آوای جنوب

برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی استان به طور قطع یک ضعف است، گفت: یکی از دلایل آن مشکل اینترنتی و ضعف سامانه سمات بود

 مجید محنایی عصر امروز در نشست علمی و فناوری که با حضور مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: ما در بدو کار یعنی تبدیل یک ایده به اختراع مشکل داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این استان دارای جوانان با استعدادی است، عنوان کرد: انتظار می‌رود شرایط برای حضور جوانان فراهم شود و آنها در بوته خطا و آزمایش قرار گیرند و اجازه مطرح شدن را پیدا کنند.

وی بیان کرد: می‌طلبد معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری از جوانان حمایت کرده و برای تجاری‌سازی طرح‌ها آنها را یاری کنند.

محنایی به عدم حضور رئیس بنیاد نخبگان استان در جلسه اشاره کرد و افزود: روزانه افراد مستعدی پیرامون مشکلات خود در حوزه فناوری و مراکز رشد به حوزه استانداری مراجعه کرده و ما نیز پاسخی برای سئوالات و مشکلات آنها نداریم.

وی با بیان اینکه ادبیات تجاری‌سازی زمان محدودی است که در این استان مطرح شده است، اظهار داشت: در بعضی از آیتم‌ها تبعیض بین استان‌ها پذیرفتنی است به عنوان مثال اگر ما در بحث صنعت از اصفهان فاصله داریم آن را می‌پذیریم ولی انتظار می‌رود در حوزه فناوری با وجود این جوانان نخبه در وضعیت مطلوب‌تری قرار بگریم و در این مسیر نیازمند حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور هستیم.

محنایی به موفقیت‌های فناوران و اساتید دانشگاهی استان در جشنواره‌ها و مسابقات ملی اشاره کرد و گفت: می‌طلبد شرایط استان کهگیلویه وبویراحمد در سامانه سمات تسهیل شود.

وی با بیان اینکه برگشت ۵۰ درصد از اعتبارات پژوهشی به طور قطع یک ضعف است که یکی از دلایل آن مشکل اینترنتی و ضعف سامانه سمات بود، تاکید کرد: باتوجه به اهمیت مسئله پژوهش باید این حوزه دارای یک متولی خاص در مرکز باشد و از چند متولی بودن خارج شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به حوزه پژوهش توجه خاصی شده است، ابراز کرد: هرچند تعداد دانشجویان در کشور کاهش پیدا می‌کند ولی آمار دانشجویان دارای تحصیلات تکمیلی به نسبت دیگر افزایش می‌یابد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه برخی از مراکز علمی و صندوق‌های مربوط به این حوزه هنوز در استان راه‌اندازی نشده است که استانداری آمادگی هرگونه همکاری برای ایجاد این مراکز در استان را دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president