آوای جنوب

بوی مهندسی انتخابات در فدراسیون هندبال/ ناعدالتی به سرمربی و تیم هندبال گچساران

با نگاهی به اسامی نماینده های حاضر در مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال این شائبه ایجاد می‌شود که شاید برخی به دنبال مهندسی در انتخابات هندبال هستند.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال اسامی نمایندگان مربیان، ورزشکاران و داوران را برای حضور در این مجمع اعلام کرده که نام افراد معرفی شده عجیب است و جای سوال‌های بسیار زیادی دارد.

آوای جنوب؛

اینکه چطور این اسامی برای حضور در انتخابات مجمع معرفی شده‌اند و چطور وزارت ورزش و جوانان آنها را تایید کرده‌ است، مشخص نیست. اما چیزی که کاملا واضح است این است که برخی در فدراسیون سعی در ایجاد شرایطی به نفع نامزدی خاص در انتخابات دارند که وزارت ورزش و جوانان باید هرچه سریع‌تر از آن پیشگیری کند.

آنطور که مهدی حیدری دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون هندبال اعلام کرده محمدرضا رجبی و مهدی بیجاری نماینده ورزشکاران مرد مجمع هستند. مبنای انتخاب این دو هندبالیست چیست؟ هر دوی آن ها دیگر عضو تیم ملی نیستند.

با توجه به اینکه لژیونرهای هندبال نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند باید سعی می‌شد تا یا پدیده لیگ، کاپیتان تیم ملی یا اعضای تیم ملی برای دادن رای در مجمع حاضر می‌شدند نه اینکه دو بازیکنی که در تیم ملی حضور ندارند عضو مجمع باشند. حال اگر مبنا قدمت و تجربه این نفرات است که در هندبال قدیمی تر از این دو هم حضور دارند و می توانند حق رای داشته باشند.

انتخاب الناز قاسمی به عنوان نماینده ورزشکار زن نیز جای تعجب دارد. او بازیکنی جوان و خوبی است اما ورزشکاران با تجربه تری نیز در هندبال بانوان فعال هستند که قطعا شایسته حضور در مجمع و رای دادن بودند. چرا به جای آن ها از یک ورزشکار جوان دعوت شده و مبنای این تصمیم چیست؟

اتفاق عجیب‌تر در انتخاب نماینده مربیان به چشم خورد. همیشه در انتخابات فدراسیون‌ها مربی‌های ملی یا مربی باشگاه‌های برتر حضور دارند اما برای انتخابات هندبال اینطور نشده و علیرضا حبیبی معرفی شده که اکنون سرمربی شهرداری کاشانی است که سال گذشته عنوانی کسب نکرده و خودش هم سال گذشته مربی تیمی نبوده است. چرا برای بخش مربیان از مربیان ملی استفاده نشده‌است؟

شاید رئیس هیئت بودن یک مربی یا در اختیار داشتن یک تیم باشگاهی باعث شده چند مربی ملی برای مجمع انتخاب شوند اما بازهم مربیان دیگری بودند که می‌توانستند به جای حبیبی حق رای داشته باشند. چرا حبیبی که سال گذشته در لیگ هم نبوده وارد مجمع شده است؟ نکته دیگر این است که اکنون دو نفر از کاشان در مجمع انتخاباتی هندبال حق رای دارند که این خود اتفاق مناسبی برای انتخابات نیست.

درباره مجید کلاهدوزان به عنوان نماینده داوران جای هیچ حرفی وجود ندارد چرا که او یکی از بهترین داوران هندبال ایران است اما دوباره در بخش نماینده باشگاه‌ها انتخاب‌ها عجیب است.

اکنون اگر مبنای انتخابات جایگاه تیم ها بوده که نفت و گاز گچساران انتخابی منطقی است چون سال گذشته نایب قهرمان شده و اکنون هم در کورس قهرمانی قرار دارد اما هپکو نه.

اگر مبنا قدمت و پایداری تیم ها بوده که تیم هایی چون سپاهان و مس کرمان سابقه بیشتری در لیگ هندبال دارند و شایسته حضور در انتخابات هستند. در کنار این موضوع هپکو در شرایطی به عنوان نماینده باشگاه‌ها معرفی شده که در این فصل بارها و بارها از مسابقات کنار کشیده‌است. واقعا مبنای این انتخابات چه بوده است؟

حالا سوال اینجاست که چطور هیچ نظارتی در انتخاب نماینده‌های اعلام شده نبوده و این افراد و باشگاه‌ها قرار است در انتخابات فدراسیون هندبال حضور داشته باشند و رای بدهند.

اعلام این اسامی از طرف وزارت ورزش جای سوال دارد و شخص وزیر باید به این موضوع ورود کند تا از ایجاد شائبه سمت و سو گیری وزارت خانه به سمت نامزدی خاص از بین برود.

باید وزارت ورزش و جوانان اقدامی کند تا انتخاب ها منطقی و براساس اصول و قانون باشد نه بر مبنای سلیقه و خواست اشخاص خاص تا شایسته های هندبال وارد مجمع شوند. هرچه بیشتر به اسامی افراد و باشگاه‌ها دقت می‌شود این شائبه ایجاد می‌شود که شاید برخی از درون فدراسیون به دنبال مهندسی مجمع انتخاباتی هستند و اهداف نامزد خاصی را دنبال می‌کنند.

همین مسئله نیز در خانواده هندبال حساسیتی ایجاد کرده که برخی می خواهند از بیرون برای این رشته ورزشی تصمیم بگیرند و سرنوشتش را رقم بزنند در شرایطی که جز اعضای خانواده هندبال کسی نمی تواند تصمیم گیرنده این رشته باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president