آوای جنوب

واکنش یک تشکل دانشجویی در گچساران به صحبت های دکتر خادمی استاندار استان

یک تشکل دانشجویی در گچساران به صحبت های دکتر خادمی استاندار استان واکنش نشان داد.

به گزارش آوای جنوب یک تشکل دانشجویی در گچساران به صحبت های امروز دکتر خادمی استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر اینکه انتخابات در استان به صورت برگزار شد واکنش نشان داد و گفت:

جناب آقای دکتر خادمی

استاندار محترم کهگیلویه و بویر احمد

ضمن سلام و عرض تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرت عالی و تمامی همکاران با توجه به گزارش اخیر شما در خصوص انتخابات لازم میدانم چند نکته ای را متذکر شوم.

بنا به فرموده شما انتخابات امسال سالم ترین انتخابات بوده است. کاش نسبت سنجشی خود از سلامت انتخابات را با دوره های قبل واضح تر بیان میفرمودید همانگونه که مستحضرید سالم بودن انتخابات مجموعه ای از اقدامات شامل صیانت از آراء مردم ، عدم دخالت عوامل اجرایی پای صندوق رأی ، آرامش و امنیت فکری مردم هم از جهت شرکت و هم اطمینان از سلامت مجریان انتخابات و خروجی مطمئن نتیجه بوده که واقعیات و مشاهدات عمومی مردم چیزی غیر از اظهار نظر شماست.

در سخنانتان از وضعیت قرمز گفتید و آن را سبز تفسیر نمودید.

باید از وضعیت قرمز بیشتر سخن بگویید، تبیین چنین وضعیتی طبیعتا به ما کمک خواهد کرد تا همه اتفاق های ناگواری که در مدت انتخابات رقم خورد و خود شما در جریان مستقیم آن بودید را در دایره چنین وضعیتی بدانیم یا خیر.

شاید حصول نتیجه مطلوب شما و یا اطلاعتان از برخی اتفاقات باعث این اظهار نظر مطلق و زود هنگام شما شده است، نمیتوانم بپذیرم که شما از اتفاقات خاص روز انتخابات که همه میدانند بی اطلاعید:

اتفاقات امنیتی مادوان که به قتل و درگیری های طایفه ای کشیده شد،درگیری های صندوق های شهری و دخالت های مکرر پلیس بر خلاف ادوار گذشته ،کلافگی مردم در صف های طولانی و تعلل در جمع آوری آرا،تغییر در ترکیب اعضای شورا در بامداد ۳۰ اردیبهشت در شهر یاسوج و باز شماری آرا و تغییرات محسوس در ترکیب شورا در چندین شهرستان و شهر در روزهای بعد و حتی ابطال شورای روستایی دور افتاده در لوداب توسط بخشدار که هر یک خود استعداد تبدیل شدن به بحران را داشت تنها گوشه ای ای از اتفاقاتی است که میتوانستند شما را قانع کنند که با صراحت این انتخابات را بهتر از همیشه ندانید.

آقای استاندار

لطفا در گزارشی که به آقای وزیر میدهید دلایل کاهش درصد مشارکت مردم استان را بازگو نمایید. مردمی که همیشه و در ادوار گذشته درصد مشارکت بالایی را ثبت کرده اند به چه دلایلی باید ناامیدانه به روند انتخابات نگاه کنند و منصرف از شرکت در انتخابات شوند. و برای اولین بار مشارکت مردم ما به نسبت متوسط کشوری رسیده است.

ما به اصل وجودی شورای نگهبان و سازوکارهای قانونی برای برگزاری انتخابات سالم و تایید کلی سالم بودن انتخابات در نظام اعتقاد راسخ و باور عملی داریم و برخود لازم میدانیم پایبندی به قانون را همیشه سرلوحه کارها قرار دهیم اما این حق را برای خود محفوظ میدانیم که از نظارت ضعیف ناظران و تاخیر مشکوک در اخذ رای مردم در بسیاری از شعبات توسط مجریان و دخالت های گاه و بی گاه در انتخابات سوال کنیم و پاسخ را مطالبه کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. ناشناس گفت:

    هرکسی بلندمیشه نظرمیده

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president