آوای جنوب

آخرین برنامه های وزیر نفت درخصوص نیروهای پیمانکاری و نیروهای قرارداد مدت موقت

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امورعملیات غیرصنعتی بر لزوم بازنگری در قوانین و مقررات مربوط به منابع انسانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز نیروی انسانی گاهی دچار سردرگمی می شود و نیاز است تا در قوانین محدود کننده بازنگری و قوانین تسهیل کننده که سبب چابک سازی سازمان می شود، جایگزین شود.

رضا خلیلی، در نشست هم اندیشی مدیران منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران که امروز (سه شنبه، ۱۷ اسفندماه) در مرکز همایش های تخصصی کوشک برگزار شد، با اشاره به اهمیت مساله نیروی انسانی، گفت: نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هر سازمانی است و شرکت ملی نفت ایران نیز سرمایه انسانی بسیار ارزشمندی دارد که خدمت به این نیروها وظیفه مدیریت منابع انسانی است.

آوای جنوب؛

وی ارزیابی و آموزش بدو استخدام را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: نیروی انسانی در بدو استخدام نیاز به ارزیابی صحیح دارد تا بتواند در آینده در سمت مناسبی فعالیت کند.

پیگیری مشکلات منابع انسانی در یک کمیته ویژه

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی خبر داد و گفت: این کمیته مشکلات تمامی نیروهای ستادی و عملیاتی را پیگیری خواهد کرد و نخستین نشست آن بعد از تعطیلات نوروز برگزار می شود.

خلیلی از مدیران منابع انسانی شرکت ها خواست تا مشکلات مقرراتی منابع انسانی شرکت خود را به این کمیته اطلاع دهند و تاکید کرد: وظیفه ما است که مشکلات مقرراتی را به مدیران بالادستی و هیأت مدیره انتقال دهیم.

وی در این نشست با تاکید ویژه بر بحث بومی سازی نیروهای عملیاتی، بیان کرد: در سال های گذشته شاهد بودیم حضور نیروهای بومی در مناطق عملیاتی مداوم تر و موثرتر بوده است و لازم است که در برنامه ریزی برای استخدام‎های آتی نیروهای بومی در اولویت قرار گیرند.

ضرورت تقویت هنرستان‎های فنی و حرفه‎ای در جنوب

خلیلی افزود: باید هنرستان های فنی و حرفه ای را در جنوب کشور فعال کنیم، زیرا نیروها در این آموزشگاه ها با گذراندن دوره های علمی و عملی در کنار یکدیگر، آمادگی بسیاری برای محیط کار پیدا می کنند.

وی در ادامه این جلسه رسیدگی به وضعیت نیروهای قرارداد مدت معین، قرارداد مدت موقت و پیمانکاری را نیز از وظایف مدیریت منابع انسانی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه با حسن نظر وزیر نفت و تشکیل کمیته ای برای پیگیری وضعیت نیروهای مدت موقت، در مرحله ی اول پرداخت کمک هزینه معیشتی به این نیروها عملی شده است و امیدواریم در مرحله ی دوم نیز با مدون کردن حق و حقوق این دسته از نیروها، وضعیت پرداختی های آنان را اصلاح کنیم.

وضعیت نیروهای پیمانکاری بررسی می‎شود

وی همچنین با اشاره به بخشنامه ای که اخیرا وزیر نفت درخصوص نیروهای پیمانکاری ابلاغ کرده اند، بیان کرد: در سال ٩۶ قراردادهای پیمانکاران بررسی خواهد شد و اوضاع این نیروها نیز بهبود خواهد یافت.

معاون وزیر نفت با اشاره به اهمیت ورزش برای روحیه و سلامت کارکنان، گفت: اخیرا برای استفاده نیروهای قرارداد مدت موقت از امکانات ورزشی شرکت نفت مجوزی دریافت کرده ایم و از شرکت ها می خواهیم به گونه ای برنامه ریزی شود که این کارکنان از امکانات موجود استفاده کنند.

خلیلی ورزش همگانی و قهرمانی درون شرکتی را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: شرکت ها تلاش کنند مسابقات دوره ای درون و مابین شرکت ها را راه اندازی کنند تا هم سلامت کارکنان و هم روحیه رقابت سالم و کار گروهی ارتقا یابد.

وی در پایان این جلسه از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای تشییع و خاک سپاری شهدای گمنام در شهرک نفت اهواز تقدیر و اعلام کرد نشست بعدی این هم اندیشی در جوار مزار این شهدای عالی مقام برگزار خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president