آوای جنوب

برگزاری دومین نشست مشترک مشاغل سخت و زیان آور در مناطق نفتخیز جنوب

دومین نشست مشترک رؤسا و کارشناسان بهبود روابط کار و امور اجتماعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اعضاء کمیته مشاغل سخت و زیان آرو اداره کل کار و امور اجتماعی استان خوزستان با هدف شناسایی مشاغل سخت و زیان آور برگزار شد.

آوای جنوب

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، رئیس بهبود روابط کار و امور اجتماعی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در این جلسه، گفت: شرکت ملی نفت ایران سابقه دیرینه ای در احقاق حقوق کارگران دارد و در مبحث مشاغل سخت به دنبال احقاق حق کارگران در چارچوب قانون است.

بهرام کرمی، با اشاره به اینکه رضایتمندی کارکنان یکی از عوامل موفقت شرکت ملی نفت است، اظهار کرد: تا زمانی که طرح طبقه بندی مشاغل از نظر سخت و زیان آور پیاده نشود، امکان اجرای ماده ۷۶ تامین اجتماعی وجود ندارد.

وی، در ادامه با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و فراهم آمدن تسهیلات جهت بهسازی محیط و کاهش شرایط سخت کار، گفت: امیدورام با انجام بازرسی های حفاظت فنی، هماهنگی بیشتری میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مراجع تصمیم گیرنده در خصوص مشاغل سخت و زیان آور، به وجود آید.

دبیر کمیته مشاغل سخت و زیان آور استان نیز در این نشست، با اشاره به اینکه هدف اجرای قوانین، صیانت از نیروی انسانی است، گفت: در حال حاضر طبقه بندی مشاغل سخت در قالب دو گروه “الف” و “ب” انجام می شود که گروه الف مشاغلی هستند که با بهره گیری از فناوری و بهبود شرایط محیطی می توان آن شغل را از حالت سخت و زیان آور خارج کرد، اما گروه ب، مشاغلی هستند که تحت هر شرایطی به دلیل نوع کار، جز مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند.

زنگنه افزود: در حال حاضر تنها بحث بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور مطرح است که دلیل آن نیز عدم شناسایی مشاغل سخت از سوی کارفرمایان است.

همچنین در این جلسه کارشناس ارشد ایمنی طرح ها شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، با اشاره به اینکه عوامل زیان آور شغل به پنج دسته فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی، روانی و بیولوژیکی تقسیم می شوند، گفت: در حال حاضر شناسایی مشاغل سخت و زیان آرو در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دست اجرا قرار دارد.

رامین هوشیار، گفت: شناسایی مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های دفاعی مربوط به مشاغل سخت زیان آرو، طب صنعتی و سیستم JHA وزارت نفت که شامل انالیز ریسک و خطر مشاغل است، قابل استناد است.

در این جلسه همچنین روسای ادارات بهبود روابط کار و امور اجتماعی و نیز امور حقوقی شرکت های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مسائل و مشکلات موجود را مطرح کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president