آوای جنوب

رای آوردن مجدد آخوندی = مسکن‌ مهر مزخرف+ پروازها بموقع +جاده‌ها بدون حادثه+و مسافران قطار هم به مرگ طبیعی مرده‌اند!

رای آوری مجدد آخوندی یعنی عده ای …….

باوجود گله‌مندی مردم از وضعیت وزارت راه و شهرسازی و مطالبه گسترده برای برکناری وزیر، عباس‌آخوندی با لابی سیاسی باردیگر از جلسه استیضاح روانه ساختمان مشرف بر بزرگراه مدرس شد
عباس‌آباد!

گروه اقتصادی: نمایندگان مجلس که بعد از حادثه برخورد ۲ قطار در سمنان خواهان برکناری وزیر راه‌وشهرسازی بودند باز هم به عباس آخوندی رای اعتماد دادند تا موضوع زنده‌زنده سوختن ۴۰ هموطن و موضوعات دیگر ماستمالی شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ۳ ماه پیش برخورد ۲ قطار در سمنان فاجعه‌ای را رقم زد که هنوز تبعات آن ادامه دارد. در آن زمان افکار عمومی دنبال پاسخ به یک پرسش بود و آن اینکه چه کسی مقصر این فاجعه عظیم است؟ قطعا استعفای وزیر راه‌وشهرسازی می‌توانست حجم انتقادات به دولت را کاهش دهد اما آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی ماند. با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی و اعتراضات بسیار مردمی به عملکرد اقتصادی دولت، استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی می‌توانست یک توفیق اجباری برای دولت یازدهم باشد اما رای آوردن مجدد وزیر راه‌وشهرسازی این فرصت ترمیم کابینه را از دولت گرفت و یک مدیر بی‌کفایت که بسیاری از رسانه‌های حامی دولت نیز مخالف و منتقد عملکرد وی هستند در دولت ماندگار شد. صدایی که برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها روز گذشته نشنیدند، صدای اعتراض مردم مقابل خانه ملت بود. دیروز همزمان با رسیدگی به طرح استیضاح، متقاضیان مسکن‌مهری که دولت یازدهم مانع بزرگ خانه‌دار شدن آنهاست تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند اما این اعتراضات مختص مسکن‌مهری‌ها نبود، چراکه سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج و کاسپین نیز روز گذشته با علم به حضور دولتی‌ها در مجلس، مقابل خانه ملت تجمع کرده بودند. این اعتراضات مشتی نمونه خروار بوده و مسؤولان باید بدانند که اعتراض مردم در همه حوزه‌های اقتصادی وجود دارد و استیضاح و برکناری وزیر راه‌وشهرسازی و ترمیم تیم اقتصادی کابینه، آن هم در آستانه انتخابات می‌توانست در حکم یک آرام‌بخش برای افکار عمومی باشد، چراکه مطالبات مردم به در بسته خورده و ملت احساس می‌کند دولت به مطالبات آن توجهی نمی‌کند. عدم ترمیم کابینه به رضایت دولتی‌ها از وضعیت موجود تعبیر می‌شود در حالی که قطعا مردم از وضعیت موجود گله‌مندند. حتی در جلسه استیضاح مطالبی مطرح شد که وزیر راه‌وشهرسازی برخی از آنها را بی‌پاسخ گذاشت و به بسیاری از آنها سطحی جواب داد.

