آوای جنوب

خطیب جمعه گچساران:گلایه کاندیداها جدی گرفته شود/ ضعف دولتمردان در انتقادپذیری/بازنده انتخابات ۸۸ به کشور ضربه زد/انتقادات از نوع نظارت انتخابات شوراهای دور قبل در گچساران

امام جمعه موقت گچساران گفت: به نظر می‌رسد دولت مردان در زمینه نقدپذیری ضعف دارند و آستانه تحمل آنها بسیار پایین است.

امام جمعه موقت گچساران گفت: به نظر می‌رسد دولت مردان در زمینه نقدپذیری ضعف دارند و آستانه تحمل آنها بسیار پایین است.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب از گچساران، حجت‌الاسلام پروز خواجه‌زاده امروز در خطبه‌های نماز سیاسی و عبادی این شهر در جمع نمازگزاران اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند انسانی متقی باشند کافی است که واجبات را انجام دهند.

وی با اشاره به روز بزرگداشت پروین اعتصامی گفت: این بانوی ایرانی از کودکی چندین زبان زنده دنیا را آموخت و پروین اعتصامی از شعرای بنام ماست که در سن ۳۵ سالگی از بین ما رفت.

خواجه‌زاده با اشاره به عید نوروز عنوان کرد: در آستانه عید سعید باستانی هستیم که این عید را به همه شما تبریک می‌گویم و مردم به آثار پروردگار خود بیندیشند و به تغییرات روزگار و ایام پی ببرند.

امام جمعه موقت گچساران اذعان کرد: یکی از آثار تغییر و تحول این است که انسان به خدا پی ببرد.

خواجه‌زاده گفت: درس دیگری که از بهار می‌توانیم بگیریم آن است که سرانجام مشکلات و زمستان سرد و سخت به پایان می‌رسد و بهار می‌آید.

وی با اشاره به درس دیگر این تغییر و تحول گفت: انسان باید تلاش کند تا به هدف خود برسد، استثناء وجود دارد اما قاعده اصلی این است که انسان برای هدفش تلاش کند تا به مقصد برسد.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به برگزاری مراسمات شادی عنوان کرد: ما را متهم می‌کنند که ما روحانیون مخالف شادی هستیم که باید گفت اصلا این طور نیست و هیچ کدام از روحانیون در مقابل شادی نیستند.

وی ادامه داد: کسانی که روحانیون را متهم می‌کند هیچ کدامشان از مبانی اعتقادی چیزی نمی‌دانند، ما اعتقادمان این است که مردم باید شادی کنند اما باید حدود شرعی را نیز رعایت کنند.

خواجه‌زاده اظهار کرد: همه متدینین و مسلمانان در برابر دین مسوول هستند و حفظ شئونات اسلامی باید در کنار شادی رعایت شود.

وی در ادامه به مسئله انتخابات پیش رو در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله‌ای که در سال جدید فرا روی مردم ایران است بحث انتخابات شورای اسلامی و ریاست جمهوری است.

خواجه‌زاده خطاب به متولیان برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی شهر گفت: بنده به متولیان اجرایی انتخابات شورای شهر توصیه می‌کنم که نظارت را اولویت کاری خود قرار دهند.

وی با یادآوری انتخابات شوراها در دور گذشته عنوان کرد: برخی از کاندیداها در انتخابات گذشته گلایه داشتند که در مسئله نظارت خوب عمل نشده است و برخی از افرادی که بر روی صندوق‌ها حضور داشتند حرف‌هایی می‌گفتند که به نظر می‌رسد متولیان برگزاری انتخابات در این دوره باید بیشتر دقت کنند.

خواجه‌زاده افزود: مسوولان در نظام جمهوری اسلامی باید بدانند که امانت‌داران مردم هستند و انتظار می‌رود متولیان انتخاباتی در انتخابات شورای شهر در بحث و مسئله نظارت بیشتر دقت کنند.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری که هم‌زمان با انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود، گفت: انتخابات ریاست جمهوری از یک اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی با بیان اینکه این انتخابات حساسیت بالایی دارد، عنوان کرد: دوران انتقال قدرت از چالش برانگیزترین دوران‌ها است.

خواجه‌زاده بیان کرد: دشمنان و مخالفین خارجی سعی می‌کنند با تمام توان تبلیغاتی کاری کنند که مردم را نسبت به حضور پرشور در انتخابات دلسرد کنند.

وی افزود: اما مردم بابصیرت و انقلابی ما ثابت کردند در مواقع حساس گوش به فرمان ولی فقیه در انتخابات حضور پرشوری دارند.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال جدید که در حرم رضوی بیان خواهند کرد، گفت: قطعا ایشان توصیه‌های لازم را در روزهای آینده در مورد انتخابات پیش رو خواهند کرد.

خواجه‌زاده ادامه داد: آنچه مردم انتظار دارند این است که مسوولان زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

وی با توصیه به کاندیداها ریاست جمهوری در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: این کاندیداها باید به نتایج انتخابات پایبند باشند.

خواجه‌زاده با یادآوری انتخابات سال ۸۸ گفت: یکی از ضررهایی که به نظام جمهوری اسلامی وارد شد انتخابات سال ۸۸ بود که طرف بازنده قاعده دموکراسی را نپذیرفت و این سبب شد که دشمن از این فضا سوء استفاده کنند و در حال حاضر مشکلاتی که داریم به همان انتخابات سال ۸۸ برمی‌گردد.

امام جمعه گچساران ادامه داد: تمامی کاندیداها باید بدانند اگر ایرادی وجود دارد باید از راه قانون پیگیری کنند.

وی در ادامه به فضای نقدپذیری دولت مردان در جامعه اشاره کرد و گفت: هم امام راحل و در ادامه مقام معظم رهبری تاکید داشته و دارند که اگر دولت مردان کاری می‌کنند به مردم گزارش بدهند و اگر نقدی هم می‌شوند با جان و دل بپذیرند و این را باید بدانند اگر نقد باشد جامعه پویا می‌شود.

خواجه‌زاده تاکید کرد: به نظر می‌رسد دولت مردان در زمینه نقدپذیری ضعف دارند و آستانه تحمل آنها بسیار پایین است.

وی ادامه داد: دولت مردان ما باید بدانند در مملکت اسلامی حکومت می‌کنند و به نظر می‌رسد از ادبیات قابل قبولی استفاده نمی‌کنند چرا که وقتی حاکم این گونه برخورد می‌کند از مردم چه انتظاری داریم.

امام جمعه موقت گچساران افزود: انتظار داریم دولت مردان از ادبیاتی استفاده کنند که در شان یک حاکم اسلامی باشد.

وی در ادامه با اشاره به میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: این روز بزرگ را به همه بانوان تبریک می‌گویم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president