آوای جنوب

اعتراض کارگران ساختمانی مقابل اداره تعاون و کار کهگیلویه و بویراحمد / مدیرکل به درخواست های ما توجه نمی کند

جمعی از کارگران ساختمانی شهر یاسوج قبل از ظهر امروز مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اعتراض کردند و به عدم توجه درخواست های خود از طرف مدیرکل اعتراض داشتند.

جمعی از کارگران ساختمانی شهر یاسوج قبل از ظهر امروز مقابل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اعتراض کردند و به عدم توجه درخواست های خود از طرف مدیرکل اعتراض داشتند.

آوای جنوب

این کارگران عنوان کردند که حضور اتباع خارجی در شهر یاسوج باعث شده است که بیکار بمانند و تشکل های کارگری و مدیرکل تعاون و کار استان نیز به این درخواست ها توجه نکرده و مشکل آنها را مرتفع نمی کنند.

این کارگران با بیان اینکه در تمامی کارهای ساختمانی بزرگ در استان و به خصوص شهر یاسوج کارفرمایان از کارگران خارجی به خصوص اتباع افعانی استفاده می کنند، خواستار توجه مسئولان به درخواست هایشان شدند.

حضور کارگران مقابل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با انتقاد شدیدی از مسئولان ک این سازمان همراه شد.

بنا بر این گزارش، این کارگران که به شدت از مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلایه داشتند خواستار رسیدگی مسئولان به درخواست های خودشان شدند.

این کارگران از طایفه خاصی بودند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اعتراض این کارگران واکنش نشان داد و گفت: این کارگران از یک گروه و طایفه خاصی بودند و به قصد اعتراض  نسبت به کار و اتباع بیگانه نیامده بودند.

صابر مظاهری افزود: زمان اعتراض این کارگران شخصی با من تماس گرفت و گفت این افراد از یک طایفه خاص بودند، اگر هم نسبت به اتباع بیگانه اعتراض دارند، طبق قانون از کارفرمایانی که این نوع کارگران را به بکار گیرند به شدن برخورد می شود.

وی با بیان اینکه حضور اتباع بیگانه در استان و کارهای ساختمانی غیر مجاز و ممنون است، ادامه داد: اجازه نمی دهیم هیچ کارفرمایی بدون اینکه کارگر پروانه و روادید داشته باشد کار انجام دهد مگر اینکه از دید این سازمان مخفی بماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارگر اعتراض کننده از انجمن ها و صنف های کارگری نبودند، تصریح کرد:  با انجمن های صنفی کارگری تماس گرفته شد و آن ها گفتند که ما اعتراض نکردیم، پس نشان می دهد که این افراد، عده خاصی بودند  که این کار را انجام دادند.

صابر مظاهری در پایان اضافه کرد: اولین بار بود این کارگران اعتراض کردند، هم اکنون هم در حال بررسی هستیم  که این افراد چه کسانی بودند.

انتهای پیام رج/

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. مدیرکل گفت:

    مدیران کلی که با عدد ۷۴مانوسند خروجی ببیش از این ندارند

  2. دهدشت گفت:

    آقای مدیر کل شما که می فرماییید از طایفه ای خاص بودند بعد می گید اولین بار هست که کارگران اعتراض کردند بالاخره کارگرهستند یا از طایفه ای خاص؟

  3. احمدرضا گفت:

    با مدیرانجمن تماس گرفتم گفت ما اعتراض نداریم
    عجب توجیهی
    انجمن دهه هزار عضور دارد و مدیرش هم پیاله شما
    به روباه گفتن کی شاهدته گفت ………

  4. خیرآباد گفت:

    مدیرکل رفتنی است

  5. ناشناس گفت:

    از مجموعه ورزشی بنویسید که باید دراختیارکارگران مظلوم باشد اما اجاره داده شده و معلوم نیست مال الاجاره آن درکجا مصرف می شود/

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president