آوای جنوب

جمع‌آوری بیش از۱۷ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در گچساران

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سطح مراکز توزیع و عرضه محصولات غذایی گچساران جمع‌آوری شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سطح مراکز توزیع و عرضه محصولات غذایی گچساران جمع‌آوری شد.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، هایده حافظ قرآن ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سلامت شهروندان در جامعه اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به سلامت شهروندان به خصوص در مصرف مواد غذایی اهمیت خاصی می‌دهد.

وی با اشاره به جمع‌آوری موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته از سطح مراکز توزیع و عرضه محصولات غذایی جمع‌آوری شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: از این تعداد قریب بر ۴ تن از مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته برنج است.

حافظ قرآن با اشاره به جمع‌آوری مواد غذایی و لبنی فاسد گفت: این مواد شامل، ماست، دوغ، شیرینی‌های خشک، روغن، رب گوجه، پفک، چیپس و لواشک است.

در ادامه ساسان مرادی با اشاره به شناسه کامل درج شده بر روی محصولات عنوان کرد: هر محصولی و مواد غذایی باید مانند ما انسان‌های دارای شناسنامه باشد.

کارشناس محیط و بهداشت گچساران ادامه داد: هر محصول باید تاریخ تولید و انقضا، کد شناسه، آدرس کارخانه، پروانه ساخت و علامت استاندارد بر روی محصولات ثبت شده باشد.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون در سطح شهرستان گچساران از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی ۱۱ هزار مورد بازرسی انجام شده است.

مرادی بیان کرد: طی این بازرسی‌های به عمل آمده تا کنون ۸۰ واحد مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان پلمپ شده است.

وی به تعداد متخلفین در این حوزه اشاره و عنوان کرد: تعداد ۵ مراکز و اماکن متخلف به مراجع قانونی تحویل داده شد.

مرادی با اشاره به سامانه راه‌اندازی شده در شبکه بهداشت بیان کرد: شهروندان هرگونه تخلف و یا نبود هریک از علائم استاندارد بر روی محصولات مواد غذایی می‌توانند با شماره‌های ۱۴۹۰ و یا ۱۹۰ تماس حاصل کنند و این شبکه ظرف مدت ۴۸ ساعت با متخلفین عرضه و توزیع مواد غذایی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات تاریخ مصرف گذشته و فاسد جمع‌آوری شده امروز با دستور مقام قضایی معدوم شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president