آوای جنوب

مدیریت ضعیف شهری در کهگیلویه و بویراحمد با نگرش غلط شوراهای طایفه‌ای

استانی که از مدیریت‌های طایفه‌ای تاکنون ضربات زیادی خورده است در چهره مدیریت شهری

مدیریت ضعیف شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل تشکیل شوراها نه براساس تعهد و تخصص بلکه بر پایه رأی طایفه‌ای بوده است.

آوای جنوب؛یادداشت/ دایوش بهنیازاده

یکی از معضلاتی که در کهگیلویه و بویراحمد به عیان دیده می‌شود و هر مهمان و یا مسوولی در بدو ورود به استان به عیان آن را می‌بیند چهره زشت شهرهاست.

استان کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان و تعدادی شهر است که به مانند هر نقطه دیگر باید شهرداران به کمک شوراهای اسلامی برای آسایش و رفاه حال مردم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

بی شک اگر در انتخاب شوراهای اسلامی و در نهایت انتخاب شهرداران توسط این شوراها موضوع تعهد و تخصص مد نظر قرار نگیرد و افراد بر اساس قومیت‌ها و طایفه‌ها برگزیده شوند باز هم شاهد ناکارآمدی در مدیریت شهری در جای جای استان خواهیم بود.

متاسفانه خبرهای خوبی از کوی و برزن‌ها به گوش نمی‌رسد و دوره پنجم شوراهای اسلامی شوراهای شهر و روستا را نیز باید با رویکرد طایفه‌ای و قومی و فامیلی در استان تصور کرد چرا که به هر جا سرک می‌کشی از رأی طایفه‌ای در شوراها می‌شنوی.

استانی که از مدیریت‌های طایفه‌ای تاکنون ضربات زیادی خورده است در چهره مدیریت شهری نیز با این مشکل بزرگ روبروست و تا هنگامی که چنین رویکردی داشته باشیم باید هم در مبلمان شهری و سیمای شهرها با کم‌سلیقگی‌ها دست و پنجه نرم کنیم.

متاسفانه در طول سال‌های اخیر که در برخی انتخابات‌ها با رویکرد طایفه‌ای و فامیلی به بن بست خورده و هنوز آن گونه که باید به خود نیامده‌ایم و باز هم به مصاف تجارب تلخ می‌رویم.

هم اکنون یکی از بزرگترین مشکلاتی که مسوولان در استان ما با آن روبرو هستند موضوع عمران شهری است که در برنامه پایش به آن پرداخته شد و همگان فهمیدیم که مشکلات بسیاری در حاشیه شهرها داریم اما چشم به روی آن‌ها بسته‌ایم و دیگران بهتر از خودمان با این مشکلات آشنا هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president