آوای جنوب

نقد عملکرد ستاد روحانی طی ۴ سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد/کار انتخاباتی تنها پخش پوستر نیست/بهنام عکاشه

تحلیل‌گیر اصلاح‌طلب طی یادادشتی به نقد ستاد روحانی طی چهار سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخته است.

‌به گزارش آوای جنوب، بهنام عکاشه فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادادشتی در خصوص تعیین و انتخاب رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در کهگیلویه و بویراحمد آورده است: بر اساس شنیده‌ها دکتر مهرداد باقری رئیس ستاد انتخاباتی «حسن روحانی» در استان کهگیلویه و بویراحمد شد.

معمولا روسای ستادهای نامزدهای انتخاباتی وظیفه سازماندهی نیروها پیش از انتخابات، شناسایی عوامل فعال در حین انتخابات و ساماندهی و تقویت فعالین ستاد پس از انتخابات است که این آخری مهم‌ترین وظیفه روسای ستادهاست.

دلیل آن هم مشخص است چون اولا بازه زمانی بیشتری را به نسبت دو وظیفه اول دارا می‌باشد دوم اینکه به دلیل ارتباط با عرصه رسمی قدرت قابلیت سهم خواهی و جلب رضایت عناصر فعال را داشته و می‌تواند با کانکت کردن افراد به اصطلاح فرودست به ساحت قدرت جا را برای آنها باز کرده و سهم دهی نماید.

اما سوال همین جاست. آقای دکتر باقری که پزشک خوشنام و دارای پیشینه موجهی می‌باشد در طول این چهار سال چه فعالیت عمده‌ای داشته است؟.

حداقل من در حوزه گچساران و باشت اطلاع واثق دارم که نارضایتی شدید از عملکرد ستاد دکتر روحانی وجود داشته است. در حوزه مدیران کل هم که همه می‌دانند.

هنوز فرآیند انتخاب مدیر ستادهای استانی برای همه مبهم است و مشخص نیست با چه معیاری و چه کسی دست به چنین انتخابی زده است.

کدام مدیرکل را جناب باقری نصب کرده است یا در انتخاب کدام مدیر اصلاح طلب نقش داشته؟.

ضعف باقری که به ماخوذ به حیا بودن ایشان باز می‌گردد باعث شد نیروهای اصلاح طلب و حتی اعتدالیون دچار انزوای شدیدی در استان شوند.

اینکه تقسیم نیروها در استان بر اساس نزدیکی طایفه‌ای به افراد دارای قدرت بوده نه عقاید، نشان می‌دهد باقری از ترسیم و گزارش فضای سیاسی استان ناموفق بوده است.

نسبت مدیران اصلاح طلب و اعتدالی به نیروهای اصولگرای منسوب به فلان مدیر را محاسبه کنید، در استخدام نیروها بر چه اساسی عمل شد؟.

آیا می‌دانید چرا استاندار و بالکل ساختار دولتی در استان با کوچکترین نقد حتی ضعیف‌ترین رسانه‌ای و شخص سیاسی‌ای به موضع ضعف رفته و مدیران دولتی، با منتقدین همصدا می‌گردند؟.

دلیل واضح است. فی‌الواقع خیلی از مدیران فعلی در استان، با دولت همصدا نیستند و قلب آنان برای سیستم دیگری می‌تپد.

جذب مخالف مقوله‌ای جدا از حفظ مدیری است که بر علیه تو می‌جنگد و حالا فقط سکوت اختیار کرده است.

سکوت قریب به اتفاق مدیران دولت در برابر هجمه ائمه جمعه محترم و منتقدین دیگر نشانه ضعف سازماندهی نیروهاست.

اینکه در استان هنوز هم مدیران از کوچکترین مهره‌های اصولگرا ترس دارند نشانه چیست. چون محور لق بوده، چون توانائی شکل دهی سامانه مدیران همدل را نداشته‌ایم.

چون خیلی‌ها می‌خواستند پل‌های پشت سرشان را خراب نکنند هنوز از صحت اخبار اطلاعی در دست نیست ولی دست نگه دارید و قبل از ابلاغ حکم ریاست ستاد، از جناب آقای دکتر باقری بخواهید درباره عملکرد چهار ساله‌اش به هواداران مایوس دولت توضیح دهد.

جناب دکتر توضیح دهد و حرف‌هایش را بزند رئیس ستاد رئیس‌جمهور در استان فقط کرایه ستاد و پخش پوستر نیست. هرکاری به جز این کرده‌اید بگوئید.

در استان نیروهای توانمندی حضور دارند اینکه مجددا به انتخاب دکتر باقری روی آورده‌ایم البته شاید دلایل و توجیهاتی داشته باشد ولی هنوز هیچ دلیلی بیان نشده و بعید است با عدم ارائه گزارش عملکرد جناب دکتر باقری بتوان امید چندانی به یاری رساندن نیروهای اصیل در همکاری با ستاد داشت و اکثر هواداران روحانی، تصمیم به فعالیت مستقل و بدون وابستگی خواهند داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president