آوای جنوب

صیدالی مدیرعامل نفت گچساران: صنعت نفت با پیروزی انقلاب به معنای واقعی کلمه ملی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: صنعت نفت با پیروزی انقلاب به معنای واقعی کلمه ملی شد.

به گزارش روابط عمومی نفت گچساران، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم و زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که دومین تولید کننده در جنوب به‌ شمار می‌رود.

آوای جنوب

واقع شدن تاسیسات این شرکت در چهار استان و قرار گرفتن تلمبه‌خانه عظیم گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت، این شرکت را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است.

بر این اساس و در آستانه ۲۹ اسفندماه سالروز ملی شدن صنعت نفت و آخرین روزهای سال ۹۵گفت‌ وگویی با مهندس هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران انجام دادیم.

هوشنگ صیدالی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در این خصوص اظهار کرد: با نگاهی به دهه‌های گذشته در طول تاریخ ایران، امروز به جرأت باید اذعان کرد صنعت نفت نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب داشته است و پس از آن نیز در بحران های مختلف سربلند بوده است.

وی ادامه داد: تاریخ سیاسی ایران ما، دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده که بسیاری از آنها ریشه در نفت دارد.

صیدالی بیان کرد: هر چند ۲۹ اسفندماه هر سال یادآور کوتاه شدن دست مهندسین و پیمانکاران خارجی از این کشور سراسر انقلابی است اما باید اذعان کرد ملی شدن صنعت نفت آن هم به معنای واقعی به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر می‌گردد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یادآور شد: وجود طلای سیاه در سرزمینمان همواره چشم طمع دشمنان را به کشورمان دوخته بود و بیگانگان هر روز با ترفندهای گوناگون به دنبال بهره برداری از صنایع عظیم نفتی ایران بودند چرا که در آن زمان سهم در آمد نفتی ایران تنها ۱۶ درصد بود و به همین دلیل آنها منافع خود را در ایران می‌دیدند.

وی تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ صنعت نفت ایران و تقسیم بندی آن به برهه‌های مختلف و نقش کارکنان صنعت نفت در می‌یابیم که امروز در تحقق آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی سربلند بوده‌ایم و توانسته ایم در پاسداری از این صنعت در راستای پاسداری خون شهدایمان عمل نماییم.

صیدالی با یادآوری دهه‌های گذشته در صنعت نفت ایران یادآورشد: از ” نفت و انقلاب، نفت و جنگ و نفت و تحریم تا امروز که در اوج عزت و سربلندی ایستاده‌ایم همه نشان از ایثارگری، وفاداری و حاصل فداکاری‌ها، غیرت و تعصب کارکنان صنعت نفت است.

مدیرعامل نفت گچساران گفت: امروز باید اذعان کرد و یادآور شد که کارکنان نفت در قبل از پیروزی انقلاب با اعتصاباتشان کمر رژیم پهلوی را شکستند و در برهه‌ای دیگر با تقدیم هزاران شهید در زیر بیش از دو هزار حمله‌ هوایی در دوران جنگ و پس از آن در اوج تحریم‌های ظالمانه با شروع بازسازی‌ و با رهنمودهای مقام معظم رهبری توانستند و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: امروز سال ۱۳۹۵ را در حالی به پایان می‌رسانیم که کارکنان صنعت نفت موفق شدند در راستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی افزود: تحقق بیش از صد درصدی اهداف تولید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و عبور از سختی‌ها، اتکا به خودکفایی و حمایت از تولید ملی، درخشش تیم‌های ورزشی صنعت نفت گچساران و صرفه‌جویی اقتصادی با مشارکت کارکنان نظام پیشنهادات و مشارکت کارکنان، توجه به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی، تولید و ساخت قطعات جدید و صرفه‌جویی اقتصادی در کارگاه مرکزی این شرکت نشان از نقش کارکنان صنعت نفت گچساران در عبور از گذرگاه‌های سخت و شرایط دشوار است.

صیدالی خاطرنشان کرد: بی‌شک دستیابی به چنین موفقیت‌هایی در عرصه‌های مختلف در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران نتیجه یک کار جمعی، سخت کوشی و تعهد در بین تمامی کارکنان شریف و بزرگوار این شرکت در راستای اهداف کلان مناطق نفت خیز جنوب و صنعت نفت است.

وی گفت: برخود لازم می‌دانم در آستانه سال نو و تقارن آن با میلاد با سعادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) و امام خمینی(ره) و ۲۹ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل، شهدای صنعت نفت و تجلیل از جانفشانی ایثارگران و تلاشگران این عرصه در ابتدا از خانواده‌های کارکنان صنعت نفت که در سنگر خانواده، باعث ایجاد روحیه و آرامش در خط مقدم جبهه اقتصادی شدند تقدیر و تشکر کرده و در پایان توفیق و تندرستی همه هموطنان و همکارانم را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president