آوای جنوب

امام جمعه گچساران: تنها راه برگشت فتنه‌گران ۸۸ عذرخواهی از ملت است/ توصیه امام جمعه به وزیر ارشاد

امام جمعه گچساران گفت: تنها راه برگشت فتنه‌گران ۸۸ عذرخواهی از ملت است.

ظهر امروز حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های سیاسی و عبادی امروز در جمع نمازگزاران گچساران اظهار کرد: انسان مومن باید همواره مراقب باشد که با منافقین دوستی نداشته باشد.

آوای جنوب

امام جمعه گچساران گفت: یهود می‌گوید تنها فقط ما با خدواند دوستی داریم و همه امت‌های دیگر با خداوند دوستی و انسی ندارند.

وی افزود: در آیه ۳۱ سوره عمران ملاک‌های مختلفی برای دوستی با خداوند آمده است و پیامبر می‌گوید، اگر شما راست می‌گویید شرط دوستی با خدا این است که تابع فرستاده خداوند باشید.

حجازی تصریح کرد: دوستان خداوند انسان‌هایی هستند که از او و پیامبر اکرم (ص) تبعیت داشته باشند.

امام جمعه گچساران اذعان کرد: اگر کسی پیغمبر خدا را قبول نداشته باشد، دوستی او با خدا مورد قبول نیست.

وی ابراز کرد: عده‌ای می‌گویند ما تابع امام و پیغمبران هستیم اما هنگامی که رفتار آنها را با دستورات خدا کنار هم قرار می‌دهیم هیچ همخوانی ندارد.

حجازی بیان کرد: برخی نیز می‌گویند ما مطیع ولایت رهبری هستیم اما باز هم چنین نیستند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: قرآن می‌فرماید، این افراد به این دلیل رجوع نمی‌کنند به دلیل این است که ناشنوا هستند و گوش‌هایشان بسته است.

وی افزود: این عده صداهای دیگر را می‌شنوند اما صدای پیغمبر خدا را نمی‌شنوند این افراد نابینا هستند و هوای نفس و غرور و تکبر چشمان این افراد را از کار انداخته است.

حجازی اظهار کرد: آلودگی‌ موجب می‌شود این افراد زبانشان لال شود و نمی‌توانند حرف بزنند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: همه ما باید از خدا بخواهیم جز چنین افرادی نباشیم.

حجازی تصریح کرد: انسان با چشم نابینا و زبان لال و ناشنوا بودن نمی‌تواند از این دنیا برود.

امام جمعه گچساران با اشاره به برگزاری جشن عروسی‌ در این ایام گفت: انتظار می‌رود جشن‌های عروسی با رعایت موازین شرعی انجام شود.

حجازی با اشاره به دهه فاطمیه(س) اذعان کرد: باید مراسمات شهادت‌ها را در شهر برپا کنیم و تلاش کنیم نام حضرت زهرا(س) را همیشه در محافل داشته باشیم.

امام جمعه گچساران ادامه داد: سال نو در پیش است و در آموزه‌های دینی به امر ازدواج توصیه شده است.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: اخیرا شاهد بودیم که بحث آشتی ملی توسط عده‌ای مطرح شده است.

وی افزود: آشتی ملی به چه معنی است، آیا ما در کشورمان مشکل داریم، اصلا معقول و به جا نیست که به این سخنان بپردازیم ملت ما با هم قهر نیستند و متحد هستند مگر روز ۲۲ بهمن را مشاهده نکردیده‌اید که چنین می‌گویید.

حجازی تاکید کرد: بله یک افرادی در فتنه ۸۸ نادان بودند و فریب دشمن را خوردند و بسیجی ما را برهنه کردند و به تصاویر امام بی‌احترامی کردند.

وی با اشاره به فتنه ۸۸ اذعان کرد: در فتنه ۸۸ رسما مشاهده کردیم اینها از اوباما کمک می‌خواستند.

حجازی تصریح کرد: اصل فتنه را کارمندان همان سفارت انگلیس راه انداختند.

وی افزود: خیلی‌ها هم اظهار ندامت کردند اما هنوز عده‌ای بر باور خود هستند.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: برخی‌ها هم می‌گویند فتنه نان و آبی شده برای دیگران و می‌گویند تمامش کنید.

حجازی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری به کرات از فتنه می‌گویند و برخی‌ها در فتنه ۸۸ از مردم قهر کردند و اینها باید به دشمن بگویند ما اشتباه کردیم.

وی افزود: چرا وقتی ترامپ بیانیه می‌دهد شما هم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید، مردم نیز متوجه می‌شوند که رابطه‌ای بین شما و آنها وجود دارد.

امام جمعه گچساران بیان کرد: شما باید از ملت عذرخواهی کنید و از ملت طلب عفو کنید.

حجازی با اشاره به چهلمین روز درگذشت آیت‌الله رفسنجانی به جمله ایشان اشاره کردند که آن مرحوم گفتند مقام معظم رهبری در مقام رهبری است و من در مقام رهروری هستم که امیدواریم بتوانیم این جمله را در عمل اجرا کنیم.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: برخی از اوقات مقامات مملکتی عباراتی می‌فرمایند که انسان تعجب می‌کند.

وی تصریح کرد: این افراد می‌‌گویند ما در برجام مطیع رهبری بوده‌ایم، آیا گفتن این جمله ظلم به رهبری نیست که حالا که به نتیجه نرسیدند توپ را می‌خواهند به زمین رهبری بیندازند.

امام جمعه گچساران تاکید کرد: مردم شاهد هستند که رهبری به شما چه توصیه‌هایی کرده‌اند و فرمودند، حد و حدود و مرزها را رعایت و دشمن را بشناسید.

حجازی در ادامه اذعان کرد: اخیرا برخی از مقامات ارشاد اسلامی عباراتی گفتند و بیان کردند شرع، قانون و فتاوای رهبری مبنای کار ما است که من لازم می‌دانم که بگویم که اگر چنین است و به دنبال این هستیم که چنین رویه‌ای را از این پس در مبنای کارتان قرار دهید، تشکر می‌کنیم.

وی ابراز کرد: اگر منظور مقامات ارشاد از گذشته است که باید گفت در گذشته چنین نبوده و به دفعات شاهد بوده‌ایم مقام معظم رهبری و مراجع اعتراضات خود را بیان کردند.

وی خطاب به مقامات ارشاد بیان کرد: اگر این عباراتی که گفته‌اید برای آینده است ما نیز امیدواریم که چنین شود و انجام دهید.

حجازی در ادامه به نقش شورای نگهبان در کشور اشاره کرد و گفت: جایگاه شورای نگهبان، جایگاه بزرگی است و به همین دلیل دشمنان همیشه شورای نگهبان، سپاه پاسداران و ولایت فقیه را مورد هجمه قرار می‌دهند.

امام جمعه گچساران در پایان با توصیه به خانواده‌های گچساران خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران در شهرستان گچساران در حال حاضر ثبت‌نام خود را شروع کرده و امیدواریم خانواده‌ها با نگاه برای آینده‌سازی جامعه و شهرستان فرزندانشان را در حوزه علمیه خواهران ثبت‌نام کنند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president