آوای جنوب

اظهارات تند تاجگردون در خصوص اصولگرایان: رئیس جمهور باید شخصی مانند خاتمی، رفسنجانی و روحانی باشد/کاندید شورای شهر با کاندید ریاست جمهوری تفاوت دارد/ژنرال‌های اصلاح‌طلب هم زیاد هستند

اعتماد/ غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس و رییس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اظهارات مشایی در کنفرانس مطبوعاتی اش مبنی بر حمایت احمدی نژاد از بقایی و فعالیتهای انتخاباتی احمدی نژاد، گفت: آقای احمدی نژاد به صورت کل تمایل ندارد که از صحنه محو شود یا خودش، یا نیروهای نزدیکش و یا نیروهایی که در سایه دارد فعالیت هایی را خواهند داشت.

وی تاکید کرد: اینکه شورای نگهبان تشخیص دهد آقای بقایی رجل سیاسی است یا خیر، حرف دیگری است. اما استراتژی این است که آقای احمدی نژاد می خواهد نقش و سهم داشته باشد ولو در ائتلاف با اصولگرایان و یا برهم زدن خیلی از بازی ها. سیاست آقای احمدی نژاد در این خصوص کاملا مشخص است اما نمی دانم شورای نگهبان چه تصمیمی می گیرد و چه اتفاقی می افتد اما چیزی که مشخص است در مقایسه با کاندیداهای اصولگرایان، آقای بقایی شاید خیلی بهتر از برخی از کاندیداهای اصولگرایان باشد.هم از نظر رای آوری و هم سوابقی که دارند.

این نماینده مجلس در خصوص مضرات تعداد زیاد افراد اصولگرا که خود را در ردای ریاست جمهوری می بینند، تصریح کرد: این امر بیانگر این است که خیلی از ما هنوز شان ریاست جمهوری را نمی دانیم. در حالیکه کاندید شورای شهر با کاندید ریاست جمهوری تفاوت دارد.

تاجگردون یادآور شد: رییس جمهور مقام اول اجرایی مملکت است و کاندیدای ریاست جمهور باید از یک طیف خود به خود، خودش را نشان دهد و بالا بیاید و نیاز نیست خودشان را مطرح کنند بلکه مطرح هستند. مانند آقای خاتمی، آقای هاشمی و آقای روحانی و از این جنس افراد که خودشان را در طیفی مشخص می کنند و بالا میایند ونیازی نیست که خودشان را مطرح کنند. این روش که هر کسی خودش را کاندیدا معرفی کند و بگوید که من حاضر هستم کاندیدا شوم از هر جناحی که باشد درست نیست و متناسب با شان ریاست جمهوری نیست. خدایی ناکرده تعرض به شان کسی نباشد بلکه قامت ریاست جمهوری را باید در کشور حفظ کرد و به همین دلیل قانون اساسی به این موضوع دقت داشته و به همین دلیل است که قطعا هم شورای نگهبان باید دقتش را بیشتر کند.

وی با اشاره به نهی ورود احمدی نژاد به صحنه انتخابات از سوی رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب تشخیص دادند که شاید حضور آقای احمدی نژاد موجب سست شدن مجدد یکسری از بنیانها در کشور شود. به نظر بنده اطرافیان آقای احمدی نژاد و طیف اصولگرایان به تذکر رهبری خیلی بیشتر دقت کنند. پدیده ای مانند احمدی نژاد هر لحظه ممکن است در طیف اصولگرایان صورت بگیرد.

این عضو فراکسیون امید، خاطرنشان کرد: بجز بقایی افراد دیگری از طیف اصولگرایان هستند کسانیکه این روزها حرفهایی از ۴ برابر کردن یارانه می زنند و اعلام می کنند که فساد را کاهش می دهیم و.. آقای احمدی نژاد با همین شعار مبارزه با فساد و دادن یارانه به مردم آمد اما نتیجه آن دوران، تقویت فساد و برهم ریختن اقتصاد کشور شد و متاسفانه همین شعارها در حال حاضر بار دیگر داده می شود.

تاجگردون تاکید کرد: باید به فکر باشیم که رهبر انقلاب مدنظرشان عدم حضور شخص احمدی نژاد در انتخابات نبوده بلکه نگاهشان عدم حضور چنین دیدگاهی است.

