آوای جنوب

آرمین محمودی: واحدهای دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد باشگاه سیاسی نمی‌شوند

اعتقاد داریم که فلسفه وجودی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه کمک به پویایی و تحول در همه امور فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحدهای دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد باشگاه سیاسی نمی‌شوند.

آوای جنوب

ظهر امروز نشست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با رسانه‌ها و مطبوعات این استان در محل سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و در دو بخش برگزار شد.

قسمت اول این نشست مربوط به تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در روزهای آینده در این دانشگاه بود که آرمین محمودی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص زمان و مکان و همچنین برگزاری این مراسم معنوی توضیحاتی ارائه داد.

بخش دوم این نشست مربوط به پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بود که هر یک از رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از وضعیت کنونی پردیس دانشگاه، چگونگی فعالیت تشکل‌های دانشجویی و همچنین وضعیت پژوهش در دانشگاه آزاد و برنامه‌های آینده سؤالاتی مطرح کردند.

در ادامه آرمین محمودی با بیان این که پردیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج از زمان مدیریت دکتر عطا‌ء‌الله افتخاری رئیس اسبق این دانشگاه پایه‌ریزی شد، اظهار کرد: طبق برآوردها ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه ساخت این پردیس دانشگاهی در منطقه سرآبتاوه شده است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر فروش این پردیس دانشگاهی و صحت و سقم آن گفت: به هیچ وجه بحث فروش در کار نیست و هرگونه اقدامی در این پردیس ۳۸ هکتاری تنها با مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خواهد بود.

محمودی به برنامه‌ای که برای استقرار پارک علم و فناوری در این پردیس دانشگاهی از سوی مسؤولان استانی در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد که چنین اقدامی انجام شود چرا که در این صورت همه دانشگاه‌های استان از آن فضا بهره‌مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود و در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر چگونگی فعالیت تشکل‌های سیاسی در این دانشگاه اظهار کرد: تشکل‌ها برنامه‌های خود را برگزار خواهند کرد و حمایت از آن‌ها را بیش از پیش در دستور کار داریم اما معتقدیم که دانشگاه نباید باشگاه سیاسی شود و لذا دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و سایر واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد در سراسر استان باشگاه سیاسی نخواهند شد.

وی تبدیل دانشگاه آزاد به باشگاه سیاسی را به نفع هیچ کس ندانست و گفت: اعتقاد داریم که فلسفه وجودی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه کمک به پویایی و تحول در همه امور فرهنگی و اجتماعی و سایر حوزه‌ها در دانشگاه است.

محمودی در ادامه به موضوع پژوهش اشاره و با بیان اینکه پژوهش قلب دانشگاه و آموزش مغز آن است تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگر به مراکز رشد نیاز داریم و برای این که دانشگاه‌ها با علم خود در کنار تولید قرار گیرند باید پژوهش در دانشگاه تقویت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی اظهارات خود در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری و وظایفی که دانشگاه آزاد بر عهده دارد تصریح کرد: فراتر از خط و مرزها حرکتی نخواهیم داشت و دانشگاه در این زمینه با کمک به برگزاری پرشور انتخابات فراتر از قانون حرکتی نخواهد داشت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president