آوای جنوب

احمد خورشیدی: مردم درد نان دارند/اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای مردم ملاک خدمت نیست

دبیر جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات حاد معیشتی مردم گفت: اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای مردم ملاک خدمت نیست.

احمد خورشیدی‌آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران با طرح این سوال که کدام یک از نیازها اولویت اول مردم است، اظهار کرد: باید دید اشتغال و یا زندگی بهتر و مسکن و یا ازدواج و یا بهبود وضع بهداشت و درمان کدام یک نیاز درجه اول و اصلی مردم به شمار می‌رود.

دبیر جمعیت خدمت‌گزاران انقلاب اسلامی ادامه داد: باید بررسی کرد آیا دغدغه مردم اقتصادی‌تر و یا سیاسی‌تر شده است.

وی ادامه داد: باید بررسی کرد آیا مطالبه آنها عدالت است یا آزادی‌های سیاسی و اجتماعی یا اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و یا نان و در کل دغدغه مردم در این دوره چه تغییری نسبت به قبل پیدا کرده است.

وی بیان کرد: اگر به این سوال به خوبی و به شکل کارشناسی جواب بدهیم می‌توانیم تصمیم‌های موثرتری اتخاذ کنیم.

دبیر جمعیت خدمتگزارن انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال گفت: امروز نسبت به ۴ سال قبل ۳۰ درصد به فقرا اضافه شده است، هر سال یک میلیون نفر وارد بازار کار شده که تعداد کمی از آنها شاغل شده‌اند.

خورشیدی‌آزاد افزود: خط فقر به ۳ میلیون تومان رسیده که دقیقا مشخص است بالای ۷۰ درصد مردم زیر خط فقر هستند و تقاضا برای دریافت یارانه در ماه‌های اول دولت کنونی به بالای ۹۷ درصد رسید و مطمئنا در حال حاضر این تقاضا بالاتر رفته است.

وی با اشاره به کوچ مستاجران به مناطق پایین شهر خاطرنشان کرد: هر سال مستاجران از مناطق متوسط به پایین شهر کوچ می‌کنند و از جنوب شهری‌ها به حاشیه می‌روند زیرا ارزش پولشان هر سال ۲۰ درصد کاهش یافته است.

خورشیدی‌آزاد به تعداد حاشیه‌نشین در شهرها اشاره و ابراز کرد: تعداد ۱۹ میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم.

دبیر جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر با تخلفات فراوان انجام شده از جمله حقوق‌های نجومی و دزدی و رانت‌خواری که هم اینک سر تا پای بسیاری از ادارات ما را گرفته و رانت‌خواری‌های چند میلیاردی که به چپاول‌های چند هزار میلیاردی تبدیل شده‌اند تمام این عناصر موجب ناامیدی مردم از بهبودی اوضاع معیشتی شده است.

خورشیدی آزاد اذعان کرد: زاده روستا هستم و در شهر کوچک بزرگ شده‌ام و بعد از جنگ قریب به ۳۰ سال در تهران زندگی می‌کنم و از فعالترین عناصر فضای مجازی هستم که کمتر کسی به اندازه من با انواع و اقسام گروه‌ها مرتبط است.

وی افزود: قاطعانه می‌گویم که توده‌های مردم دیگر دنبال بهبودی اقتصاد نیستند بلکه دنبال معیشت و نان بخور و نمیر هستند و به اصطلاح مشکل نان دارند و افراد بی‌خانمان دیگر از خانه‌دار شدن نا امیدند.

خورشیدی‌آزاد به مشکل اصلی مردم اشاره و تصریح کرد: مردم مشکل اولویت‌داری به نام نان و روزی دارند دیگر کسی دنبال زندگی راحت نیست بلکه کار مردم به جایی رسیده که از خیر خیلی چیزها گذشته‌اند و برای اکثریت مردم اصلاحات و اصولگرایی ابدا ملاک نیست.

وی ادامه داد: مردم نیازمندند و دنبال نان هستند و در حال حاضر بیکاران ماهم از شغل‌یابی و تشکیل خانواده مایوس‌اند.

این فعال سیاسی اظهار کرد: به همین دلیل کمک‌های نقدی و مستمر را بیشتر از هر کمکی خواهانند، و یک کلام نیاز اصلی و اول مردم نان است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president