آوای جنوب

از اعتراض مرغ فروشی‌های کهگیلویه تا پیگیری‌های مدیرکل جهاد کشاورزی استان+تصاویر

جمعی از عاملین فروش مرغ زنده شهرستان کهگیلویه با حضور در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی امام زاده جعفر گچساران درگفتگو با مدیر کل جهاد کشاورزی استان خواستار پیگری ایشان جهت حل مشکلات خود شدند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، جمعی از عاملین فروش مرغ زنده شهرستان کهگیلویه با حضور در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی امام زاده جعفر گچساران درگفتگو با مدیر کل جهاد کشاورزی استان خواستار پیگری ایشان جهت حل مشکلات خود شدند.
آوای جنوب
گفتنی است،در چند ماه گذشته بر اساس شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان فروش هرگونه طیور زنده در استان کهگیلویه و بویر احمد از سوی دامپزشکی استان ممنوع اعلام شد.
مردم شهرستان کهگیلویه بر اساس عقاید خود استفاده از مرغ زنده را بیشتر می‌طلبند و تا جایی که امکان دارد از مرغ منجمد و کشتار خودداری می‌کنند.
به گزارش آوای جنوب، بعد از شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان تعداد ۲۵۰ واحد مرغ فروشی زنده در شهرهای دهدشت، سوق، چرا، لنده، سرفاریاب و ….. پلمپ شد تا از هرگونه بیماری در شهرستان کهگیلویه جلوگیری شود.
نماینده این مرغ فروشان زنده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۲۵۰ واحد مرغ فروشی زنده در شهرستان کهگیلویه قبل از شیوع بیماری آنفولانزای حاد پرندگان مشغول به فعالیت بودند.
یدالله بوذرجموری ادامه داد: با تعطیل شدن این واحدهاد تعداد ۳ هزار نیرو بیکار شدند و در حال حاضر در جایی مشغول به فعالیت نیستند.
وی عنوان کرد: در هر واحد مرغ فروشی زنده تعداد ۱۲ کارگر مشغول به فعالیت بوده که هر کدام از کارگرها تعداد ۱۰ الی ۱۸ نفر را تحت پوشش خود دارند.
این عامل فروش مرغ زنده در کهگیلویه ابراز کرد: تمامی مرغ فروشان موارد بهداشتی را رعایت کرده‌اند و در حال حاضر ساختمان‌های عرضه مرغ بر اساس اصول بهداشتی کاشی و سرامیک هستند.
وی خاطرنشان کرد: تمام واحدهای عرضه فروش مرغ زنده در بیرون از شهرستان مستقر هستند و تمام موارد بهداشتی اعم از پرکنی، کشتار مرغ و جایگاه نگهداری مرغ در این واحدها رعایت شده است.
بوذر جموری عنوان کرد: در کهگیلویه به دلیل نبود کشتارگاه عرضه مرغ به وسیله مرغ فروشان صورت می‌گیرد و مردم نیز بر اساس ذائقه و عادت از مرغ زنده بیشتر استفاده می‌کنند
وی افزود: .
در ادامه گفتگو یکی دیگر از مرغ فروشان کهگیلویه‌ای اظهار کرد: با وجود تمامی مشکلات تنها جهاد کشاورزی از ما حمایت کرده است و امروز نیز انتظار داریم مدیرکل جهاد کشاورزی یک بار دیگر به این موضوع ورود کرده و از صنف مرغ فروشان کهگیلویه حمایت کنند.
سید مسعود روایی بیان کرد: با توجه به شعار سال رهبر معظم انقلاب و نگاه ایشان به اشتغال انتظار می‌رود در این خصوص با ما همکاری لازم را انجام دهند.
روایی تاکید کرد: ما فرزند این منطقه هستیم و مطمئن باشید که بهداشت را اولویت کار خود قرار داده‌ایم و از آنجایی که از سوی مقامات اعلام شده است آنفولانزای مرغی در کشور و استان ما از بین رفته است و چرا و به چه علتی هنوز اجازه فروش مرغ را به ما نمی‌دهند و با این کار موجب بیکاری تعداد ۳ هزار نان آور خانه در شهرستان کهگیلویه شده‌اند
وی افزود: ما در این برهه که مشکل ییکاری در کشور مطرح می باشد از مسئولین انتظار کمک داشته و امید می رود تا با چشم باز به مشکلات ما توجه کرده و انها را برطرف کنند و تسلیم خواسته برخی از افراد نشوند..
این مرغ فروش زنده در کهگیلویه تصریح کرد:این در حالی است که اگر مرغ فروشی‌ها کهگیلویه به این صورت تعطیل باشند مردم کهگیلویه برای خرید مرغ زنده به شهرستان بهبهان خواهند رفت و این خطراتی نیز برای مردم شهرستان کهگیلویه نیز در بر خواهد داشت.
وی ادامه داد: ما تابع قانون هستیم و در این خصوص تمامی مکان‌های عرضه مرغ توسط فروشندگان از لحاظ بهداشتی هیچ گونه مشکلی ندارد.
