را به ساختمان مجلس می‌رسانند و سرلشکر جعفری شخصاً بر عملیات ضدتروریستی نظارت می‌کند.

لحظاتی پس از ورود نیروهای ویژه سپاه به ساختمان مجلس، یک تیم از این نیروها موفق می‌شود به طبقات بالایی ساختمان مجلس نفوذ کرده و یکی از تروریست‌ها را به هلاکت برساند. با کشته شدن یکی از تروریست‌ها، دو تروریست دیگر شروع به تیراندازی کور به‌سوی مردم و کارکنان در مجلس می‌کنند.


تیراندازی به‌سوی محل اختفای تروریست‌ها

سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه که نیروهایش به‌دقت در حال رصد دقیق محل اختفای تروریست‌ها در طبقات فوقانی ساختمان مجلس بودند، با تیراندازی کور تروریست‌ها به‌سوی مردم از پنجره‌های ساختمان، موفق می‌شوند که موقعیت تروریست‌های باقی‌مانده را شناسایی کنند. در همین حین، سردار پاکپور خود نیز در عملیات مشارکت می‌کند.

نیروهای سپاه که حالا موفق شده بودند که موقعیت اختفای تروریست‌ها در طبقات فوقانی ساختمان مجلس را شناسایی کنند، آماده عملیات نهایی برای پایان دادن به این عملیات تروریستی می‌شوند.


تعدادی از نیروهای ویژه سپاه

با فرماندهی سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه عملیات نیروهای ویژه سپاه برای ختم غائله آغاز می‌شود و نیروها به‌سرعت موفق می‌شوند خود را به طبقات فوقانی رسانده و در یک لحظه غافلگیرانه یکی دیگر از تروریست‌ها را پیش از آنکه جلیقه انتحاری خودش را منفجر کند، به هلاکت برسانند.

در همین حین، ۲ تروریست دیگر که متوجه حضور نیروهای امنیتی در محل و کشته شدن دیگر عضو گروه می‌شوند، جلیقه انتحاری خود را پیش از رسیدن نیروهای ویژه سپاه منفجر کرده به هلاکت می‌رسند.

`با کشته شدن تمام اعضای تیم تروریستی، نیروهای ویژه سپاه کار پاکسازی ساختمان را آغاز می‌کنند و باز هم سردار پاکپور شخصاً فرماندهی این عملیات را به‌عهده گرفته و همراه با تیمی از نیروهای ویژه سپاه کار پاکسازی را آغاز می‌کند و پس از پاکسازی کامل ساختمان، طبقات به نیروهای دیگر واگذار می‌شود.

در جریان پاکسازی ساختمان، نیروهای سپاه متوجه می‌شوند که تروریست‌ها در زیر برخی از اجساد شهدا، نارنجک کار گذاشته‌اند تا در صورت جابه‌جایی شهدا، نارنجک‌ها منفجر شوند که این حربه نیز با هوشیاری نیروهای سپاه خنثی می‌شود.

با پایان یافتن عملیات و کشته شدن تمام تروریست‌ها، تعدادی از نمایندگان مجلس خود را به سردار پاکپور و نیروهایش رسانده از وی و تیمش قدردانی کردند.


سردار پاکپور در حالی که سلاح به دست دارد (پس از پایان عملیات)

روایت نماینده‌ای که امروز با «کلت» به تروریست‌ها شلیک کرد

 

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی به تشریح چگونگی درگیری‌اش با تروریست‌ها در حادثه تیراندازی امروز مجلس شورای اسلامی پرداخت.

کوروش کرم‌پور نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی به تشریح چگونگی درگیری‌اش با تروریست‌ها در حادثه تیراندازی امروز مجلس شورای اسلامی پرداخت که در جریان آن با تروریست‌ها درگیری مسلحانه پیدا کرده است.

