آوای جنوب

استقبال و حمایت مردم و بزرگان خوزستانی از حجت‌الاسلام رئیسی به روایت تصویر

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین سفر خود به خوزستان مورد استقبال مردم خوزستان قرار گرفت.

استقبال مردم خوزستان از حجت‌الاسلام رئیسی به روایت تصویر

 
رئیس در اهواز

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری در نخستین سفر خود به خوزستان مورد استقبال مردم خوزستان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین  دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز به خوزستان سفر کرد.

زیارت مزار شهدا، دیدار با عشایر غیور و نماینده ولی فقیه خوزستان از جمله برنامه‌ سفر حجت‌الاسلام و المسلیمن رئیسی به خوزستان است. در این سفر  حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با استقبال پرشور مردم خوزستان  مواجه شد.

شرایط فعلی به هیچ عنوان قابل تحمل نیست/بعد از ۴ سال چرا قفل‌های کسب و کار و زندگی مردم بسته است؟

 
حجت الاسلام رئیسی

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سئوال ما از دولت این است که بعد از ۴ سال چرا قفل‌های کسب و کار و زندگی مردم بسته است؟ گفت: چرا مسکنی که مردم می‌توانستند به آن دسترسی پیدا کنند هر سال فقط ۶ درصد پیشرفت کند؟

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی امروز در مصلی نماز جمعه اهواز و در جمع مردم با بیان اینکه بر مردم خوزستان درورد می‌فرستم، اظهار داشت: به مردان و زنان سلحشوری که ۸سال در دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک خوزستان مورد تصرف دشمنان قرار بگیرد ردرود می‌فرستم.

وی با اشاره به اینکه خوزستان دارای ثروت‌های عظیم و نیز نعمت‌های وسیع خدادادی است، افزود: شاید بتوانیم این خطه را به عنوان ثروتمند ترین نقطه از نظر ذخایر و منابع مادی و نیز خطه‌ای که جوانان، فرهیخته‌گان، زنان  و مردان اثر‌گذاری که نیروی متراکم انسانی را در این استان گردهم آورده است معرفی کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: خوزستان دارای منابع سرشار آب و نیز زمین‌هایی مستعد برای کشاورزی را دار همچنین دارای صنایع استراتژیک و راهبردی از جمله صنعت نفت و گاز است.

وی با بیان اینکه خوزستان به عنوان قطب کشاورزی، قطب صنایع و یکی از قطب‌های اقتصادی کشور شناخته می‌شود، گفت: سوالم این است که آیا با این همه ثروت تحت‌الارضی و نیز منابع در یک استان همچنین وجود نیروهای فرهیخته و اثرگذار وضعیت فقر با نفت می‌سازد؟ آیا وضعیت بیکاری با این همه منابع و ذخایر سازگاری دارد؟

رئیسی عنوان کرد: آیا شرایط آب وهوایی در خوزستان با ریزگردهایی که زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده و امروز مردم این استان و خطه را با مشکلات زیادی مواجه کرده است سازگار است؟ آنچه که در خوزستان در زمینه فقر، بیماری، مشکل مسکن و نظام اداری می‌بینیم قطعا در شان ملت ایران نیست.

وی با بیان اینکه سئوال ما از دولت این است که بعد از ۴ سال چرا قفل‌های کسب و کار و زندگی مردم بسته است؟ افزود: چرا مسکنی که مردم می‌توانستند به آن دسترسی پیدا کنند هر سال فقط ۶ درصد پیشرفت کند؟

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: دولت به جای اینکه پاسخ این سوالات را بدهد امروز مباحثی از جمله ایجاد هراس در دل مردم و رقیب هراسی و نیز اینکه اگر ما نباشیم این مشکل برای کشور پیش می‌آید را طرح می‌کند. شما که ۴سال بودید پاسختان به این سوالات چیست؟ چرا کارگاه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود؟

وی گفت: این شرایط فعلی به هیچ عنوان قابل تحمل نیست. به هیچ عنوان بیکاری قابل تحمل نیست.  ریزگردها قابل تحمل نیست.کم کاری برای رفع مشکلات مردم قابل تحمل نیست لذا ما معتقدیم شرایط فعلی برای رفع فقر، بیکاری، تبعیض و فساد اداری باید تغییر کند.

