آوای جنوب

دولت برای یک بار هم که شده در خوزستان تشکیل جلسه دهد/ وزارت نیرو تنها می تواند دست های خود را بالا ببرد و تسلیم شود

وضعیت در خوستان واقعا اسفبار است و وضعیت به گونه ای می شود که دیگر کنترل کردنی نیست، این استان تنها در دو هفته اخیر حدود شش بار دچار قطعی برق و آب گشته و کارخانجات این استان فلج شده است.معلوم نیست در این کشور چه خبر است، مردم ما چند بار باید بگویند که مظلوم هستند و بحران زده شده اند؛ تا چند روز پیش که این مناطق در زیر خاک مدفون شده بودند و اکنون با بارش باران تبدیل به یک باتلاق گِل شده است.

این روزها اعتراض مردم خوزستان از بحران های ریز و درشت ایجاد شده به اوج خود رسیده و اغلب آنها مسئولان را در بروز این حوادث مقصر می دانند.

آوای جنوب؛

بحران ریزگردها و بارندگی خوزستان با قطعی آب و برق در این استان به اوج خود رسیده و صدای اعتراض همه از جمله چهره های معروف و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی را هم درآورده است.

هدایت الله خادمی در اینباره می گوید: وضعیت در خوزستان واقعا اسفبار و به گونه ای است که دیگر کنترل ناشدنی است. این استان در دو هفته اخیر، حدود شش بار دچار قطعی برق و آب گشته و کارخانجات این استان فلج شده است.

این نماینده مجلس گفت: به دلیل این بی نظمی ها و قطعی برق در استان، نفت که یکی از منابع درآمدی اصل کشور به شمار می آید، دچار کاهش تولید شده و میلیاردها تومان به مملکت زیان رسانده است.

این نماینده افزود: بنا به روال معمول، بیشتر شهرهای خوزستان هم از نظر آب و هم از نظر برق مشکل دارند، ولی در روزهای اخیر، این مشکلات صد چندان شده است. با توجه به اینکه فصل رو به گرم شدن است و تابستان نزدیک شده، با ادامه این وضعیت، مردم در گرما هلاک خواهند شد.

در استان خوزستان به دلیل اهمیت کم به محیط زیست، همه تالاب ها و نخل استان ها در حال از بین رفتن هستند. هنگامی هم که در طبیعت دستبردی شود، طبیعی است که نمی شود با خشم طبیعت مبارزه کرد. خشم طبیعت که به دلیل بی تدبیری مسئولان بوده، در این استان پدید آمده و همه را گرفتار خود کرده است.

خادمی اظهار داشت: گویا کسی رغبتی ندارد، به خوزستان کمکی کند. اگر ده سال پیش فکری برای محیط زیست خوزستان می شد، ما این مشکلات را نداشتیم. اکنون وزارت نیرو تنها کاری که می تواند بکند این است که دست های خود را بالا ببرد و تسلیم شود، ولی این تسلیم شدن هیچ فایده ای برای مردم ندارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اکنون کاری که دولت می تواند بکند این است که جلسات هیأت دولت را برای یک بار هم که شده در این منطقه بحران زده برگزار و وضعیت را از نزدیک بررسی کند. خانم ابتکار و سازمان محیط زیست هم که از نظر ما تعطیل هستند، ما نمی گوییم این اتفاقات تقصیر ابتکار است، ولی این سازمان به هر حال زیر نظر دولت است و ناچارند، برخی کارها را دستوری انجام دهند. وضعیت به گونه ای است که ما را به سمتی می برد تاکم کم فکری برای آن بکنیم.

وی همچنین یادآور شد: دولت باید منابع خاصی برای استان خوزستان در نظر گیرد و بخشی از این منابع را به خود استانداری بدهد. اکنون اواخر برج یازده است، ولی تا کنون در برخی از شهرستانها بودجه تخصیص پیدا نکرده؛ یعنی هیچ بودجه ای به شهرستان ها از جمله ایذه و باغملک داده نشده است.

معلوم نیست در این کشور چه خبر است، مردم ما چند بار باید بگویند که مظلوم هستند و بحران زده شده اند؛ تا چند روز پیش که این مناطق در زیر خاک مدفون شده بودند و اکنون با بارش باران تبدیل به یک باتلاق گِل شده است.

نماینده مردم ایذه گفت: البته بخشی از این بحران ها، خارجی و بخش دیگری نیز داخلی است، ولی اطمینان دارم اگر آن بخشی که داخلی است، حل شود مشکلات ما نیز حل خواهد شد. به هر حال در دوره های گذشته هم این مشکلات بوده و دولت ها مشکلات خود با همسایگانمان را حل کردند؛ بنابراین، این انتظار وجود دارد که در دولت فعلی هم این کار صورت گیرد.

اکنون انتظار ما این است که دولت یک جلسه اضطراری در استان خوزستان برگزار کند و از نزدیک با مشکلات روبه رو شود. شاید بتوان در آنجا به راهکار مناسبی رسید و مشکل مردمان این منطقه را ـ که چندین هفته است ـ با آن دست و پنجه نرم می کند ـ حل کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president