آوای جنوب

امام جمعه گچساران: دستور داده‌اند کسانی که به فلان کس رای نداده‌اند باید حذف شوند/دود دو قطبی کردن عاقبت به چشم خودتان می‌رود/برخی دولتمردان در انتخابات بی‌تقوایی کردند

امام جمعه گچساران گفت: تخلفاتی در انتخابات صورت گرفته و خیلی از دولت مردان بی‌تقوایی کردند و حق‌الناس را زیر پا گذاشتند و همان گونه که مشاهده کردیم بر اساس سخنان شورای نگهبان تخلفات برخی از مسوولان ما اثبات شده است.

آوای جنوب

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی و عبادی گچساران در جمع نمازگزاران اظهار کرد: انسان باید بداند بنده خداوند است و بنده باید مطیع خداوند باشد.

امام جمعه گچساران ادامه داد: بنده مومن خدا باید بداند که نمی‌تواند برای خود عمل کند بلکه باید بر اساس توصیه‌ها و رهنمودهای خداوند عمل کند.

وی افزود: مومنان و انسان‌هایی که به راه خدا ایمان آورده‌اند دستورات خداوند را باید از طریق فرستاده او گوش فرا دهند و عمل کنند.

حجازی با بیان اینکه انسان مومن برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت خود خودسرانه عمل نمی‌کند، تصریح کرد: بلکه بر اساس دستورات خداوند باید عمل کند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بر هر زن و مرد مسلمان واجب است، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مختص یک گروه خاص نیست پس باید توجه داشته باشیم بر هر زن و مرد مسلمان امر به معروف و نهی از منکر واجب است.

وی ادامه داد: وظیفه ما است که اگر کسی را مشاهده کردیم که در حال روزه‌خواری است بر اساس وظیفه شرعی به این افراد تذکر داده شود.

حجازی با اشاره به روز ۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: این دو روز برای همیشه عزای عمومی در کشور ما است.

وی با تسلیت این دو روز به مسلمین و مومنین و مقام معظم رهبری اذعان کرد: امید داریم خداوند به ما توفیق دهد راه شهیدان و راه امام راحل را ادامه دهیم.

امام جمعه گچساران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ابراز کرد: ایشان فرمودند، تحریف شخصیت امام (ره) خطر بزرگی محسوب می‌شود.

حجازی افزود: تنها راهی که موجب جلوگیری از تحریف امام می‌شود، اجرایی کردن توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر بازخوانی اصول امام خمینی (ره) است.

وی تبیین کرد: برخی به دنبال آن هستند که می‌خواهند امام را این گونه به مردم معرفی کنند و بشناسانند که امام فقط یک انسان بزرگ بود در حالی که این گونه معرفی کردن، غلط است و تنها راه معرفی امام بازخوانی اصول امام خمینی(ره) است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه نظام باید با استقلال و حاکمیت ارضی در این کشور مدیریت شود، گفت: یکی از اصول مهم و اساسی انقلاب بر اساس فرمایشات امام قطع دست اجانب از کشور است.

وی توصیه کرد: بر اساس فرمایشات امام راحل، اجانب نباید چراغ سبزی را ببینند و ما نیز وظیفه داریم که در مقابل آنها سستی به خرج ندهیم.

حجازی افزود: دشمن به دنبال این است که ملتی را برده خود قرار دهند و امام خمینی(ره) در این بین فرموده‌اند، دشمن حتی نباید چنین خیالی را در ذهن خود بپرورانند.

امام جمعه گچساران با توصیه به کسانی که در راس دولت هستند تصریح کرد: دولت مردان ما باید بدانند مملکت را بر اساس اصول امام باید مدیریت کرد و مشاهده می‌کنیم مقام معظم رهبری نیز به دفعات در این خصوص تذکراتی داده‌اند.

وی ادامه داد: برخی اوقات گفته می‌شود، حرف از مستقل شدن و استقلال زدن یک حرف پوچ و غلط است و خودکفایی معنا ندارد و امکان چنین چیزی وجود ندارد که همین جملات در مقدمه کتاب سریع القلم آمده است، که می‌توانید مشاهده کنید.