رئیسی با بیان اینکه آمار بیکاری رقم ۶ میلیون است، تصریح کرد: اگر دولت بخواهد به همین صورت برای این بیکاران زمینه شغل را ایجاد کند ۱۰ سال طول می‌کشد اما ما معتقدیم با یک مدیریت جهادی و انقلابی می‌توانیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: اگر از مسئولان کارگاه‌ها بپرسیم که چرا تعطیل شده‌اند می‌گویند کمبود نقدینگی، آیا نقدینگی در کشور نبوده مگر ۷۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی افزوده نشده است؟!

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکل کمبود نقدینگی نیست. مشکل کمبود آب نیست. مشکل کمبود منابع نیست بلکه مشکل ضعف مدیریت اجرایی است.  اگر نمی‌توانید مشکل کشور و مردم را رفع و حل کنید برای چه در صحنه مانده‌اید؟

وی با بیان اینکه وضعیت کنونی وضعیتی در شان ملت ایران نیست، عنوان کرد: بسیاری از تجهیزات بدون ارزش افزوده به صورت خام فروشی به بازار عرضه می‌شود اگر چنین است پس چرا صنایع پالایشگاهی ایجاد می‌کنیم.

رئیسی بیان کرد: چرا نباید صنایع تبدیلی در کشور ایجاد کنیم به دلیل اینکه با ایجاد صنایع تبدلی هم محصول با ارزش افزوده به بازار روانه می‌شود و هم اینکه شغل ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی دارای اقتصاد است، گفت: جوانان فعال در فضای مجازی صاحب نظر و ایده هستند و اگر اقتصاد در فضای مجازی ایجاد شود نزدیک به ۴۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد می‌شود.

سفر سید ابراهیم رئیسی به خوزستان

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با سفر به خوزستان در جمع پرشور مردم اهواز حضور یافت.

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته به خوزستان سفر کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در اهواز در چند برنامه حضور یافت که با حاشیه‌هایی همراه بود، بخشی از این حاشیه‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

*نخستین برنامه حجت‌الاسلام رئیسی در خوزستان حضور در گلزار شهدای اهواز بود که جمعی از مردم این کلان‌شهر از وی استقبال کردند.

*وی در گلزار شهدای اهواز بر مزار سردار سرلشکر علی هاشمی حضور یافت و به این بزرگمرد عرب ادای احترام کرد.

*این کاندیدای ریاست جمهوری در گلزار شهدای اهواز با جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا دیدار چهره به چهره داشت و به ابراز احساسات آنها پاسخ گفت.

*برنامه دیگر حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به اهواز دیدار با آیت‌الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بود که در دفتر امام جمعه اهواز انجام شد.

*در این دیدار آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و پدر طلبه شهید سید مرتضی شفیعی و حجت‌الاسلام فالح حزباوی، پدر شهید حسن حزباوی، از شهدای مدافع حرم شهرستان کارون حضور داشتند.

*جمعی زیاد از علمای بزرگ و روحانیون شهرهای مختلف خوزستان از جمله دزفول و باغملک نیز در دیدار حجت‌الاسلام رئیسی با آیت‌الله موسوی‌جزایری حضور داشتند.

*جمعی از جوانان اهواز با اجتماع مقابل درب دفتر امام‌جمعه اهواز خواستار دیدار با وی شدند.

*سومین برنامه حجت‌الاسلام رئیسی در اهواز دیدار با نخبگان، سران و عشایر خوزستان بود که در حوزه علمیه امام حسین(ع) در کوی نهضت‌آباد (لشکرآباد) انجام شد.

*قبل از حضور حجت‌الاسلام رئیسی در حسینیه امام حسین(ع) عشایر خوزستان شعارهایی نظیر «خوزستان یک کلام، رئیسی والسلام» را سر دادند.

*«دسته‌گل محمدی، به شهر ما خوش آمدی» و «صلّ علی محمّد، یاور رهبر آمد» از جمله شعارهایی بود که عشایر خوزستان در استقبال از حجت‌الاسلام رئیسی سردادند.

*در این برنامه عشایر عرب، بختیاری و بهمئی حضور داشتند و با لباس محلی خود از حجت‌الاسلام رئیسی استقبال کردند.

*حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در لشکرآباد میان حلقه عشایر عرب و بختیاری قرار گرفت و با ابراز احساسات آنها مواجه شد.

*سید علی نوری، فرزند شهید مدافع حرم سید جاسم نوری در این اجتماع از حجت‌الاسلام رئیسی استقبال کرد و چفیه پدر شهید خود را به وی اهدا کرد.

*آیت‌الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار حجت‌الاسلام رئیسی را همراهی کرد.

*آیت‌الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز و آیت‌الله عبدالکریم فرحانی دیگر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار حضور داشتند.