روایی افزود: آیا این که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با ما این گونه برخورد می‌شود، صحیح است آیا بیکاری ۳ هزار نفری در این شهرستان جایز است.
روایی اذعان کرد: ما همان مرغی را که بهداشت تایید کرده است به مردم عرضه می‌کنیم و اگر این گونه نباشد قبل از مردم به ما و خانواده‌مان و سرمایه‌مان ضرر زده‌ایم.
روایی ادامه داد: چندین بار برای فک پلمپ به استانداری استان مراجعه کرده و استاندار نیز به مدیر کل دامپزشکی نامه ارسال کرده در صورت عاری بودن این واحدها از هر گونه بیماری این واحدها فک پلمپ شود ولی از سوی دامپزشکی استان اقدامی برای این کار اقدامی صورت نگرفته است.
دکتر جعفر گوهرگانی که برای تشکیل جلسه ستاد برداشت محصولات استان کهگیلویه وبویراحمد در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی امام زاده جعفر گچساران حضور داشتند در جمع نمایندگان مرغ فروشان زنده در کهگیلویه بزرگ در تماس تلفنی با رئیس دامپزشکی استان اظهار کرد: وقتی که آنفولانزای پرندگان در استان و به خصوص در شهرستان کهگیلویه بزرگ ریشه کن شده است و با توجه به درخواست کتبی اینجانب جهت اجازه فروش مرغ زنده در کهگیلویه هنوز این مشکل پابرجاست.
گوهرگانی ادامه داد: به دلیل نبود کشتارگاه در کهگیلویه انتظار می رود با عاملین فروش مرغ زنده همکاری به عمل آورید.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: چرا رئیس دامپزشکی شهرستان کهگیلویه جلوی فعالیت این تعداد عاملین مرغ زنده را گرفته به طوری که زندگی آنها فلج شده است و این اقدام درصورتی رخ داده که مردم کهگیلویه بزرگ خواستار مرغ زنده هستند .
گوهرگانی تصریح کرد: با توجه به گزارشات ارائه شده استان ، در شهرستان کهگیلویه ازهرگونه آنفولانزای پرندگان پاک بوده و دامپزشکی استان با نظارت کامل اجازه فعالیت عاملین مرغ زنده را درکهگیلویه بزرگ صادر کند.
گوهرگانی خاطرنشان کرد: به مسئولان دامپزشکی کهگیلویه دستور نظارت کامل داده و اجازه فروش مرغ زنده را در بیرون از شهرستان کهگیلویه بزرگ را صادر کنید.
وی گفت: در شهرستانهایی مانند کهگیلویه بزرگ که کشتارگاه وجود ندارد تهیه مرغ مصرفی بسیار سخت است و اغلب مردم با توجه به عادت خود مرغ گرم مصرف می کنند.
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد درجمع خبرنگاران گچساران ابراز کرد: براساس آمار دامپزشکی کشورکه ارائه شده خوشبختانه آنفولانزای پرندگان درکشور و استان به کلی از بین رفته است پس انتظار می رود تا دامپزشکی استان در مناطقی که کشتارگاه طیور وجود ندارد با عاملین مرغ زنده تحت نظارت کامل همکاری کنند.
به گزارش آوای جنوب با تلاش دکتر گوهرگانی مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بسیار برای حل این مشکل و تماس تلفنی با مدیر کل دامپزشکی استان خواستار برطرف شدن منع فروش مرغ زنده در کهگیلویه بزرگ شد.
بر اساس این گزارش، حال به چه علت با وجود از بین رفتن آنفولانزای پرندگان در استان و رعایت تمام موازین بهداشتی و قانونی از سوی عاملین مرغ زنده در کهگیلویه بزرگ اجازه فعالیت به عاملین فروش مرغ زنده که برای ۳ هزار نفر اشتغالزایی در کهگیلویه دارد را صادر نمی‌کنند؟

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. کهگیلویه بزرگ گفت:

    سلام کاش دیدگاه همه مسئولین مثل دکتر گوهرگانی بود تا برای هیچ کس مشکل درست نمیشد دست شما دکتر گوهرگانی درد نکنه چونکه واقعأ بدبختی مردم را درک میکنی

  2. ناشناس گفت:

    سلام . خداوند انشاءالله خود و خانواده تان را درپناه حق محفوظ بدارد دکتر گوهرکانی دعای خیر ما و خانواده هایمان که قریب سه هزار نفر هستیم بدرقه خود خانوادتان

  3. ز گفت:

    سلام . خداوند انشاءالله خود و خانواده تان را درپناه حق محفوظ بدارد دکتر گوهرکانی دعای خیر ما و خانواده هایمان که قریب سه هزار نفر هستیم بدرقه خود خانوادتان

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president