آوای جنوب

صیدالی خبر داد: پایان کار پروژه ایمن سازی خط لوله استراتژیک انتقال گاز پازنان ۲ پیش از زمان مقرر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اتمام پروژه ایمن‌سازی خط لوله استراتژیک انتقال گاز پازنان ۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اتمام پروژه ایمن‌سازی خط لوله استراتژیک انتقال گاز پازنان ۲ خبر داد.

هوشنگ صیدالی عصر امروز در بازدید از اتمام پروژه ایمن‌سازی خط لوله استراتژیک انتقال گاز پازنان ۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همواره بازرسی، تعمیر و ایمن‌سازی و احداث خطوط لوله جدید یکی از موارد بسیار مهم در صنعت نفت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به دلیل قرار گرفتن در حوزه جغرافیایی چهار استان و داشتن بیشترین خطوط لوله در بین سایر شرکت‌ها آن هم در نقاطی صعب‌العبور از ویژگی خاصی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: خطوط لوله ۲۴ و ۲۶ اینچ که عملیات ایمن‌سازی بر روی آنها انجام شده تنها خطوط تغذیه خوراک پازنان ۲ است و این مجتمع نیز از تغذیه کننده‌های مهم خوراک پتروشیمی بوعلی محسوب می‌شود.

صیدالی افزود: این خطوط لوله در بازه پنجاه کیلومتر طول مسیر یکی از مهمترین پروژه‌های این شرکت بوده که با بهره‌گیری همزمان ۱۱ پیمانکار این پروژه پیش از زمان پیش‌بینی شده به اتمام رسید.

صیدالی با بیان اینکه این پروژه از اوایل آبان شروع شد، افزود: در حالی که این پروژه براساس شرایط دیگر پروژه‌های مشابه چهار ماه تخمین زده می‌شد با توجه به شرایط خاص آن در مدت ۶۵ روز به اتمام رسید.

وی در تشریح اجرای پروژه خط لوله ۲۶ اینچ بیان کرد: با توجه به انجام عمیات توپکرانی هوشمند مشخص شد که ۸۹ نقطه باید مورد تعمیر و ترمیم قرار گیرد که با برنامه‌ریزی انجام شده توسط کارشناسان شرکت در ۶ مقطع با ۶ پیمانکار برنامه‌ریزی آن انجام شد.

صیدالی در ادامه درخصوص خط لوله ۲۴ اینچ نیز اظهارکرد: در این پروژه نیز با برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی پنج پیمانکار مجرب در پنج مقطع فعالیت کردند و برای اولین بار نیز به جای پوشش سنتی نوار پیچی برای پوشش از روش سولونت فری اپکسی که مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد استفاده شد.

مدیرعامل نفت گچساران در پایان از زحمات امور مهندسی و ساختمان و دیگر ادارات مرتبط با اجرای این پروژه که نتیجه گام‌های استوار کارکنان صنعت نفت گچساران در راستای اجرایی کردن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است؛ تشکر کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president