آوای جنوب

دبیر ستاد انتخابات بویراحمد:

رسانه‌ها در ایام انتخابات به مسائل قومی و قبیله‌ای دامن نزنند/تشکیل کمپین‌های انتخاباتی قبل از شروع تبلیغات خلاف است

هرگونه فعل و انفعالات داوطلبان شوراهای شهر و روستا مورد رصد قرار می‌گیرد و با کسانی که خلاف قوانین و مقررات تبلیغات کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد انتخابات بویراحمد گفت:رسانه‌ها در ایام انتخابات به مسائل قومی و قبیله‌ای دامن نزنند.

آوای جنوب

عبدالحمید پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به تبلیغات زود هنگام برخی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در فضای مجازی اظهار کرد: رسانه‌ها اعم از سایت‌های محلی و خبرگزاری‌ها به مصادیق تخلفات مجرمانه آگاهی کامل داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد با بیان اینکه سایت‌ها و فضای مجازی مخاطبان زیادی را به خود جذب می‌کند و شباهت آن به جامعه انسانی زیاد است، گفت: نباید نقش فضای مجازی در شکل‌دهی افکار عمومی و تاثیر آن در مشارکت سیاسی را نادیده گرفت لذا باید تمامی جوانب با رعایت قوانین و مقررات در نشر اخبار و مطالب فضای مجازی رعایت شود.

پناهی در ادامه از رسانه‌ها خواست تا از هرگونه شایعات و تخریب در ایام انتخابات خودداری کنند و هر مطلبی که دریافت می‌کنند بدون بررسی و اطلاع کامل از آن موضوع آن را درج نکنند.

وی با بیان اینکه کاربران شبکه‌های مجازی و اجتماعی مسؤولیت اجتماعی دارند و این مسؤولیت به تمامی اعضای جامعه تسری می‌یابد، بیان کرد: از رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی و مدیران شبکه‌های اجتماعی انتظار می‌رود که با بررسی و آگاهی از تمامی جوانب اخلاق رسانه‌ای مطالب را منتشر کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بویراحمد تاکید کرد: رسانه‌ها له یا علیه داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا قبل از شروع قانونی تبلیغات مطلبی منتشر نکنند و به گرایش‌های قومی و قبیله‌ای دامن نزنند.

پناهی از آسیب‌های مهم در رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد را دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای عنوان کرد و گفت: از مدیران سایت‌ها و خبرگزاری‌ها انتظار می‌رود که به کامنت‌های مطالب منتشر یافته دقت کنند و هر مطلبی را بر روی خروجی سایت خود قرار ندهند.

دبیر ستاد انتخابات شهرستان بویراحمد تصریح کرد: با توجه به بند ۱۱ ماده ۶۲ قانون انتخابات تبلیغات قبل از موعد تخلف محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد لذا انتظار می‌رود داوطلبان پنجمین دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا قوانین را رعایت کنند.

وی در پایان با اشاره به تشکیل کمپین‌ها در فضای مجازی تبلیغ زود محسوب می‌شود، گفت: هرگونه فعل و انفعالات داوطلبان شوراهای شهر و روستا مورد رصد قرار می‌گیرد و با کسانی که خلاف قوانین و مقررات تبلیغات کنند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president