آوای جنوب

گلایه‌نامه جوان تحصیل‌کرده خطاب به تاجگردون/جوانانی که تبعیض طایفه‌ای در اشتغال را برنمی‌تابند

ما نه چشم طمع داریم و نه در این آشفته بازار بیکاری، انتظار کار داشتیم ولی با نگاه به طوائف دیگر می‌بینیم که آشکارا نادیده گرفته شدیم و این ما را ناراحت کرده است.

آوای جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر در زمره یکی از استان‌های اول در حوزه بیکاری قرار دارد و جوانان زیادی در صف پیدا کردن شغل قرار دارند.

در این بین شهرستان گچساران با داشتن منابع عظیم نفتی و گازی یکی از بیکارترین شهرهای استان به شمار می‌رود که جوانان زیادی با درد بیکاری شب و روز خود را به سر می‌کنند.

اما بیش از درد بیکاری در این استان آن چه که بیش از هر چیز نمک بر زخم جوانان می‌پاشد تبعیض در اشتغال‌زایی است، همچنان که مباحثی مانند اشتغال طایفه‌ای و قومی و فامیلی سر و صدای زیادی در استان به پا کرد.

در همین خصوص بد نیست نامه‌ای که به تازگی یکی از جوانان گلایه‌مند از تبعیض در اشتغال‌ خطاب به نماینده مردم گچساران و باشت نگاشته را مطالعه کنیم.

***نمیدانم چه بنویسم و نمی‌دانم از کجا شروع به نوشتن کنم، از نیش و کنایه‌های مردم شهر یا از گلایه‌های جوانان هم طائفه‌ایم.

بعد از چهار سال خدمت شما، قریب به یک و نیم سال پیش بود که برای انتخاب مجدد شروع به فعالیت کردید و مردم شهر، طائفه به طائفه برایتان همایش برگزار می‌کردند.

هر طائفه در کنار موافقان شما، مخالفانی محکم داشت که برای تخریب شما به آب و آتش می‌زدند.

در میان این طوائف ما نیز قاطعانه از شما حمایت کردیم. قاطعیتی که هر روز از شما صحبت می‌شد، صحبت از عملکردتان، از نفوذتان، از کارآیتان.

ناگفته نماند که بحث اصولگرایی و اطلاح طلبی هم مطرح بود و کسانی که سالهای سال در جناح مخالف شما بودند نه از سر لطف بلکه به دلیل عملکرد شما خودشان را قانع کردند و به یاران شما پیوستند.

به صراحت می‌گویم تنها طایفه‌ای بودیم که با وجود تعداد زیاد جمعیت اصولگرا برای پیروزی شما تلاش کردیم.

همایشی در خور شأن و منزلت شما برپاکردیم و همه سادات در آنجا با ندای باز باران حضور یافتند.

بعد از تقدیر و تشکر از شما، نوبت سخنرانی عده‌ای از آشنایان فرا رسید که سهوا به جای نشان دادن این حمایت و خلاصه‌ای از مشخصات، جمعیت و مشکلات روستا وجمعیت کثیر، تحصیلکرده اما بیکار سادات؛ به بررسی و نقد مسائل کلان سیاسی و اقتصادی کشور پرداختند که برای خود شما جای سوال بود.

بگذریم …!

حالا در این همایش فضای مجازی باز در حمایت از شما و هم چنین از حمایت از جوانان هم طائفه‌ایم بدون رودربایستی و چرب زبانی برای تصاحب پست و مقام چند سطری سخن میگویم …! ابتدا اگر از تمام جوانان سادات، از عملکردتان بپرسید، همه سیاست‌های کلان کشوری شما را می‌ستایند و از شما نهایت سپاسگزاری را دارند.

ولی در مقابل اگر بپرسی که چه چیزی شما را رنجور کرده است می‌گویند سیاست منطقه‌ای که در پیش گرفته‌اید.

سیاستی که در آن تا به حال هیچ جایی برای جوانان سادات برای نشان دادن لیاقتشان وجود نداشت.

ما نه چشم طمع داریم و نه در این آشفته بازار بیکاری، انتظار کار داشتیم ولی با نگاه به طوائف دیگر می‌بینیم که آشکارا نادیده گرفته شدیم و این ما را ناراحت کرده است.

ناراحتی از این که چرا باید در بین طوائف باوی بیشترین تعداد جمعیت تحصیلکرده بیکار را داشته باشیم.

ناراحتی از اینکه بین جوان طائفه ما و دیگر جوانان طوائف، تبعیض قائل شده‌اند و شاید این نه از بابت شما و از بابت تیم شما صورت گرفته که باز به شما برمی‌گردد.

ناراحتی از اینکه به تعداد انگشتان یک دست جوان سادات شغل پیدا نکرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. م گفت:

    هر چی رفته سر کار توسط تاج همش باوی بوده ترک و بیراحمد کشکه حالا دوباره مثلا ناراحتی که باویا نرفتن سر کار

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president