آوای جنوب

پاسخ خبرنگار گچسارانی به وزیر کشور: به احترام ۱۶ میلیون نفر باید ایستاد و سر تعظیم فرود آورد

به احترام آن ۱۶ میلیون که حرمت قانون را نگه داشتند

آوای جنوب/سمیرا نصاری

این عده حتی با اینکه شخص کاندیدای آنها و رئیس ستاد انتخاباتی آنها در کشور معترض به نوع برگزاری انتخابات بود اما تنها راه اعتراض را فقط شورای نگهبان می‌دانستند و نه چیز دیگر و اینجاست که به جرات می‌توان گفت باید ایستاد و برای این عده احترام گذاشت و سر تعظیم فرود آورد که قانون را فصل‌الخطاب خود می‌دانند و اینجاست که تفاوت‌ها نمایان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سمیرا نصاری طی یادداشتی در خصوص اظهارات وزیر کشور در رسانه ملی نوشت: خلق حماسه بیش از چهل میلیونی در ۲۹ اردیبهشت حماسه ماندگار در تاریخ ایران بود.

ایران اسلامی در این روز یک بار دیگر به دنیا ثابت کرد در این کشور علی‌رغم تمام تفاوت سلیقه‌ها آن چیزی که بیش از همه اولویت دارد عزت ایران اسلامی است و نه چیز دیگر.

اگر امروز سربازان دیپلماسی ایران در پای مذاکره می‌روند این به وسطه حضور بیش از چهل میلیونی ایرانیان در پای صندوق‌های رای است.

آنجا که هیچ کس را اجبار نکرده‌اند بلکه هر ایرانی با تمام وجود در پای صندوق رای حضور می‌یابد؛ هر چند در این مقال راقم سطور قصد ندارد به مزایای حضور مردم و آثار و پیام‌های آن بپردازد اما گفت‌وگوی وزیر محترم کشور در رسانه ملی سبب شد تا چند خطی را به رشته تحریر در بیاورم.

بی‌شک انتخاباتی که در ۲۹ اردیبهشت رقم خورد از چندین ماه و حتی بیش از یک سال قبل از آن عوامل پشت صحنه‌ای حضور داشتند تا این رخداد بزرگ رقم خورد؛ از نیروهای انتظامی و سپاه و ارتش گرفته تا سربازان گمنام زمان و شورای نگهبان از رسانه‌های مختلف گرفته تا خبرنگاران و آنهایی که اصلا دیده نشدند.

امروز به عنوان رسانه‌ای که تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات در فرمانداری و جلسات مختلف انتخاباتی حضور داشتم، می‌دانم که چه تلاش‌ها و بی‌خوابی‌هایی صورت گرفته است.

و اما وزیر محترم کشور در تایید امنیت برگزاری انتخابات از همه عوامل تقدیر و تشکر کرد به جز آنهایی که به قانون احترام گذاشتند و در این میان نمی‌توان از شانزده میلیون به سادگی عبور کرد و تشکری از آنها نکرد.

آری وقتی می‌گوییم شانزده میلیون منظورمان همان افرادی است که به قانون احترام گذاشتند و قانون را علی‌رغم اینکه اعتراضاتی نیز داشتند پذیرفتند.

این عده حتی با اینکه شخص کاندیدای آنها و رئیس ستاد انتخاباتی آنها در کشور معترض به انتخابات بود اما تنها راه اعتراض را فقط شورای نگهبان می‌دانستند و نه چیز دیگر و اینجاست که به جرات می‌توان گفت باید ایستاد و برای این عده احترام گذاشت و سر تعظیم فرود آورد که قانون را فصل‌الخطاب خود می‌دانند و اینجاست که تفاوت‌ها نمایان می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president