آوای جنوب

تذکر امام جمعه گچساران به نیروهای انقلابی/ برخی خدمت مراجع می رسند و دست آنها را بوسه می زنند تا حمایتشان کنند اما…

امام جمعه گچساران گفت: هتاکان به عاشورا در سال ۸۸ هنوز توبه نکرده‌اند.

امام جمعه گچساران گفت: هتاکان به عاشورا در سال ۸۸ هنوز توبه نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی و عبادی در جمع نمازگزاران گچساران با تسلیت ایام حزن‌انگیز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: الگو‌برداری از سیره و سبک زندگی ائمه اطهار برای یک فرد مومن لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: راه نجات و حیات و عزت و آخرت ما راه فاطمه(س) است و اگر وظایف خود را در قبال ائمه ادا نکنیم مانند یک عضو فلج شده در جامعه هستیم.

حجازی تصریح کرد: انسانی که نتواند بفهمد حضرت زهرا(س) کیست و مقام و منزلت ایشان را درک نکند عملا عضو فلج شده جامعه خواهد بود.

وی در ادامه در خطبه دوم نماز عبادی و سیاسی جمعه گچساران با اشاره به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ عزت و مملکت ایران اسلامی گفت: باید بدانیم و آگاه باشیم که دشمن قابل اعتماد نیست.

وی تاکید کرد: آن چیزی که به این مملکت عزت داد ایمان و استقلال این مملکت در زیر چتر ولایت فقیه بود.

امام جمعه گچساران اذعان کرد: هر روز که می‌گذرد خیانت‌های دشمنان و بدعهدی‌های آنها بیشتر می‌شود و باید بدانیم آمریکا در راس فتنه است و خیلی از کشورهای دیگر که وابسته به آن هستند قابل اعتماد نیستند.

حجازی در ادامه با اشاره به بدعهدی‌های دشمنان بیان کرد: مشاهده می‌کنیم هنوز به این امر توجه نمی‌شود و امیدواریم دوستانمان بدعهدی دشمنان را ببینند و حیله و مکرهای آنان را بشناسند.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات جملاتی از برخی‌ها شنیده می‌شود که خلاف انتظار است، گفت: این عده به صورت حمله لفظی و کلامی به عزاداران زهرای مرضیه(س) زخم زبان می‌زنند و می‌گویند چگونه گریه حرام نیست اما خنده حرام است.

حجازی با بیان اینکه آیا اینها نظم فکریشان به هم خورده است تصریح کرد: چه کسی گفته است خنده حرام است.

امام جمعه گچساران خطاب به این افراد گفت: شما فتوای همین مراجع را که خدمت آنها می‌رسید و دست آنها را می‌بوسید ببینید.

وی افزود: شما می‌روید دست مراجع را می‌بوسید تا شما را حمایت می‌کنند ولی نمی‌بینید همان مراجع با کهولت سن برای عزاداری حضرت فاطمه (س) به میدان می‌آیند.

حجازی تاکید کرد: بله آن خنده‌ای حرام است که جلب نظر شیطان را در پی داشته باشد.

امام جمعه گچساران تبیین کرد: خنده‌ای حرام است که شما می‌روید می‌خندید تا این ملت تحقیر شوند.

وی افزود: خنده‌ای که شما مقدماتی را فراهم می‌کنید تا احکام شرعی و دستورات خدا لگدمال شود چنین خنده‌ای حرام است ولی این گونه که می‌خواهید با فریب‌کاری به جامعه القاء کنید که خنده حرام است این یک تهمت بزرگ است.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه در جاهایی نیز گریه حرام است یادآور شد: آن جایی که شما می‌روید در فتنه ۸۸ کشته‌سازی می‌کنید و فاتحه می‌خوانید آن وقت سر از کانادا در می‌آورید بله آن گریه هم حرام است و این به این معنی است که شما می‌خواهید مردم را به ذلت بکشانید.

وی خطاب به این عده گفت: چرا با اسم مردم و گفتمان برای مردم عوام فریبی می‌کنید.

حجازی افزود: مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام زمان (عج) از این ملت که مردمی با بصیرت هستند حفاظت و پاسداری می‌کند.

امام جمعه گچساران بیان کرد: شما دارید به احکام دین زخم زبان می‌زنید و به نظر می‌آید که باید توبه کنید هر چند شما در عاشورای ۸۸ که پرچم اباعبدالله (ع) را به آتش کشیده‌اید هنوز توبه نکردید.

حجازی ابراز کرد: ملت شما را خوب می‌شناسد و ما امروز آرام آرام وارد فضای انتخاباتی می‌شویم و مردم باید هوشیار باشند.

وی اذعان کرد: آمریکا می‌گوید تلاش کنید در انتخابات آنهایی که عملا حامی مقام معظم رهبری نیستند را حمایت کنید و می‌گویند ثمره برجام اینجا مشخص می‌شود.

حجازی ادامه داد: امیدواریم خداوند توفیق دهد آنهایی که خواب هستند از خواب غفلت بیدار شوند و تلاش کنیم دستمان را به دامان اهل بیت برسانیم و این عده نیز باید بدانند مردم همه چیز را خوب می‌دانند.

وی در ادامه به تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ پیروز شد و امام خمینی در اسفند ۵۷ کمیته امداد را تشکیل داد چرا که رسیدگی به فقرا را از اهم واجبات می‌دانست.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به روز درختکاری و منابع طبیعی اذعان کرد: منابع طبیعی متعلق به همه ماست و باید تلاش کرد که کسی دستبردی به منابع طبیعی نزند.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: همه ما مسوول هستیم و وظیفه داریم که اگر همت و تلاش شود شاهد بروز ریزگردها نخواهیم بود.

وی در ادامه با تذکر به نیروهای انقلابی و مومن تصریح کرد: هر چه به انتخابات نزدیکتر می‌شویم دشمن به دنبال فتنه انگیزی است و دشمنان مداوم در حال فتنه‌انگیزی هستند لذا انتظار می‌رود که مراقب باشید که یک مسیر وجود دارد و آن هم مسیر اهل بیت عصمت و طهارت که زیر سایه ولی فقیه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president