وی همچنین در خصوص برنامه اصلاح طلبان برای مقابله با استراتژی اصولگرایان برای معرفی چند کاندیدا و کشاندن انتخابات به دور دوم، اظهارداشت: وحدت اصلاح طلبان قطعا اتفاق خواهد افتاد و راه مقابله با این اقدام وحدت است.
======================
ژنرال‌های اصلاح‌طلب هم زیاد هستند

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد کاندیداها در انتخابات شوراها گفت که ژنرال‌های اصلاح‌طلب باید در این انتخابات از خودگذشتگی نشان دهند و به رویه اصلاح طلبی متعهد بمانند.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من فکر می‌کنم در ارتباط با انتخابات شوراها، کار قدری برای اصلاح‌طلبان سخت‌تر می‌شود. به این دلیل که افراد بیشتری تمایل دارند در این انتخابات شرکت کنند. در انتخابات مجلس فیلترهای تایید صلاحیت قدری سخت‌تر است ولی در شوراها این فیتلرها قدری بازتر است و اصطلاحا ژنرال‌های اصلاح‌طلب هم زیاد هستند، که شاید تمایل داشته باشند در انتخابات شوراها شرکت کنند.

وی افزود: من فکر می‌کنم بیشترین نگرانی در بین اصلاح طلبان بخصوص در کلان شهرها وجود دارد، چرا که تعداد چهره‌ها زیاد است و انتخاب بین آنها سخت می‌شود. – البته در شهرهای کوچک لیست‌ها خیلی کارساز نیستند- لذا مکانیزم اصلاح طلبان همانی است که در انتخابات مجلس دهم بود، اما تصمیم گیری سخت‌تر است.

نماینده مردم گچساران در مجلس ادامه داد: اصلاح طلبان باید در انتخابات شوراها از خودگذشتگی نشان دهند و به‌خاطر تعهد به رویه اصلاح طلبی به تیمی اعتماد و اتکا کنند و جریان حزبی هم قدری رقیق‌تر شود. اینطور نباشد که بگویند چون ما حزب هستیم باید سهمیه داشته باشیم. شاید نیروهای شایسته‌ای بیرون از احزاب باشند که شایسته‌تر باشند. قبلا هم نیروهایی بودند که فاقد توانایی مناسب، حتی اجرایی بودند اما به دلیل اینکه عضو حزب بودند در لیست قرار گرفتند و در انتخابات پیروز شدند، اما وقتی به شوراها رفتند کار را خراب کردند. نمونه این را ما در شورای شهر تهران داشتیم، افرادی که بعدا به جریان اصلاح طلبی هم پشت می‌کنند. این ها درس‌هایی است که اصلاح طلبان باید به آن توجه کنند.

تاجگردون در پایان تصریح کرد: اصلاح طلبان باید محوریت شورای عالی و یا هر محوریت دیگری را بپذیرند و در انتخابات به آن پایبند بمانند تا بتوانند در انتخابات شوراها توفیقی داشته باشند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. معمار گفت:

    اولا جناب تاج گردون سال گذشته هم باید به شورای نگهبان توصیه می کردی تا در صلاحییت کاندبداهای مجلس بیشتر مراقب باشد.دوما شما چرا اینقدر از احمدی نژاد هراس دارید ایشان نه قدرت دارند و نه ثروت نه جزء دایره رانتخواران و زراندوزان هستند فقط حمایت مردمی دارند.
    سوما شما که به توصیه ی رهبری به احمدی نژاد اشاره می کنید به این هشدار رهبری هم توجه کنید که فتنه را خط قرمز نظام دانستند.

  2. خان گفت:

    سلام من نمیدونم این خاتمی کیه مگه چکار برا ایران کرده که این همه بعضیها سنگشو به سینه میزنند و وضیعت روحانی هم که مشخصه اولین رئیس جمهور ۴ساله

  3. حسین فریدون گفت:

    آقای تاجگردون خودت خوب میدونی که روحانی جونتون قافیه رو از پیش باخته…
    دست و پا نزن داداش

  4. هما گفت:

    اگر احمدی نژاد دوسال آخر رو انحرافی نمیرفت اصلاحاتی ها تا همیشه خار و ذلیل می موندن.
    ولی مطمئنم ۲۹ اردیبهشت باز هم خفیف و شرمنده ملت ایران میشن…

  5. ناشناس گفت:

    باز هم سانسور نظرات… افسوس که نمی گذارید مردم حرف دلشون رو بزنن…
    نظر تأیید نشده بنده حرف دل خیلی از مردمه…

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president