آوای جنوب

واکنش امام جمعه باشت به اهانت کنندگان به ساحت مقدس امام رضا(ع)، شهدای مدافع حرم، در برخی ستادهای کاندیداهای ریاست جمهوری

امام جمعه باشت گفت: رهبر معظم انقلاب با افشا کردن برجام فرهنگی نقشه‌های مسؤولان خودفروخته و دشمنان نظام و انقلاب را در نطفه خنثی کرده است.
آوای جنوب
حجت‌الاسلام عبودی شامگاه یکشنبه در مراسم یادواره شهدای پایگاه امام حسن مجتبی(ع) شهر لنده با اشاره به اهداف نظام و انقلاب اسلامی ایران گفت: اجازه تعرض ندادن به دشمنان و پایداری اصول و مبانی و ارزش‌های اسلامی از مهمترین اهداف نظام و انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی افزود: یکی از افتخارات این نظام اسلامی برگزاری انتخابات به معنای واقعی کلمه و اجرای دموکراسی واقعی در کشور برای انتخاب مسؤولان و ارکان نظام و کشور می‌باشد.

امام جمعه باشت با اشاره به برگزاری سالانه یک انتخابات در کشور تصریح کرد: انتخابات ما مظهری از دموکراسی یعنی جمهوریت بوده و کاملاً واقعی است، برخلاف کسانی که ادعای جمهوریت و دموکراسی را دارند ولی این مهم تا کنون در کشور آنها محقق نشده است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران باید بدانند آنچه نظام اسلامی ما را تضمین کرده و باعث اقتدار و عزت ما شده حضور و مشارکت مردم در انتخابات و هوشیاری و بصیرت آنها در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان بوده است.

امام جمعه باشت با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به حضور عامه مردم حتی کسانی که رهبری را قبول ندارند ادامه داد: اختلاف سلایق نباید وحدت ملت ایران را خدشه‌دار سازد؛ چراکه دشمنان ما منتظر روزنه اختلاف هستند و کاری به احزاب و گروه‌های سیاسی ندارند بلکه هدف آن‌ها ضربه زدن به اصل نظام می‌باشد.

عبودی گفت: ما اعتقاد داریم احزاب و گروه‌های سیاسی در کشور ما هنوز به پختگی لازم نرسیده‌اند چراکه شبهات و ایراداتی که مطرح می‌کنند باعث مردد شدن نسل جوان جامعه ما شده است؛ در تعریف و تمجید از احزاب و گروه‌های سیاسی به حد غلو نکنیم که بعد از عملکرد نادرست نتوانیم انتقادی از آنها را مطرح کنیم.

وی انتخابات ریاست جمهوری را مسأله مهم و اساسی نظام خواند و افزود: انتخاب ریاست جمهوری با انتخاب مجتهد متفاوت بوده و باید از راه‌های مختلف از جمله نگاه و تفکرات و موضع‌گیری‌ها و حرف‌ها و تبلیغات و ستادهای آنان بتوانیم اصلح را انتخاب کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت در ادامه به اهانت به ساحت مقدس امام رضا(ع)، شهدای مدافع حرم، دعای کمیل و ندبه در برخی ستادهای کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره و گفت: این‌ها عده‌ای بزدل و ترسو هستند که حتی نمی‌توانند فکر رفتن به سوریه و دفاع از حرم‌های اهل‌بیت را داشته باشند چراکه آنها را یک جنبش بیرونی هدایت می‌کند.

عبودی خطاب به متدینین و صاحب نفوذان شهرستان لنده در احزاب و گروه‌های سیاسی افزود: خجالت نکشید و برگردید.در نظام ما افرادی که انقلاب و نظام را قبول ندارند نباید جایگاهی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: رئیس ستاد جوانان یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سخنان مزخرف خود در افتتاحیه ستاد در یاسوج گفته «باید هواسمان باشد کلاهی که ۵۷ برسرمان رفته بار دیگر سرمان نرود» تا جایی که اندیشه یاری می‌کند تنها اتفاق سال ۵۷ که به نفع ملت بوده پیروزی انقلاب می‌باشد.

عبودی ادامه داد: این‌ها با اصول و مبانی انقلاب مشکل دارند؛ حتی به شعاری که امام خمینی(ره) فرمودند و بر روی موشک‌های ما حک شده اعتراض دارند، این‌ها باقی‌ مانده‌های طاغوت هستند که میانه‌ای با اسلام و انقلاب اسلامی ما ندارند.

وی به برجام ۲۰ و ۳۰ اشاره و گفت: اگر درایت و تیزبینی و هوشیاری رهبری و افشاگری ایشان نبوده نمی‌فهمیدیم که برجام فرهنگی که مشروعیت یافتن هم‌جنس‌بازی در ایران را مد نظر دارد به امضای آنها می‌رسید.

امام جمعه باشت به موارد درج شده در برجام فرهنگی اشاره و یادآور شد: حاکیت غرب بر آموزش و پرورش ما چیزی است که دشمنان از این برجام فرهنگی می‌خواهند، درست است که آموزش و پرورش ما هنوز نتوانستهخ سند تحول بنیادین را اجرایی کند اما با این روند کشور را دو دستی تقدیم آمریکا و استکبار کرده‌ایم.

وی با اشاره به انقلابی بودن ملت ایران گفت: هرجایی خدماتی صورت گرفته خدمات نظام بوده و باید تعریف و تمجید و تقدیر شود، اما اگر جایی احساس خطر کردیم سکوت جایز نیست.

عبودی به سخنان رهبری خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری در خصوص اینکه چشم به خارج نداشته باشند اشاره و تأکید کرد: رهبری توجه به توان داخلی را به کاندیداهای یادآور شده و شاخصه‌های انتخاب را بیان داشته، ملت بصیرت و آگاه ایران باید با حضور و مشارکت پرشکوه در انتخابات کاندیدای اصلح را انتخاب نمایند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president