Image result for ‫لابی نمایندگان و آخوندی وزیر راه‬‎

مداخله کارکنان وزارت راه در معاملات دولتی
محمد دهقان، نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی، دیروز در موافقت با استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی طی سخنانی اظهار داشت: بحث اصلی استیضاح آن است که ما به خاطر جریحه‌دار شدن احساسات مردم کشور گفتیم این کار نظارتی (استیضاح) انجام شود اما پس از اینکه اسم ما در لیست استیضاح‌کنندگان وزیر راه قرار داشت، طبیعتاً‌ اسناد بر سر ما ریخته شد. نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مشتی از کاغذ و اسناد به دست‌مان رسید که ما به عنوان یک نماینده از منظر ملی و نه از منظر مسائل شخصی به موافقت از استیضاح برخاستیم. ما این اسناد را مطالعه کردیم و جلسات متعددی برگزار کردیم تا ببینیم این اسناد و مدارک تا چه حد صحت دارد البته مسؤولان نظارتی به هر دلیلی ملاحظه می‌کنند و جرأت نداشتند یا دوست نداشتند که به ما اسناد بدهند اما یکسری کارشناسان شجاع در بازرسی و … با ما جلسات متعددی گذاشتند و ۵/۱۳ ساعت ما به رغم زمان کم، وقت گذاشتیم و اسناد ارائه‌شده را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدم اکنون که جلسه استیضاح فراهم شده برای اصلاح امور برخی مطالب باید در این جلسه گفته شود. دهقان بر همین اساس اضافه کرد: اگر آخوندی رأی نیاورد من اصلاً ناراحت نیستم و اگر هم رأی آورد من از ایشان خواهش خواهم کرد مواردی را که بیان می‌کنیم، بررسی شود؛ از آنجا که چک کرده و بدون سند نیامده‌ایم اینجا صحبت کنیم. ما امری غیر از صداقت اینجا بیان نمی‌کنیم و هیچ داعیه‌ای نداشته و نداریم. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: طبق سندی که در دست بنده است قراردادی بین بستگان آقای آخوندی به نام محمدمهدی احمدآخوندی با شرکت راه‌آهن بسته شده و طبیعتاً می‌توانید آن را ببینید و برخی نمایندگان هم البته از آن خبر دارند. این قرارداد می‌گوید آقای محمدمهدی احمد آخوندی بیاید و نیروی پزشکی قطار را تأمین کند. با اختصاص ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان این موضوع تأمین شود. پس از آن پزشکان طی نامه‌ای به رئیس راه‌آهن ایراداتی وارد کردند که چرا این کار را به ایشان محول کردید اینکه کار بلد نیست! بعد هم عدم نظارت شرکت رجا بر حسن انجام پیمانکار پزشک به علت ارتباط نسبی وزیر راه با پیمانکار پزشک به طوری که این قرارداد، قرارداد ۵۸ میلیارد ریالی است که بدون انجام مناقصه و ترک تشریفات به یکی از بستگان نزدیک وزیر راه‌وشهرسازی واگذار شده که حتی سابقه‌ای در کار اعزام پزشک در قطار هم نداشته است.

