آوای جنوب

آرای حوزه انتخابی اهواز با دقت در حال بررسی و رسیدگی است/هیچ لیستی را تایید نمی‌کنیم/نامزدها و هواداران آنها صبور باشند

انتخابات شورای شهر اهواز یکی از پر نامزدترین حوزه و شعب اخذ رای است که رسیدگی به آن نیازمند زمان و دقت مضاعف است.
رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: آرای حوزه انتخابی اهواز با دقت در حال بررسی و رسیدگی استو این هیات بدون در نظر گرفتن فشارها، مطابق قانون در حال انجام وظیفه و بررسی و رسیدگی صورتجلسه‌ها و جمع‌بندی انتخابات است.
آوای جنوب

جلیل مختار لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس خوزستان در اهواز اظهار کرد: انتخابات شورای شهر اهواز یکی از پر نامزدترین حوزه و شعب اخذ رای است که رسیدگی به آن نیازمند زمان و دقت مضاعف است.

وی افزود: متاسفانه در برخی از صورتجلسه‌های صندوق‌ها اسامی نامزدها طبق حروف الفبا نوشته نشده و این موضوع رسیدگی و ثبت آنها را با مشکل و تاخیر انداخته است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: ۴۰۳ صندوق اخذ رای و وجود ۵۹۸ نامزد رسیدگی به انتخابات حوزه شورای شهر اهواز را با مشکل و تاخیر انداخته اما با این وجود این هیات تمام تلاش خود را برای صیانت از آرای مردم به کار گرفته است.

مختار گفت: هیات نظارت بدون توجه به اظهارنظرها و حاشیه‌سازی‌ها طبق مر قانون وظیفه نظارتی خود را پیگیری و مردم مطمئن باشند در صیانت از آرای آنها کوتاهی نخواهیم کرد.

وی گفت: در کنار رسیدگی‌های هیات نظارت، هیات اجرایی نیز در حال جمع‌بندی و تطبیق آرا است.

وی در خصوص اینکه چه زمان رسیدگی به این حوزه انتخابی پایان خواهد یافت گفت: تا زمانی که همه موارد رسیدگی و صورتجلسات و مسائل مختلف بررسی نشود امکان اعلام نتیجه قطعی وجود ندارد.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات خوزستان گفت: هیچ لیستی تاکنون نه تایید کرده‌ایم و لیست‌ها ارائه شده از هر مرکزی را مورد تایید هیات نظارت نیست.

مختار با اشاره به تماس‌های شخصیت‌های مهمی همچون آیات عظام فرحانی و کعبی گفت: ما به همه دلسوزان اطمینان دادیم که از رای مردم که حق‌الناس است با تمام وجود محافظت و صیانت خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: انتظار جدی از نامزدها و هواداران آنها داریم که با حفظ آرامش خود و صبور بودن اجازه دهند هیات نظارت وظیفه خود را به نحو احسن پیگیری و به سرانجام برساند.


آیت الله کعبی:
برخی از مستندات ارائه شده از انتخابات شورای شهر اهواز بسیار قابل تامل و بررسی است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از مستندات ارائه شده از انتخابات شورای شهر اهواز بسیار قابل تامل و بررسی است.

به گزارش آوای جنوب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله عباس کعبی، با توجه به اعتراضات گسترده نسبت به روند برگزاری انتخابات و بروز تخلفات گسترده آیت االله عباس کعبیب ابراز نگرانی از موضوع پیش آمده خواستار رسیدگی هر چه سریعتر هیات نظارت عالی انتخابات شوراها به انتخابات شهر اهواز شد.

در پی پیگیری‌های آیت الله کعبی رئیس هیات مرکزی نظارت برانتخابات شوراهای شهر و روستا از تهران برای بررسی تخلفات وارد اهواز شدند.

آیت الله کعبی در خصوص تخلفات صورت گرفته در انتخابات شورای شهر اهواز اظهار کرد: خواسته‌های مردم جهت احقاق حقوق قانونی و امانت رای مردم که حق الناس است را از شورای مرکزی انتخابات شورای شهر و روستا در تهران با اسناد پیگیری کردم ان شاء الله اعمال قانون خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: نباید اعتماد مردم برای شرکت در انتخابات و مشارکت در سرنوشت خود دچار هیچ خللی شود. برخی از مستنداتی که ارائه شده است بسیار قابل تامل و بررسی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: از عموم مردم عزیز می‌خواهم بر حفظ امنیت و نظم عمومی حریص باشند. قطعا امور  از راه‌های قانونی دنبال خواهد شد.

در این حال سید احمد پور فرجی، مسوول هیئت نظارت بر انتخابات‌ شوراى شهر و روستا در استان خوزستان، به آیت الله کعبی اطمینان داد آرا دوباره شمارش خواهند شد و صندوق‌ها دوباره بررسی و تا دو روز دیگر نتیجه اعلام می‌شود.

=================================================================

نماینده مردم آبادان در مجلس:
نامزدهای معترض به روند انتخابات شورای شهر آبادان قانونی اعتراض کنند/هیات نظارت دغدغه‌های نامزدها را بررسی کند
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی آبادان نسبت به روند شمارش آرا اعتراض دارند که باید طبق روال قانونی آن را پیگیری و هیات نظارت نیز باید این اعتراضات را به شکل جدی بررسی و پیگیری کند.

عامر کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در آبادان اظهار کرد: برخی از نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر آبادان در خصوص روند شمارش آرا اعتراض دارند که این دغدغه‌ها برای ما محترم است و باید توسط متولیان نظارت بر انتخابات به شکل دقیق بررسی و پیگیری شود.

وی افزود: در این خصوص مذاکراتی با فرماندار و هیات نظارت بر انتخابات داشتم و از آنها خواستم به اعتراضات طبق روال قانونی رسیدگی کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که اعتماد و اطمینان خاطر مردم نسبت به صیانت از آرای آنها نباید یه ذره خدشه دار شود و باید به دقت هرگونه خطا و یا مشکلاتی در روند شمارش آرا بوده بررسی شود.

کعبی تصریح کرد: توصیه ما به همه نامزدهای معترض نیز پیگیری جدی اعتراض خود از طریق مسیرهای قانونی و پرهیز از هرگونه اقدام و اظهارنظر فراقانونی است.

وی افزود: امیدواریم هیات نظارت بر انتخابات با بررسی دقیق و همه جانبه اعتراضات نگرانی نامزدهای معترض و هواداران آنها را هر چه سریعتر برطرف کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president