حجازی با بیان اینکه سستی و ضعف غلط است، خاطرنشان کرد: امام راحل ما انقلاب کرد تا این کشور استقلال، آزادی و امنیت داشته باشد.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه چه باید کرد، ادامه داد: باید بدانیم کارها را به افراد مومن انقلابی باید سپرد.

وی با اشاره به سند یونسکو (۲۰۳۰) گفت: دشمن تلاش می‌کند روحیه جهادی و شهادت طلبی را از ما بگیرد و مشاهده می‌کنیم در سند ۲۰۳۰ چنین کرده است و مقام معظم رهبری نیز تذکرات لازم را داده‌اند.

حجازی افزود: آنها در خصوص حذف آموزش قرآن از دروس فرزندان ما می‌گویند به دلیل اینکه می‌خواستم چشم فرزندان اذیت نشوند قرآن را در سند یونسکو حذف کردند در حالی که می‌دانیم آیات قرآن چشمان ما را نورانی می‌کند.

وی با طرح این پرسش گفت: چگونه فضای مجازی و دیگر وسیله‌ها چشمان را اذیت نمی‌کند ولی آیات قرآنی چشمان کودکان ما را اذیت می‌کند؟

امام جمعه گچساران با بیان اینکه در سالگرد امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد هستیم، اظهار کرد: کسانی که چنین دیدگاهی دارند توصیه می‌‌شود مملکت را با این دیدگاه‌های غلط مدیریت نکنند بلکه با فرمان ولایت فقیه این مملکت را مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه امام راحل به سران کویت گفته بود، روزی که عراق به شما حمله کرد ما از تو حمایت نمی‌کنیم، گفت: امام آن روز پیش بینی کرده بود ما نیز نباید اهداف امام را فراموش و در مقابل امام حرکت کنیم.

حجازی در ادامه با اشاره به حملات آل سعود به مردم بی‌پناه یمن و خونریزی مسلمانان اذعان کرد: سران آل‌سعود این گونه دست به کشتار می‌زنند و بعد می‌گویند ما مسلمان هستیم.

امام جمعه گچساران خطاب به سران آل‌سعود تاکید کرد: شما چگونه ادعای مسلمانی دارید که این گونه خون و خونریزی راه انداخته‌اید و چندین ماه است آیت الله شیخ قاسم در زندان به سر می‌برد.

حجازی با اشاره به انتخابات اخیر برگزار شده ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر عنوان کرد: انتخابات تمام شد مهمترین حسن انتخابات نه گفتن به دشمنان بود و باید پس از انتخابات الفت، مهربانی و رفاقت‌ها به میان بیاید.

امام جمعه گچساران ادامه داد: اینکه گفته می‌شود و دستور داده می‌شود که کسانی که به فلان کس رای نداده‌اند باید حذف شوند این عناد و دو قطبی کردن جامعه است.

حجازی تصریح کرد: این گفته‌ها خلاف نظر رهبری است و این گونه عمل کردن همان جریان دوقطبی می‌شود و مشاهده می‌کنیم شروع به عزل‌هایی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تخلفاتی در انتخابات صورت گرفته و خیلی از دولت مردان بی‌تقوایی کردند و حق‌الناس را زیر پا گذاشتند و همان گونه که مشاهده کردیم بر اساس سخنان شورای نگهبان تخلفات برخی از مسوولان ما اثبات شده است.

حجازی تاکید کرد: اگر چنین شروع شود که نیروهای انقلابی، متدین و وفادار به نظام در کشور به جرم اینکه به فلان کس رای نداده‌اند برکنار شوند اثرات سویی دارد و موجب ایجاد دو قطبی در جامعه و موجب نارضایتی و ناامنی می‌شود.

وی افزود: اگر چنین روندی بخواهد ادامه پیدا کند اسراری گفته می‌شود که چه کسانی در انتخابات تخلف کرده‌اند و آن وقت ورق برمی‌گردد و جور دیگری خواهد شد.

امام جمعه گچساران توصیه کرد: از سر قدرت تصمیم نگیریم و لذا انتظار می‌رود تلاش شود با همدلی، انس و محبت به آبادانی مملکتمان بپردازیم تا دشمن نا امید شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. سعیدمحمدی گفت:

    سلام من شنیده بودم گفتن شورای نگبهان صحت انتخابات روتایید کردن.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president