آوای جنوب

رونق بیکاری در گچساران با تعدیل کارگران سد چم‌شیر/گچساران شهر بیکاران می‌شود+تصاویر

با تعدیل نیروهای کار در سد چم‌شیر گچساران بیکاری در این شهر به اوج می‌رسد.
آوای جنوب/ سمیرا نصاری

در چند ماه اخیر کارگران سد چم‌شیر به دلایل مختلفی با تجمع جلوی درب ورودی فرمانداری  اعتراض خود را مبنی بر اخراج و بیکار شدن از کار اعلام کرده‌اند.

این تجمع اعتراضی که توسط کارگران سد چمشیر(شرکت سابیر) در جلوی ساختمان فرماندای گچساران در چند ماه اخیر نیز اتفاق افتاده به شرایط تعلیق پروژه سد چمشیر، بیکار شدن از کار و پرداخت نشدن چندین ماه حقوق معوقه خود اعتراض کرده‌اند.

این کارگران  اخراج شده از کار خواستار احقاق حق و همچنین پیگیری مطالبه خود از مسوولان این شرکت و دست اندرکاران هستند.

بر اساس این گزارش، سد چمشیر بلندترین سد بتنی  از نوع بتنی غلطکی(RCC) ایران است که این سد دارای ۲ میلیارد و ۳۰۰میلیون متر مکعب حجم مخزن، ۱۵۵ متر ارتفاع و ۷۳۰ متر طول تاج و هفت متر هم عرض تاج است.

 گفتنی است این سد بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از یک هزار و ۷۰۰ نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در این پروزه مشغول به فعالیت هستند.

عملیات اجرایی این سد از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده و اعتبارات مورد نیاز  اولیه شروع کار به مبلغ ۲۲۹  میلیون یورر از محل  فاینانس خارجی تامین شده است.

در این خصوص بیژن مهدی‌پور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گچساران در این باره اظهار کرد: این اداره به عنوان حامی کارگر اعلام آمادگی دارد که در قالب هیأت‌های حل اختلاف به اعتراضات کارگران و مشکلات این قشر در خصوص حقوق و مزایا و نحوه اخراج رسیدگی نماید.

وی ادامه داد: تا کنون هر کدام از کارگران که به این اداره مراجعه کرده‌اند فرم‌های دادخواست را در اختیارشان قرار داده‌ایم تا پس از آن از طریق هیأت‌های حل اختلاف کارگری به موارد مطرح شده از سوی کارگران رسیدگی کنیم.

مهدی‌پور افزود: در حال حاضر متاسفانه با توجه به نزدیکی به اتمام این پروژه شاهد کم کردن تعداد نیروی کار از سوی پیمانکار سد چمشیر هستیم.

این مسوول اذعان کرد: در مجموع تعداد این کارگران ۲۲۹ نفر است که ۱۲۱ نفر از کارگران اخراج شده از شرکت سابیر سد چمشیر هستند و تعداد ۱۰۸ نفر دیگر مربوط به شرکت لرزه‌نگاری امور حفاری که زیر مجموعه این شرکت است، هستند.

 این در حالی صورت می‌گیرد که در سالی به سر می‌بریم که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و تا چندی دیگرنیز با اتمام این پروژه باید شاهد اخراج و بیکاری دیگر نیروهای مشغول به کار در این پروژه باشیم  و آن هم شهرستانی که خود بر اساس آمارها دارای بیشترین بیکاری است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حاجی گفت:

    تاجگردون کجاست دنبال ایجاد ارتباطاتش پس چرا الان کنار مردم نمی آید ؟

  2. ناشناس گفت:

    مبارکه اقای فرماندار اقای نماینده اقای ریس جمهور اقای،،،،،بله اقای قالیباف هم میگفت همه را میزاره سر کار ولی نمی گفت کسی را بیکار میکنم خدا وکیل از بستگان فرماندار و نماینده کسی بیکار هست ما که بستگان ریسجمهور وبقیه مسولین را نمیشناسیم حتما اونهم بیکار نیستند بهمین خاطر بنده خدا ها امار بی کاری ندارند

  3. گچسارانی گفت:

    کو اون کسایی که خودشونو نماینده کارگرا جا میزدن تو انتخابات تا رای بیارن؟؟؟کو اونا که به اسم کارگر بدبخت ستاد میزدن اما خودشون حق کارگر میخورن…کو اونی که فقط موقع انتخابات و همایش یاد کارگر میفته اونم بخاطر پر کردن سالن همایش و سیاه بازی…….شرررررم باااااااد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president