آوای جنوب

استفاده از امکانات مسجد برای مجالس ترحیم اشکال شرعی دارد

امام جمعه دهدشت با تأکید بر ضرورت مدیریت محافل مساجد گفت: استفاده از امکانات مسجد در مجالس ترحیم اشکال شرعی دارد.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که در دهدشت برگزار شده بود اظهار داشت: مسجد نقطه مورد توجه در نظام آفرینش و اولین نقطه‌ای است که از زیر آب ظاهر شد.

آوای جنوب؛

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه آغاز زندگی بشر با ظهور مسجد بوده است،افزود: باید همه فعالیت‌های بشری به محوریت مساجد انجام گیرد تا مایه برکت،خیر و سعادت شود.

حسینی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری باید در مسیر اصلاح جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارند اما چیزی که ما می‌بینیم این کانون‌ها در مبارزه با پدیده بدحجابی و دیگر معضلات به خوبی وارد عمل نمی‌شوند.

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در جلوگیری از انحراف هنری افزود: آسیب‌های امروز جامعه همه به این برمی‌گردد که نسبت به باورهای فرهنگی مساجد بی‌توجهی شده است.

حسینی فلسفه وجودی کانون‌های مساجد را برای جذب جوانان دانست و گفت: این کانون‌ها باید با تدبیر و با هنر خود جوانان را به سمت مسجد بکشانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه ادامه داد: متأسفانه امروز می‌بینیم جمعیت مساجد روز به روز پیرتر می‌شود و این نشان می‌دهد کانون‌های مساجد وظیفه خود در جذب جوانان را به خوبی انجام ندادند.

امام جمعه دهدشت گفت: تشکیلاتی به وجود آمده اما خروجی آنها در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی ضعیف بوده است.

حسینی بر ضرورت بازنگری در فعالیت‌های کانون‌های مساجد تأکید کرد و افزود: از دیگر معضلاتی که در مساجد رواج یافته شاهنامه‌خوانی است که جای تأسف دارد.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات،هیأت امناء و کانون‌های مساجد باید مجالس و محافل مسجدی را مدیریت کنند،گفت: مسجد جای تلاوت قران است،شاهنامه شعر ادبی و غیر عبادی است جای قرائت این اشعار در مسجد نیست.

حسینی به برگزاری مجالس ترحیم در مسجد اشاره و تصریح کرد: آب،برق و دیگر خدماتی که در مسجد ارائه می‌شود برای مصرف امورات مسجد است،مجلس ترحیم یک جلسه شخصی است استفاده از این امکانات در چنین مجالسی شرعاً اشکال دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president