*عشایر عرب و بختیاری کنار هم و با صفوف به هم فشرده از حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی استقبال کردند.

*در این دیدار نماینده عشایر بختیاری و نماینده عشایر عرب سخنانی ایراد و مشکلات عشایر و استان خوزستان را بیان کردند که با تأیید حاضران مواجه شد.

*حجت‌الاسلام رئیسی در این دیدار به فقر بین مردم خوزستان اشاره کرد و گفت: افرادی در این استان دچار فقر مطلق هستند و برای امرار معاش فقط به یارانه دسترسی دارند.

*بعد از پایان سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی در حلقه محبت عشایر خوزستان قرار گرفت و برای دقایقی به‌صورت چهره به چهره با آنها گفت‌و‌گو کرد.

*ترافیک سنگینی در منطقه لشکرآباد و اتوبان گلستان اهواز رخ داد و حرکت خودروها به‌کندی انجام می‌شد.

*پس از این دیدار حجت‌الاسلام رئیسی و هیئت همراه به‌منظور دیدار عمومی با مردم اهواز رهسپار مصلای مهدیه امام خمینی‌(ره) در اتوبان آیت‌الله بهبهانی شدند.

*سرانجام انتظار مردم اهواز که از ساعت‌ها پیش در دمای بالای ۴۱ درجه در مصلای مهدیه امام خمینی‌(ره) اهواز اجتماع کرده بودند به سر آمد و کاندیدای محبوب خود را ملاقات کردند.

*در این اجتماع مردم با شعارهای «صلّ علی محمّد، بوی بهشتی آمد» و «ابراهیم بت‌شکن، بت فساد رو بشکن» از حجت‌الاسلام رئیسی استقبال کردند.

*جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا از جمله خانواده‌های شهدای مدافع حرم همچون خانواده شهید عبدالکریم اصل‌غوابش، خانواده شهید سید جاسم نوری، خانواده شهید محمود مراد اسکندری و شهید علی حسینی‌کاهکش همراه با تصاویر شهدای خود در اجتماع بزرگ مردم اهواز حضور داشتند.

*خانواده شهید سید محمود موسوی و خانواده شهید رضا کرمی از شهدای والامقام هفتگل نیز در مصلای اهواز حضور یافتند.

*خانواده شهید الله‌رحم آقایی از شهدای دفاع مقدس گتوند، خانواده سردار شهید علی نوری‌ممبینی از شهدای میداوود باغملک و خانواده شهید محمود مراداسکندری از شهدای اهواز در  اجتماع مردم اهواز حضور داشتند.

*«۹۲ را تکرار نمی‌کنیم، اشتباه کردم، ابراهیم بت‌شکن بت فساد رو بشکن، تغییر به‌نفع مردم، نمره روحانی از مردم خوزستان ــ۰ــ، نه به روحانی، خواسته ما ارزش پول ملی، دولت آمریکایی نمی‌خواهیم و حامیان ایذه‌ای حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی» از جمله دست‌نوشته مردم خوزستان در استقبال از رئیسی بود.

*همچنین مردم اهواز دست‌نوشته‌هایی مانند «دولت کار می‌خواهیم نه دولت حرف»، «فقر و فساد و تبعیض، سید ابراهیم به‌پاخیز» و «رئیسی، سید انقلابی» را نیز همراه داشتند.

*وقتی حجت‌الاسلام رئیسی در سخنان خود از فساد در سیستم دولتی سخن گفت با تشویق و تکبیر حاضران در مصلای اهواز مواجه شد.

*رئیسی در اجتماع مردم اهواز گفت: وقتی می‌گوییم صنایع پایین‌دستی پتروشیمی می‌تواند شغل ایجاد کند، شعار نیست اما به یک مدیریت کارآمد جهادی، انقلابی و مردمی نیاز است.

*این سخن با تأیید یک‌پارچه جمعیت حاضر در مصلای اهواز مواجه شد.

*وقتی سید ابراهیم رئیسی درباره حل مشکل ریزگردها سخن به میان آورد جمعیت حاضر برای لحظاتی او را به‌شدت تشویق کردند.

*«حاجی آقا رئیسی حمایت حمایت، رئیسی باغیرت برس به داد ملت، سلام بر ابراهیم، با کار و با کرامت برس به داد ملت و دولت پیر دگرباره جوان خواهد شد» نیز از دیگر دست‌نوشته‌های مردم اهواز بود که در استقبال از نامزد انتخابات ریاست جمهوری همراه داشتند.

انتهای پیام/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president