آوای جنوب

حاشیه‌نشینی ۷۷ هزار نفر در بویراحمد و گچساران/کارگروه حاشیه‌نشینی به صورت فصلی برگزار شود

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوع حاشیه‌نشینی در استان بسیار حاد بوده که قریب به ۴۵ هزار نفر در بویراحمد و ۳۲ هزار نفر در گچساران حاشیه نشینی داریم.

آوای جنوب

حجت‌الاسلام سید علی فتح میر محمدی ظهر امروز در نشست بررسی مسائل حاشیه نشینی با اشاره به موضوع حاشیه نشینی در سطح کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: موضوع حاشیه‌نشینی در استان بسیار حاد بوده که قریب به ۴۵ هزار نفر در بویراحمد و ۳۲ هزار نفر در گچساران حاشیه نشینی داریم.

مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، کتابخانه‌ها، مساجد و ارشاد در راستای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی کمک کنند، گفت: بنیاد مسکن و فنی و حرفه‌ای نیز به بحث حاشیه‌نشینی ورود پیدا کنند.

وی ضمن قدردانی از سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد که در احداث اماکن ورزشی همکاری داشتند، گفت: سپاه در شهر مادوان سالن ورزشی احداث کردند که جای تشکر و قدردانی دارد.

میرمحمدی با بیان اینکه امور اجتماعی با انعقاد قرارداد با تشکل‌های مردم نهاد دوره‌های آموزشی را برگزار کردیم، گفت: خوشبختانه دوره‌های آموزشی متعددی در خصوص آسیب‌های اجتماعی برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: فرمانداران بویراحمد و گچساران به صورت فصلی کارگروه حاشیه‌نشینی را برگزار و وضعیت را بررسی کنند.

این مسؤول احداث پایگاه‌های اجتماعی در حاشیه شهرها را ضروری دانست و گفت: بحث بیماری‌های واگیردار و پرخطر پیگیری شود.

برآورد هزینه ۳۶ میلیارد تومانی فضاهای آموزشی حاشیه شهرها و بافت فرسود کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان برآورد هزینه فضاهای آموزشی در حاشیه‌ شهرها و بافت فرسوده در سه شهر دهدشت و یاسوج و گچساران؛ ۳۶ میلیارد تومان است.

هادی زارع‌پور ظهر امروز در نشست بررسی مسائل حاشیه‌نشینی اظهار کرد: در آموزش و پرورش برای بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی از دو جهت برنامه‌ریزی‌هایی در طول سال داریم که آن‌ها را به مرحله اجرا می‌گذاریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی معطوف می‌شود، گفت: کارگاه‌های آموزشی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان مدارس حاشیه شهرها برگزار می‌کنیم.

وی اذعان کرد: در حوزه آموزش مشکلاتی وجود دارد که عمده مشکل ما در شهر یاسوج کمبود فضای آموزشی بوده که باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.

زارع‌پور بیان کرد: در سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فضای آموزشی برآوردهایی صورت گرفته که در شهرستان بویراحمد در بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی تعداد مدارس مفید مورد استفاده ۴۸ مدرسه، مدارس قابل بازسازی ۱۹ مدرسه و ۱۰ مدرسه جدید نیاز به ساخت داریم که برآورد تمامی آن‌ها ۱۸ میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تعداد مدارس مفید در حاشیه و بافت فرسوده دهدشت را ۹ مدرسه، ۱۰ مدرسه قابل بازسازی و سه مدرسه مورد نیاز برای احداث عنوان کرد و گفت: سرجمع اعتبار مورد نیاز برای بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی فضاهای آموزشی در دهدشت ۹ میلیارد تومان است.

این مسؤول تعداد مدارس بافت فرسوده در گچساران را ۱۶ مدرسه عنوان کرد و گفت: تعداد ۱۰ مدرسه فرسوده در گچساران وجود دارد که سه مدرسه دیگر مورد نیاز داریم که ۹ میلیارد تومان برآورد آن است.

زارع‌پور بیان کرد: بیشترین مشکل ما در بویراحمد در حوزه مادوان‌های علیا و سفلی بوده که امیدواریم همکاری‌های لازم برای رفع مشکلات فضای آموزشی در این مناطق صورت گیرد.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president