آوای جنوب

فرماندار گچساران: ۵۹درصد در گچساران به روحانی رای دادند/حتی یک رای اشتباه از نامزدهای شورا کم یا زیاد نشد

فرماندار گچساران از حضور ۷۳ درصدی مردم گچساران در انتخابات خبر داد.

آوای جنوب/ سمیرا نصاری

عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک خلق حماسه ملت غیور ایران در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه به محضر مقام معظم رهبری، از حضور گسترده مردم شهرستان گچساران در انتخابات تقدیر و اظهار کرد: حضور بیش از ۷۳ درصدی مردم گچساران در انتخابات نشانه عشق و علاقه مردم به نظام و انقلاب و بالا رفتن شور و نشاط سیاسی مردم است.

رحیمی با اشاره به وظایف خبرنگاران در این عرصه بیان کرد: این وظیفه ذاتی خبرنگاران است که مردم را در صحنه انتخابات به صندوق‌های رای آورده‌اند.

فرماندار گچساران ادامه داد: هر رای ما مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام است و این نشان دهنده آن است که ملت ایران هنوز گوش به فرمان رهبر خود هستند.

وی در ادامه برگزاری دو انتخابات ملی و منطقه‌ای برگزار شده را دارای اهمیت و حساسیت خاصی برشمرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری از نظر ملی و بین‌المللی دارای اهمیت بوده و همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی نیز از نظر منطقه‌ای دارای حساسیت‌های خاص خود بوده که دست اندرکاران و مجریان انتخابات از چندین ماه گذشته زمینه حضور حداکثری مردم را فراهم کردند.

فرماندار گچساران با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت مکانیزه گفت: در این دوره از انتخابات ۱۵۰ شهر کشور انتخابات الکترونیکی برگزار کردند که شهر دوگنبدان یکی از آنها بوده است.

رحیمی ابراز داشت: از مجموع ۱۵۰ شهرستان کشور، شهر دوگنبدان یکی از ۴۴ شعبه در سطح کشور بوده که به عنوان شهر سبز و بدون آفلاین شدن دستگاه‌ها و بروز اشکال روند رأی‌گیری خود را تا اتمام زمان رأی گیری ادامه داد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان گچساران با اشاره به تعداد قبول شدگان شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد: در کل شهرستان ۱۸۳ نفر به عنوان شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۱۷۶ نفر در روستاهای بخش مرکزی گچساران به عنوان شوراهای این دوره انتخاب شده اند .

وی افزود: از این تعداد ۱۷۲ نفر مرد و ۴ نفر را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به تعداد کل آراء شورای شهر دوگنبدان گفت: تعداد کل آراء این دوره ۵۳ هزار و ۴۶۱ رأی بوده که ۷ نفر به عنوان اعضاء اصلی و سه نفر به عنوان اعضاء علی البدل انتخاب شدند که از اعضاء اصلی ۶ نفر مرد و یک نفر از بانوان شهر دوگنبدان است.

رحیمی با توجه به اعلام نتایج آرای ریاست جمهوری در شهرستان گچساران بیان کرد: از مجموع ۶۹ هزار و ۷۹۰ رای ماخوذه تعداد ۴۱ هزار و ۱۰۲ رای که ۵۹% درصد آرا از آن حجت‌الاسلام حسن روحانی بوده و تعداد ۲۵ هزار و ۸۴۲ رای که ۳۷% درصد آراء نیز مربوط به حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی بوده است و آقای میرسلیم ۵۵ صدم درصد و آرای آقای هاشمی طباء ۲۸ صدم درصد بوده است.

رحیمی ضمن تشکر از اصحاب رسانه و خبر در اطلاع رسانی و حضور حداکثری مردم جهت مشارکت در انتخابات گفت: نقش اصحاب رسانه و خبر در این حضور حماسی نقشی بی‌بدیل و تاثیر گذار بوده که اقتدار و عظمت نظام اسلامی ما به عنوان مزد دست و قدردانی از آنها است.

فرماندار گچساران در پاسخ به سوالی مبنی بر شائبه تقلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر ابراز کرد: ممکن است تخلف‌هایی در تبلیغات نامزدها یا موارد مشابه وجود داشته اما در مراحل برگزاری انتخابات شورای شهر با بازدیدی که اعضاء شورای تأمین از شعب اخذ رأی داشته‌اند هیچ موردی از تقلب مانند رای دادن چند باره مشاهده نشده است.

فرماندار با اشاره به اعتراض تعدادی از نامزدهای انتخابات شورای شهر به نتایج اعلام شده، گفت: با اطمینان می‌توان گفت حتی یک رای اشتباه از نامزدی کم یا زیاد نشده است و آراء آنها با حضور اعضاء هیأت نظارت و اجرایی بازشماری شده است .

عبدالرحیم رحیمی یکی از ویژگی‌های انتخابات مکانیزه را خارج شدن اختیار شمارش از عهده مسؤولان برگزاری و واگذاری کامل آن به نرم افزار سیستمی دانست و ابراز داشت: نتیجه هر دستگاه پس از پایان رای‌گیری به صورت همزمان در چند دستگاه و مرکز ثبت و اختیار شمارش و دخالت در آرا از عهده افراد خارج شد.

فرماندار گچساران گفت: براساس همین فرآیند سالم و امن برگزاری انتخابات، نتایج اعلام شده هیات اجرایی به صورت کامل با نتایج هیات نظارت مطابقت داشت و هیچ موردی از عدم تطبیق در آن مشاهده نشد.

وی در پایان اشاره‌ای نیز به رد صلاحیت یکی از کاندیداهای شورای شهر دوگنبدان داشت و گفت: ایشان در روز رأی‌گیری از طرف وزارت کشور از سیستم حذف شده و فرمانداری هیچ نقشی در آن نداشته است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president