آوای جنوب

دستجردی: جلیلی از جبهه مردمی حذف شد/آیت الله رئیسی رای اول مجمع

نشست خبری مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

نشست خبری مرضیه وحید دستجردی عضو هیئت مؤسس و سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
سخنگوی جبهه مردمی با تاکید بر اینکه کاندیداتوری از سوی آقای قالیباف نبود بلکه از سوی کسانی بود که او را به مجموع عمومی معرفی کردند و در آنجا رأی آورد، تصریح کرد: بیانیه قالیباف بنابر انصراف نیست.

مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره حضور ۱۰ کاندیدا در مجمع دوم، بیانیه انتخاباتی قالیباف و دومین مجمع ملی جمنا موضوعاتی را مطرح کرد.

سخنرانی آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم رضوی

دستجردی اظهار داشت: ان‌شاءالله ۱۰ کاندیدا در مجمع دوم معرفی خواهند شد اما برخی از آنها با توجه به مشاغل و محذوریت‌هایی که دارند شاید در مراسم فردا حضور نداشته باشند، البته همه آن ۱۰ نفر که سازوکار جبهه را پذیرفته‌اند از طریق پیام، بیان و یا با حضور خود، حمایتشان را از جمنا اعلام می کنند.

وی درباره بیانیه قالیباف و اینکه برخی آن را انصراف وی از کاندیداتوری تلقی کرده‌اند، تصریح کرد: خبری که بنده دیروز داشتم این بود که آقای قالیباف در مجمع دوم حضور پیدا خواهد کرد چرا که ایشان سازوکار جبهه را نیز پذیرفته‌اند؛ بیانیه آقای قالیباف بنابر انصراف نیست بلکه تأکید کرده بود که بنده هیچ‌گاه خود را نامزد نکرده‌ام که این هم نکته درستی است.

به گفته دستجردی پیشنهاد کاندیداتوری از سوی آقای قالیباف نبود بلکه از سوی کسانی بود که او را به مجموع عمومی معرفی کردند و در آنجا رأی آورد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره حضور حجت‌الاسلام رئیسی در مجمع دوم و کاندیداتوری وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی نیز خودشان را برای کاندیداتوری پیشنهاد نکرده است بلکه کاندیداتوری ایشان از سوی مردم و مجمع عمومی صورت گرفت که رأی بسیار خوبی نیز آورد و بنده اینجا اعلام می‌کنم که آقای رئیسی در مجمع ۳ هزار نفری جبهه مردمی رأی اول را کسب کرد. این در حالی بود که وی نه حضور داشت و نه اعلام آمادگی کرده بود.

وی تأکید کرد: آقای رئیسی برای مجمع فردا دعوت شده است و احتمالا در مجمع حاضر میشود.

ایشان مسائل مربوط به جمنا را پذیرفته است نه اینکه بگویم سازوکار را امضا کرده است، اما آقای رئیسی به جمعی که به وی رأی داده‌اند ابراز ارادت کرده است.

دستجردی یادآور شد: از بین ۱۰ کاندیدایی که فردا برنامه خود را ارائه می‌کنند باید به ۵ نفری که جزو اصلحین هستند، رأی داده شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین اظهار داشت: از بین این ۵ نفر باید یک نفر به عنوان کاندیدای واحد انتخاب شود و از این رو به هدف جمنا که کاندیداتوری یک نفر بوده است ان‌شاءالله خواهیم رسید.

وی درباره کاندیداتوری سعید جلیلی نیز گفت: آقای جلیلی سازوکار جبهه را نپذیرفته است، از مجمع عمومی اول هم بنابر این بود کسانی در مجمع دوم معرفی شوند که سازوکار جبهه را پذیرفته باشند، آقای جلیلی پیش از این نیز گفته بود که بنده کاندیدا می‌شوم و کاری به جبهه مردمی ندارم اما با این حال ما برای اینکه به رأی اعضای جبهه احترام بگذاریم معرفی او توسط اعضای مجمع را پذیرفتیم و طبق رأی، ایشان جزو ۱۰ نفر اول بود.

دستجردی با بیان اینکه اسامی ۱۰ نفر هنوز به صورت رسمی از سوی جبهه مردمی اعلام نشده است،‌ افزود: بنای ما این بود که بین مجمع اول و مجمع دوم با آقای جلیلی مذاکره کنیم و مذاکرات مفصلی هم صورت گرفت اما با این حال آقای جلیلی سازوکار جبهه را نپذیرفت و به همین دلیل با توجه به قرارهای قبلی آقای جلیلی جزو ۱۰ نفر نهایی که فردا اعلام خواهد شد، نیست.

وی تاکید کرد: ما در هر صورت به نظرات آقای جلیلی احترام می‌گذاریم و از اینکه او در نهایت با جمنا همکاری کند ناامید نیستیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین یادآور شد: آقای محسن رضایی نیز جزو ۱۰ کاندیدایی است که فردا در مجمع دوم اعلام خواهد شد.

وی درباره جلسه روز گذشته جبهه مردمی و جزئیات آن گفت: در جلسه روز گذشته بنابر این شد که همه ۱۰ کاندیدا اعلام شوند و اعضای مجمع آزاد هستند به هر کسی که خواستند رأی دهند و همه کارهای انتخاباتی که باید از طریق جمنا، شوراهای استانی، شهرستانی و ستاد مرکزی انجام شود فردا اعلام خواهد شد.

دستجردی با اشاره به تحلیل اوضاع کشور و آرایش سیاسی انتخاباتی در جلسه اخیر اظهار داشت: ما فردا ۱۷ فروردین قبل از ظهر از بین ۱۰ نفر برای انتخاب ۵ کاندیدا رأی‌گیری می‌کنیم و امیدواریم تا عصر نیز اسامی ۵ نفر را به مجمع اعلام کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president