آوای جنوب

برخورد شدید دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با متخلفان انتخاباتی

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر دوری از طایفه‌گرایی در انتخابات، گفت: دستگاه قضایی با متخلفان انتخاباتی به شدت برخورد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی ظهر امروز در نشست پیشگیری از جرائم انتخاباتی، اظهار کرد: باید نکات امنیتی را در انتخابات رعایت کرده و مورد توجه قرار دهیم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استفاده غیر قانونی برخی مدیران از امکانات دولتی در انتخابات، افزود: کسانیکه در سازمان‌های دولتی فعالیت دارند حق استفاده از امکانات دولتی (حقیقی و حقوقی) در انتخابات را ندارند.

وی با بیان اینکه هر شخصی عملی انجام دهد که موجب اختلال در نظم شود با برخورد شدید دستگاه قضایی روبرو خواهد شد، گفت: رسانه‌ها باید این موضوع را به خوبی برای مردم تببین و در این خصوص فرهنگ‌سازی کنند.

این مسوول با اشاره به اینکه برخی افراد در فضای مجازی مسائل را بزرگنمایی کرده و تشنج ایجاد می‌کنند، یادآور شد: نامزدها باید طرفداران خود را کنترل و مدیریت کنند تا تنش ایجاد نکنند.

مزارعی، ادامه داد: اگر حامی تشنج و اختلالی ایجاد کند و باعث ناامنی و تنش در شهر شوند آن نامزد بازداشت، زندانی و حتی ممکن است شلاق زده شود ضمن اینکه در سال‌های گذشته نیز چنین حکم‌هایی اجرا شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر پرهیز از تنش و حساسیت در شهر و روستا، خاطرنشان کرد: ایجاد حساسیت موجب اختلاف میان مردم خواهد شد.

وی، برقراری امنیت و آرامش مردم را مهم‌ترین هدف دانست و بیان کرد: انتظار داریم انتخابات پیش رو بی حاشیه‌ترین انتخابات کشور باشد.

این مسوول طایفه‌گرایی و قومیت‌گرایی را امری مذموم دانست و با تاکید بر ایجاد رقابتی سالم در فضای انتخابات، گفت: باید در فضایی بدون اهانت و تخریب رقابت کرده و افراد برتر را انتخاب کنیم.

مزارعی امنیت اجتماعی را یکی از موارد بسیار مهم و مورد توجه عنوان کرد و بیان داشت: باید بدور از حواشی و تخریب به تبلیغات پرداخته و مانند سال‌های گذشته انتخاباتی سالم، پرشور و گسترده برگزار کنیم.

وی از برگزاری ستادهای جرائم انتخاباتی در دیگر شهرستان‌ها خبر داد و گفت: ستادهای شهرستانی باید تشکیل و روند کار به صورت منظم گزارش شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president