آوای جنوب

مردم از خرید گوشت کشتارهای غیرمجاز خودداری کنند/اولتیماتوم مسؤولان به کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارگاه‌های استان مهلت دارند تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به خرید یخچال برای نگهداری لاشه‌های گوشت اقدام کنند.
آوای جنوب
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارگاه‌های استان مهلت دارند تا پایان ماه مبارک رمضان نسبت به خرید یخچال برای نگهداری لاشه‌های گوشت اقدام کنند.

پژمان نیک‌اقبالی در نشست ظهر امروز کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ساماندهی وضعیت کشتارگاه‌های استان اظهار کرد: سال گذشته در خصوص وضعیت کشتارگاه‌های استان تصمیم‌هایی گرفته شد که در آن زمان شرایط عادی بود اما در حال حاضر با توجه به بیماری تب کریمه کنگو و وضعیت کنونی نمی‌توانیم هیچ‌گونه چشم‌پوشی داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشتارگاه‌های شهرستان‌های لنده، باشت و سی‌سخت تا پایان ماه مبارک رمضان مهلت دارند نسبت به خرید یخچال برای نگهداری لاشه گوشت اقدام کنند که در غیر اینصورت این کشتارگاه‌ها تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های کشتار غیرمجاز دام از طریق رسانه‌ها اعلام شود، افزود: منطقه فیلگاه دهدشت، دشت‌روم و تنگاری بویراحمد و منطقه یاسوج به سمت دهدشت مکان‌هایی هستند که بیشترین کشتار غیرمجاز دام را شاهد هستیم و در صورت رسانه‌ای شدن این مناطق مردم از خرید در این مکان‌ها خودداری می‌کنند.

این مسؤول با بیان اینکه دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به عنوان ضابط قضایی عمل کنند، افزود: هر جایی که دامپزشکی تشخیص دهد که نیاز به معدوم سازی لاشه گوشت برای سلامت مردم است خود وارد عمل شود که در این خصوص از نیروی انتظامی و دادگستری کمک خواهیم گرفت.

===================================

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
احتمال تعطیلی برخی کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد/جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در برخی از مناطق استان
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی کشتارگاه‌ها از جمله کشتارگاه سی‌سخت، باشت و لنده به امکانات سردخانه مجهز نیستند، این کشتارگاه‌ها مهلت دارند تا پایان ماه مبارک رمضان به امکانات سردخانه مجهز شوند که در غیر اینصورت تعطیل و گوشت مود نیاز این مناطق از کشتارگاه شهرستان بویراحمد تأمین می‌شود.

عبدالله بهمنش در نشست ظهر امروز کشتارگاه‌های استان با اشاره به اینکه برای مقوله سلامت استان نیاز به برگزاری جلسات متعدد نیست، اظهار کرد: در برخی موارد تشکیل جلسات تنها زمان‌بر است در حالی که این جلسات باید برای بالا بردن استاندارد فعالیت‌ها برگزار شود.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی بحث بهداشت و سلامت مردم در میان است و دستورالعمل سازمان مبنی بر رعایت این موارد است دیگر نیازی به برگزاری جلسات برای اینکه این موارد عملی شود یا نشود نیست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود بیماری تب کریمه کنگو مردم در معرض خطر هستند، گفت: کشتارگاه‌ها یکی از جاهایی است که بیشترین نقش را در سلامت مردم دارد و هر جایی که کشتار غیرمجاز دام  باشد ممکن است به بیماری تب کریمه کنگو آلوده شده باشد.

این مسؤول بیان کرد: مردم برای جلوگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو گوشت قرمز را در دمای ۲۴درجه یخچال و یا کشتارگاه فریز شود تا این بیماری خطرناک از بین برود.

بهمنش با اشاره به اینکه موضوع شیرخام، مرغ زنده و گوشت قرمز با سلامتی مردم سرکار دارد و تدابیر لازم توسط دامپزشکی صورت گرفته است، افزود: مسؤولان استان هر جایی که دامپزشکی خلاف عمل کرد تذکر بدهد و مانع ادامه فعالیت ما شود

وی با بیان اینکه دو کشتارگاه گچساران و دهدشت به اتاق سردخانه مجهز شوند، بیان کرد: برخی کشتارگاه‌ها از جمله کشتارگاه سی‌سخت، باشت و لنده به امکانات سردخانه مجهز نیستند، این کشتارگاه‌ها مهلت دارند تا پایان ماه مبارک رمضان به امکانات سردخانه مجهز شوند که در غیر اینصورت تعطیل و گوشت مود نیاز این مناطق از کشتارگاه شهرستان بویراحمد تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از مسؤولان قضایی استان خواستاریم که این اختیار را به دامپزشکی استان بدهند که راسا نسبت به انهدام لاشه گوشت اقدام کنند چون امکان وجود بیماری در لاشه‌های غیرمجاز وجود دارد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در بین دام‌ها مشاهده نشده است،خاطرنشان کرد: در منطقه دشت‌روم، تنگاری، مسیر یاسوج به سپیدار به سمت دهدشت و منطقه فیلگاه شاهد کشتارهای غیرمجاز دام هستیم که لازم است تدابیر لازم برای جلوگیری از این اقدام غیر بهداشتی اندیشیده شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president