توضیحات کرم‌پور به‌شرح زیر است:

«امروز به‌دلیل داشتن مهمانی از صحن مجلس خارج شدم و به‌سمت درب شماره دو رفتم تا بتوانم این مهمان  را به داخل مجلس بیاورم.  زمانی که به آخرین ورودی محل کنترل مراجعه کنندگان رسیدم با پاسدار در آن مکان احوالپرسی کردم که یک‌مرتبه صدای شلیک گلوله‌ای آمد و بلافاصله بعد از آن یک پاسدار نقش زمین شد. یک نفر با کلت و فریاد الله‌اکبر به‌سمت مردم تیراندازی می‌کرد و پشت سرش فردی دیگر با کلاشینکف تیراندازی ممتد کرده که چند نفر شهید شدند.

بنده چون در آن زمان هیچ سلاحی نداشتم خود را زمین انداختم تا تروریست‌ها فکر کنند که من هم گلوله خوردم. در این هنگام آنها با به رگبار بستن زنان و مردان وارد سالن شده و تعدادی را شهید و مجروح کردند. تروریست‌ها برای ورود به ساختمان مجلس عجله داشتند؛ به همین دلیل مدام تیراندازی می‌کردند تا فقط وارد مجلس شوند.

ساختار ساختمان مجلس این گونه است که یک در به‌سمت طبقات دفاتر نمایندگان منتهی می‌شود و در دیگر راهرویی است که به‌سمت صحن مجلس می‌رود. تروریست‌ها می‌خواستند هرچه سریعتر خود را به صحن مجلس برسانند. من که دیدم آنها از محل حادثه در حال دور شدن هستند، کلت پاسدار شهید را برداشتم و پشت سر تروریست‌ها رفته و با آنها که به‌اشتباه به طبقه اول رفته بودند، ‌درگیر شدم.

اشتباه از آن لحاظ که آنها می‌خواستند وارد صحن شوند ولی چون با نقشه مجلس آشنا نبودند به‌اشتباه وارد طبقات دفاتر نمایندگان شدند. من تمامی تمرکزم به این بود تا با تروریست‌ها درگیر شوم که نیروهای کمکی برسند.

تروریست‌ها از حیاط به‌سمت در شماره ۴ رفته به‌سمت بنده هم شلیک کردند و من هم به‌سمت آنها شلیک کردم و همین معطل کردن تروریست‌ها باعث شد تا نیروهای کمکی برسند. آنها که دیگر خود را در تور امنیتی دیدند عملاً نمی‌توانستند به صحن مجلس بروند و در طبقات دو، سه و چهار محصور شدند. بنده با دیدن نیروهای کمکی سریع خود را به صحن مجلس رساندم و به آقای پزشکیان که ریاست جلسه را به‌عهده داشت شرح ماوقع را گفتم. ایشان به‌خوبی مجلس را اداره کرد و در عین حال دستورهای امنیتی را صادر کرد.

با ورود نیروهای کمکی ویژه سپاه، ‌انتظامی و امنیتی راه‌های ورود تروریست‌ها به صحن مجلس بسته شد و آنها خود را در طبقات محصورشده دیدند. اینکه چرا نتوانستند داخل صحن شوند به دو دلیل بود؛ اول اینکه آنها راه و نقشه مجلس را بلد نبودند، ‌دسترسی به صحن مجلس به همین سادگی نیست؛ البته که دسترسی ساختمان نمایندگان به‌آسانی است. دلیل دوم این است که با حضور به‌موقع نیروهای کمکی دیگر نه‌تنها آنها بلکه هزار نیروی تروریستی دیگر نیز نمی‌توانستند وارد صحن شوند.

بنده با توجه به سابقه‌ام به‌عنوان یک پاسدار و بسیجی تا حدود ساعت سه به نیروهای سپاه برای مقابله با تروریست‌ها کمک می‌کردم. متأسفانه تعدادی از عزیزان و هموطنانمان شهید و مجروح شدند. امیدوارم همه به شرایط آگاه و هوشیار باشیم. خودم نیز مجروحیتی از ناحیه اصابت گلوله نداشتم، اما به‌دلیل اینکه مجبور بودم از ارتفاعی حدوداً ۶متری برای رسیدن به صحن بپرم، پایم آسیب دیده است».

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. باسلام ودعای سلامتی وموفقیت برای مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ولعن و نفرین برعربستان و مزدوران استعمار گفت:

    امین الله انصاری فرد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president