Image result for ‫لابی نمایندگان و آخوندی وزیر راه‬‎

آقای وزیر! آیا لعن و نفرین مردم را شنیده‌اید؟
نماینده مردم تبریز در مجلس هم گفت: آقای آخوندی! شما کسانی را به کار می‌گیرید که فاقد تخصص در کارهای لازم هستند یا حداقل علامت سوال‌های جدی درباره صلاحیت آنها مطرح است.
به گزارش فارس، احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ما تلاش داریم برشماری کنیم قرینه‌هایی را که وزیر راه صلاحیت و کفایت مدیریت را دارا نیست. نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: چطور مجلس شورای اسلامی، شهردار و وزیر کشور را فرامی‌خواند اما نمی‌تواند وزیر راه را برای پاسخ دادن به مطالبات مردم فرا بخواند؟ ما می‌گوییم آل‌سعود لیاقت خادم‌الحرمین بودن را ندارد. با همان استدلال می‌گوییم آخوندی لیاقت و کفایت تصدی پست وزارت راه‌وشهرسازی را ندارد. آقای وزیر! آیا لعن و نفرین مردم را شنیده‌اید؟
دولت از جراحی نترسد
نماینده مردم اراک در مجلس نیز با تاکید بر اینکه آخوندی باید پس از سانحه قطار به منظور کاهش آلام استعفا می‌داد، گفت: وزارت راه با وجود توان تولید واگن و کشتی در داخل، از خارج خریداری کرده است. سیدمهدی مقدسی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه علنی مجلس و به عنوان موافق استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی گفت:‌ همواره با افتخار از دولت حمایت کرده‌ام اما هر جا اشکالی باشد مطرح می‌کنم. وی با اشاره به اینکه از موضع فراکسیونی صحبت نمی‌کند، خطاب به اسحاق جهانگیری، معاول اول رئیس‌جمهور که در صحن حضور داشت، بیان داشت: نگران جراحی در دولت نباشید و تصور نکنید اگر وزیری از دولت برود ضربه‌ای به دولت خواهد بود. مقدسی با یادآوری اینکه در همه دنیا زمانی که اتفاقاتی همانند سانحه قطار تبریز- مشهد رخ می‌دهد بالاترین مقامات از مردم عذرخواهی می‌کنند، گفت: زیبنده بود آقای آخوندی پس از حادثه قطار استعفا می‌داد؛ این به آن معنا نیست که همه مسؤولیت متوجه ایشان است بلکه به خاطر کاهش آلام حادثه‌دیدگان باید صورت می‌گرفت، نه اینکه مدیرعامل راه‌آهن استعفا دهد و آقای آخوندی خود از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کند.
یک گونی مدارک از خلاف‌های وزیر داریم
نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی طی سخنانی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: دولت در اینجا دکان باز کرده و مردم را سرگرم کرده است که مردم نشنوند ولی می‌شنوند، این استیضاح سیاسی نیست. قاضی‌پور اضافه کرد: آقای آخوندی! از زمانی که وزیر شدید هر چند از آن شرکت‌ها بیرون آمدید اما این شرکت‌ها از طریق اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری‌تان اداره شده، آیا شما زمانی که وزیر شدید شرکت‌های وابسته به شما و دوستان‌تان از جمله آقایان انصاری‌ها، محمدهادی احمدآخوندی، خانم نفیسه و ریحانه رسولی، باجناق حمید همدانی و سیدمحمد صدر هاشم‌نژاد بویژه اصغر فخری‌کاشانی به طور مستقیم از کارهای عملیاتی استفاده کردند و طرحی داشتند یا خیر؟ وی ادامه داد: یک گونی مدارک از خلاف‌های وزیر داریم. آقای آخوندی! عملکرد آقای فخری‌کاشانی در بانک مرکزی را که یادتان نرفته که با شما شریک شد و بدون اینکه از شرکت استعفا دهد شما او را در ۲۶ بهمن ۹۲ به عنوان رئیس هماهنگی طرح‌های سرمایه‌گذاری این وزارتخانه منصوب کرده و به او حکم مشاور دادید؟ او نیز از آن به بعد چندین شرکت تأسیس کرد که اولاً به شما منسوب می‌شود.
آقای آخوندی! واگن‌ها یک ساعت و نیم می‌سوختند
محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی هم در موافقت با استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه برخلاف شایعات، این استیضاح سیاسی نبوده و مبتنی بر وظایف نمایندگی و مستندات است، گفت: برخی می‌گویند از آنجا که ۲ ماه تا پایان عمر دولت مانده، استیضاح به مصلحت نیست، در حالی که این دلیل نمی‌شود چشم بر بی‌انضباطی‌ها و ناکارآمدی‌ها ببندیم و وظیفه نمایندگی اقتضا می‌کند که حتی اگر یک روز هم از وزارت وزیری باقی مانده است به تکلیف خود عمل کنیم. وی از ضرورت نهادینه شدن فرهنگ پاسخگویی و عذرخواهی سخن گفت و افزود: باید برابر مردم با خضوع تمام بابت اتفاقات عذرخواهی کرد در حالی که در حادثه قطار تبریز – مشهد چنین نشد و آقای وزیر ابتدا اعلام کرد نگران نباشید چرا که همه مسافران بیمه بودند. سعیدی با یادآوری سوختن برخی هموطنان برابر چشم عزیزان‌شان در سانحه قطار تبریز – مشهد گفت: یکی از مسافران می‌گوید ابتدا تلاش کرده است شیشه را بشکند اما ابزاری نیافته است و نردبان قطار هم پس از چند ضربه به شیشه خم شد و در ادامه سوختن عزیزانش را شاهد بوده است.
وی ادامه داد: هموطن دیگری که در این سانحه عزیزان خود را از دست داده، از ۵ آذرماه تاکنون به خانه‌اش نرفته است؛ تنها فرزندی که پس از سال‌ها با نذر و نیاز از امام رضا(ع) گرفته بود به همراه همسرش در مسیر مشهد بودند و خود پای پیاده به کربلا رفته بود که آن حادثه برای قطار رخ داد و حتی خاکستر فرزندش را نیز به دستش ندادند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا قطار مجهز به تجهیزات لازم نبوده است، گفت: چرا امدادگران دیر به محل حادثه رسیدند؟ طبق سند راه‌آهن حادثه ساعت ۷ صبح رخ داده است اما واگن مخزن‌دار ساعت ۸ و ۵۰ از سمنان حرکت می‌کند و ساعت ۹ می‌گویند که واگن رسید در حالی که تا یک ساعت و نیم بعد واگن‌ها می‌سوختند و کسی برای کمک وارد نشد.
وی با استناد به سخن عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی که گفته بود بهترین سیستم هوشمند را برای قطارها نصب کرده‌اند، اظهار داشت: چرا با وجود سیستمی که میلیاردها تومان برای آن هزینه کردید و گزارش آن را به رهبری و مردم دادید و گفتید خطای انسانی را به صفر می‌رساند، ۴۸ نفر در آتش سوختند؟ چرا باید به مردم اطمینانی دهیم اما بعدا جان‌شان به خطر بیفتد؟
کارت قرمز متقاضیان مسکن‌مهر به آخوندی
جمعی از متقاضیان مسکن‌مهر همزمان با آغاز جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در مجلس شورای اسلامی مقابل در شمال شرقی خانه ملت تجمع کردند. تجمع‌کنندگان درحالی که کارت‌های قرمز به دست داشتند، تاکید می‌کردند این کارت‌ها به وزیر داده می‌شود و به منزله اخراج وی از وزارت راه‌وشهرسازی خواهد بود. برخی تجمع‌کنندگان هم دست‌نوشته‌هایی با مضمون «وزیر را استیضاح کنید»، «آقای آخوندی! مسکن‌مهر ما را چه کردی؟» و… در دست داشتند.
بنده وزیر راه را در حادثه ریلی سمنان قاصر و مقصر می‌دانم
همچنین نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: من وزیر راه را در حادثه ریلی سمنان بعضاً قاصر و بعضاً مقصر می‌دانم و از نظر من وی متهم است. به گزارش فارس، محمدحسین فرهنگی در موافقت با استیضاح وزیر راه در جلسه علنی دیروز مجلس با بیان اینکه بنده در حادثه ریلی استان سمنان شخص وزیر راه‌وشهرسازی را بعضاً قاصر و بعضاً مقصر می‌دانم، گفت: از نظر بنده آقای آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی متهم است.وی افزود: وزیر راه در شرکت راه‌آهن افرادی را به عنوان اعضای هیأت مدیره این شرکت منصوب کرده که اکثریت آنها تخصصی در این حوزه ندارند و فاقد صلاحیت قانونی هستند و حادثه تحت مسؤولیت آنها اتفاق افتاده است.
اگر فرزندم در یک قرارداد دخالت داشته آن را به قوه‌ قضائیه بدهید
وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در ارتباط با بحث مبارزه با فساد از آنچه انجام دادم، بسیار سرافراز و خشنود هستم و اگر کسی از فرزندانم کوچک‌ترین خلاف قانون و تخلفی کردند شما به اشد مجازات محکومش کنید و من خودم با شما همکاری می‌کنم. عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در جلسه استیضاحش در نشست علنی نوبت عصر مجلس اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان کمیسیون عمران تلاش داشتند در مخالفت با استیضاح و حمایت بنده پشت تریبون صحبت کنند که آیین‌نامه داخلی مجلس چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهد