آوای جنوب

مشکلات جوانان گچساران جز به دست خود آنان حل نخواهد شد/مدیریت لیبرالی و سالخوردگی برای اداره امور شهر تفکری شکست خورده است

شیوه مدیریت شهری به روش لیبرالی سالخوردگی جوابگو نیست مدیریت باید از مدل لیبرالی سالخوردگی به مدل انقلابی جوانی تغییر یابد تا شاهد شکوفایی و پیشرفت باشیم.

شیوه مدیریت شهری به روش لیبرالی سالخوردگی جوابگو نیست مدیریت باید از مدل لیبرالی سالخوردگی به مدل انقلابی جوانی تغییر یابد تا شاهد شکوفایی و پیشرفت باشیم.

آوای جنوب/ مهدی پیام

در عصر کنونی استفاده بهینه از منابع و سرمایه اهمیت به سزایی یافته است در میان این سرمایه‌ها و منابع، سرمایه انسانی به عنوان محوری‌ترین عنصر پیشرفت و جوانان محوری‌ترین جز سرمایه انسانی تلقی می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران امروزه بیش از هر زمانی نیازمند به مدیریت جوانان نخبه دارد جوانانی که با قدرت و نیروی جوانی بر مشکلات فائق آیند و راه‌های سخت و ناهموار را با انگیره و نیروی جوانی بپیمایند.

نیازمند جوانانی هستیم که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند می‌توانند در بالاترین رده‌های مدیریتی این کشور قرار بگیرند.

جوانانی که در سن بیست و چند سالگی فرمانده لشگر می‌شدند و پیچیده‌ترین عملیات‌ها را طراحی می‌کردند و پیچیده‌ترین علمیات‌های سازمان‌های جاسوسی دشمن مثل سیا و موساد و… را خنثی می‌کردند و آن موفقیت‌ها را در دفاع مقدس رقم زدند.

متاسفانه بعد از جنگ به خاطر حاکم شدن سیستم مدیریت لیبرالی و سرمایه‌داری در کشور جوانان به فراموشی سپرده شدند و دیگر کسی آنان را جدی نگرفت انگار وظیفه آنان در همان ایام مدیریت جنگ بود و تمام.

دیگر نخواستند باور کنند و قبول کنند این جوانان در عرصه‌های مدیریتی در این کشور همانند همان سال‌ها می‌توانند نقش آفرینی کنند و پیچیده‌ترین علمیات‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی را طراحی و ضد آن را خنثی کنند.

روز به روز در این کشور مظلوم واقع شدند و حتی اساسی‌ترین نیازهای آنان مثل ازدواج، شغل و…..جدی گرفته نشد. فضا و فرهنگی را در کشور حاکم کردند که خودباوری و اعتماد به نفس جوانان را از بین بردند.

امروزه جوانان برای اصلاح امور منتظر دیگران و سالخوردگان هستند و باور ندارند خودشان می‌توانند مشکلات را حل کنند به تعبیر روان‌شناسان غلبه تفکر کانون کنترل بیرونی بر کانون کنترل درونی، این در حالیست که نیرو و انگیزه ویژه جوان است که می‌تواند تحولات اساسی را رقم بزند.

رهبری در فرایند تدوین الگوی پیشرفت جرات، صمیمیت، شجاعت و انگیزه عمیق را از عناصر ضروری و مورد نیاز می‌دانند با کمی دقت می‌توان دریافت این ویژگی‌ها جز در قشر جوان در هیچ جای دیگر یافت نخواهد شد.

شهرستان گچساران اگر خواهان تحولات اساسی در عرصه‌های مختلف شهری و…. است راهی ندارد جز اعتماد به جوانان و سپردن کار به دست جوانان مومن و نخبه که کم هم نیستند.

دیگر شیوه مدیریت شهری به روش لیبرالی سالخوردگی جوابگو نیست مدیریت باید از مدل لیبرالی سالخوردگی به مدل انقلابی جوانی تغییر یابد تا شاهد شکوفایی و پیشرفت در شهرستان‌هایی غنی اما فقیر مانند گچساران باشیم.

امروز مشکلات جوانان گچساران جز به دست خود آنان حل نخواهد شد سابقه نشان داده است در این شهرستان کسی به فکر جوانان نیست مگر این که خودشان دست به کار شوند.

وضعیت سلامت روان جوانان گچسارانی به خاطر مسائل و مشکلات مختلف‌شان در حوزه‌های مختلف از جمله شغل و ازدواج و… در شرایط بحرانی قرار گرفته است خودکشی‌های پی در پی در این شهرستان گویای این مسئله است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president