آوای جنوب

توهم برخی کاندیداهای شورای شهر/ نقدهایی از سر دلسوزی تا نقدهایی از سر برآورده نشدن خواسته‌ها/ علی‌مراد کاظم‌پور

برخی نیز در فضای کنونی اگر در چهار سال گذشته خواسته‌های آنها برآورده نشده است باب نقد را آغاز کرده‌اند.

آوای جنوب؛
این روزها برخی کاندیداهای شورای شهر احساس می‌کنند با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و افزایش تعداد اعضا قادر به جذب آرای بیشتر مردم خواهند شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، علی‌مراد کاظمپور مدیرمسوول پایگاه خبری آوای جنوب، طی یادداشتی در خصوص انتخابات شوراها آورده است: در حالی این روزها سپری می‌شود که فضای کشور فضایی کاملا انتخاباتی به خود گرفته است.

همزمان با انتخابات ریاست جمهوری اسلامی که نمادی از به رخ کشیدن عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی است انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور موجب شده که فضای شهرها و روستاها کاملا انتخاباتی شود.

در این میان شاهد هستیم کاندیداهای شورای شهردر فضای مجازی شروع به تبلیغات خود کرده‌اند و هر کدام از کاندیداها سعی برآن دارند که گوی سبقت را از دیگری بریابند.

شبی نیست که به گروهی یا کانالی اضافه نشوید هر کدام با راه‌اندازی کانال و گروهی در فضای مجازی به سرعت در حال اضافه کردن افراد به گروه‌های خود هستند.

در این کانال‌ها و گروه‌ها شما فقط خواننده هستید و یا باید فقط از کاندیدای مورد نظر تعریف و تمجید کنید و در غیر این صورت حذف خواهید شد.

بازار داغ شعارهای انتخاباتی در فضای مجازی و تصاویر فتوشاپ شده باز هم حکایت از آن دارد که برخی‌ها هنوز وظایف و اختیارات شورا را مطالعه نکرده‌اند.

وقتی هنوز کاندیداها با این نگاه مشغول تبلیغات خود هستند که به گمانشان تنها وظیفه شورا عزل و نصب شهردار است دیگر چه می‌توان گفت.

این روزها در فضای انتخابات شورای شهرها شعارهایی به میان می‌آید که حتی نمایندگان مجلس نیز در عمل به آن کم آورده‌‌اند.

از سوی دیگر با کاندیداهایی روبرو می‌شویم که از هم اکنون خود را نفر اول تا نهایتا سوم می‎‌دانند برخی فقط ثبت‌نام کرده‌اند و هیچ برنامه کاری ندارند و هدفشان تنها ثبت‌نام بوده است تا شاید به عنوان کاندیدا بودن روزمه‌ای برای آنها محسوب شود.

برخی دیگر فراموش کرده‌اند تصمیم‌گیری در شورای شهر حاصل یک کار جمعی است و به تنهایی نمی‌توان در شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت.

برخی دیگر نیز که در این دوره کاندیدا نشده‌اند به دنبال آن هستند که کارهای خوب صورت گرفته در شورا را به نام خود قلمداد کنند و اشکالات کار را برگردن دیگران بیاندازند.

در این میان با نگاهی به فضاهای مجازی باز حکایت از آن دارد هر کدام به خیال آن که گروه و کانالشان شلوغ‌تر است و افراد بیشتری را اضافه کرده‌اند پس حتما رای آوری آنها بیشتر است.

برخی نیز فقط و فقط دلخوش به رای طایفه‌ای هستند و این گونه مشخص می‌شود که گویی این عده قرار است با ورودشان به شورای شهر فقط مختص عده‌ای خاص باشند.

تمام این عوامل دست به دست هم داده است تا برای برخی از این افراد مسجل شده باشد که حتما جزو نفرات اول به شورا هستند.

برخی نیز در فضای کنونی اگر در چهار سال گذشته خواسته‌های آنها برآورده نشده است باب نقد را آغاز کرده‌اند.

باید توجه داشت نقد خوب در زمانی به دل هر مخاطب و شهروندی می‌نشیند که مخاطب بداند این نقدها از سر دلسوزی بوده است نه از روی غرض‌ورزی‌ها و منفعت‌های شخصی.

 

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president