لذا بنده به سهم خود از این نمایندگان تشکر می‌کنم. وی افزود: ۱۳ نفر از نمایندگان آذربایجان شرقی نامه‌ای به بنده تحویل دادند که علاقه‌مند به قرائت آن از پشت تریبون مجلس بودند اما آیین‌نامه مجلس در این باره هم به آنها اجازه نمی‌دهد و بنده به سهم خود از حمایت‌های آنها تشکر می‌کنم. آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای فرهنگی مطالبی پشت تریبون مطرح کردند که بنده متهم به مسائلی هستم، به ایشان باید گفت جای اتهام در دادگاه است، نه مجلس. آخوندی خاطرنشان کرد: هیأت‌مدیره‌ای که ۳ سال کار کرده و هر سال حسابرسی و بازرس قانونی داشته، چگونه غیرقانونی می‌شود؟ دیوان محاسبات مگر زیر نظر مجلس نیست؟ آقای لاریجانی این دیوان یک بار به شما گزارش کرده‌اند و حتی یک نکته‌ هم به شما گفته‌اند که اینها خلاف قانون است؟ چگونه یک هیأت مدیره غیرقانونی می‌تواند ۳ سال فعالیت کند. وی پیرامون حضور دوشغله‌ها در وزارت راه گفت: می‌گویند ۲۴ نفر دوشغله هستند، یک نفر از آنها را به من بگویید. اینکه نمی‌شود بدون هرگونه مدرک بخواهیم هر ادعایی بکنیم. این کشور قانون دارد، دادگاه دارد، شورای تخلفات اداری دارد، لااقل تا امروز به یکی از اینها ارائه می‌دادید. در جلسه استیضاح مهرماه همین صحبت‌ها مطرح شد، چرا پس از مهر سال گذشته تا امروز که ۱۵ ماه می‌گذرد، از هیچ مرجع قانونی موضوع را پیگیری نکردید؟ آخوندی پیرامون سخنانی درباره دخالت فرزندش در قراردادهای وزارت راه گفت: اگر حتی یک مورد داشتید که فرزند من در یک قراردادی کوچک‌ترین مداخله‌ای داشته به رئیس مجلس یا قوه قضائیه یا هر کسی که خواستید بدهید. آدم که نمی‌تواند همین‌طوری دیگران را متهم کند.
استعفایم را رئیس‌جمهور رد کرد
عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مذاکرات امروز سخت و تاریخی است و به همین جا نیز ختم نمی‌شود و در آینده مورد قضاوت نکته‌بینان ریزبین و ملت ایران قرار خواهد گرفت. وی در ادامه با بیان اینکه در ۳ ماه گذشته چندین حادثه غمبار رخ داد، گفت: ابتدا حادثه تصادف ۲ قطار در هفت‌خوان دامغان بود که جان ۴۹ تن از هموطنان‌مان را گرفت. همچنین حادثه آتش‌سوزی در پلاسکو که افزون بر جان‌باختن ۴ نفر از شهروندان، ۱۶ آتش‌نشان را هم قربانی خود کرد که از طرف رهبری و دولت، شهید خدمت شناخته شدند. حادثه دیگر نیز مرگ راهدار فداکار مهندس طلوعی بود که هنگام خدمت در گردنه مبارک‌آباد به شهادت رسید. وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: بنده بار دیگر از بابت هرگونه قصور و کوتاهی از جانب دستگاه‌های مرتبط و شخص خودم پوزش می‌طلبم. من استعفا کردم اما رئیس‌جمهور استعفایم را رد کرد. پس از اتمام صحبت‌های استیضاح‌کنندگان و وزیر راه‌وشهرسازی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان «عدم اعتماد» به آخوندی را به رأی وکلای ملت گذاشت که نمایندگان با ۷۴ رأی موافق، ۱۷۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از ۲۵۷ نماینده حاضر در صحن علنی، با استیضاح آخوندی مخالفت کردند که بدین ترتیب آخوندی به عنوان وزیر راه‌وشهرسازی باقی ماند.

مردم در شبکه‌های اجتماعی اعتماد مجدد مجلس به آخوندی را به سخره گرفتند
مردم در شبکه‌های اجتماعی با شگفتی از رای آوردن مجدد آخوندی یاد کردند. بسیاری از مردم با برشمردن ضعف‌های متعدد وزیر راه‌وشهرسازی اعتماد مجدد مجلس به عباس آخوندی را به سخره گرفتند. این اعتراض از تجمع مقابل مجلس تا شبکه‌های اجتماعی ادامه داشت و بسیاری از مردم اعلام کردند ماندگاری آخوندی به معنای رضایت دولت و مجلس از عملکرد وی است، در حالی که مردم نظر دیگری دارند. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌هایی را برای گروه‌ها ارسال می‌کردند که مذمون زیر را داشت: رای آوردن مجدد آخوندی به معنای این است که مسکن‌ مهر مزخرف است، پروازها بموقع انجام می‌شود، جاده‌ها بدون حادثه است و مسافران قطار هم به مرگ طبیعی مرده‌اند!

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president