آوای جنوب

بازار شب عید گچساران یا بورس سکه و طلا/آقایان مسؤول؛ بازار را رها نکنید

بازار شب عید گچساران به دلیل نوسانات قیمت، گاه بورس سکه و طلا را در ذهن تداعی می‌کند.

به گزارش آوای جنوب از گچساران، داستان بازار شب عید و گرانی و عدم نظارت قصه‌ای تکراری است و متاسفانه امسال نیز شاهد آن در بازار شهرمان هستیم.

آوای جنوب: سمیرا نصاری

پس از تماس‌های تعدادی از شهروندان گچسارانی نسبت به عدم درج قیمت کالاها اعم از پوشاک و مواد خوراکی از سوی فروشندگان بر آن شدیم تا گزارشی در این خصوص تهیه کنم.

اولین مکان به سراغ بازار میوه فروشی‌ها یا کپری‌ها رفتیم قیمت‌های مختلف در این بازار کاملا مشهود است و به نظر می‌رسد هر کدام به هر طریقی که بتوانند با هر قیمتی میوه خود را عرضه می‌دارند.

از نکات جالب در حین گزارش مشخص می‌شود در جایی که میوه از شهری مانند گچساران باید عبور کند تا به جنوب و خوزستان برسد و قطعا کرایه بار بیشتری نیز به خود می‌گیرد، اما در خوزستان همین میوه نسبت به شهرستان گچساران ارزان‌تر است.

عدم درج قیمت در این بازار و تغییرهای ناگهانی در بازار آن را بیشتر شبیه به بورس و قیمت سکه و طلا می‌کند و از بازار کپری‌ها که وارد مرکز شهر بشوی وضعیت همین گونه است.

متاسفانه بیشتر مغازه‌ها در سطح شهر از برچسب قیمت‌گذاری استفاده نکرده‌اند و هنگامی که از فروشنده علت عدم استفاده از برچسب را جویا می‌شوی پاسخ می‌دهد که هرکدام را شما پسندیدی قیمت را به شما اعلام می‌کنم.

این جای تعجب دارد که چرا باید این گونه شاهد عدم نظارت‌های دقیق از سوی نهادی متولی در این خصوص باشیم.

اینکه آیا قیمت‌ها سلیقه‌ای است یا بر اساس فاکتورهای معتبر خرید به مردم عرضه می‌شود سوالی است که انتظار می‌رود بتوانیم در گفت‌وگو با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پاسخ خود را بشنویم.

و این در حالی است که از سوی دولت اعلام شده هیچ گونه کمبود کالایی در این ایام وجود ندارد.

برای ادامه گزارش به سراغ رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان گچساران می‌رویم و علت را جویا می‌شویم.

رضا شریفی در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: عدم درج قیمت یک تخلف اقتصادی است و همکاران اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت بازرسی و گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی در سطح شهر نظارتی بر بازار انجام می‌دهند.

شریفی افزود: گشت‌های بازرسی به عنوان طرح نظارتی ویژه نوروز در سطح شهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه گرانفروشی را با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی نیز صورت بگیرد.

لذا؛ از آن جا که شهر نفتی گچساران که تنها نام شهر نفتی را یدک می‌کشد و فقر و محرومیت در آن بر هر چیزی غلبه دارد محرومین و مستضعفان زیادی دارد.

مردمی که همه سختی‌های یک شهر نفت‌خیز را تحمل می‌کنند و به همین خاطر نباید اجازه داد تا دیگر سختی‌ها از جمله گران‌فروشی بر آن‌ها تحمیل شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. کشاورز گفت:

    احسنت بر شما که اینقدر به فکر مردم هستید.لطفا ادامه بدید و مردم را تنها نزارید..ممنون

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president