آوای جنوب

وزیر ارشاد در یاسوج: اجازه ندهیم شادی‌ها زیرزمینی شود/ بهبود معیشت اصحاب رسانه در دستور کار است/خادمی:یاسوج مرکز استانی که سینما ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید برای جوانان نشاط ایجاد کنیم و اجازه ندهیم که شادی‌ها زیرزمینی شود، گفت: امروز روحانیت باید پرچمدار نشاط و غرور ملی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید برای جوانان نشاط ایجاد کنیم و اجازه ندهیم که شادی‌ها زیرزمینی شود، گفت: امروز روحانیت باید پرچمدار نشاط و غرور ملی باشد.

آوای جنوب؛

سید رضا صالحی‌امیری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رویکرد خوشبینانه نسبت به آینده داشت و هر وقت با وی ملاقات داشتم این رویکرد قابل مشاهده بود.

صالحی‌امیری در خصوص عملکرد دولت تصریح کرد: کشور را در شرایط سختی تحویل گرفتیم و مجموعه شرایط آن روز عبارت از قطعنامه‌های ظالمانه غرب و آمریکا و قرار گرفتن در فصل هفتم شورای امنیت، تورم ۴۰ درصد، بیکاری بیش از ۱۳ درصد و تنش میان گرو‌ه‌ها و اختشاش در فضای سیاسی بود.

وی گفت: نیاز به ریل‌گذاری داشتیم و دولت برای ثبات در کشور تلاش کرد و مطمئن باشیم که بدون تلاش و همگرایی و همکاری مدیریت‌ها موفق نخواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید بپذیریم که برای منافع مردم از مناقشات پرهیز کنیم و اعتقاد ما این است که مهم‌ترین نیاز کشور انسجام و همگرایی است که آغاز حرکت دولت بود.

وی با بیان اینکه قبل از هر چیز باید از تحریم‌ها عبور کنیم تصریح کرد: فقط چهار کشور حق داشتند از ما نفت بخرند و صادرات ما زیر یک میلیون بشکه بود و دو راه داشتیم که ادامه راه گذشته و قطع صادرات نفت و فشار و تحریم‌ها بود یا این که باید مسیری را باز می‌کردیم.

صالحی‌امیری در ادامه گفت: امروز دیگر قدرت سخت راه پیروزی نیست و قدرت رسانه و قدرت نرم از قدرت‌هایی هستند که باید برای آنها برنامه داشت و به همین منظور مسیر مذاکره را تعیین کردیم چرا که دیگر راهی نداشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: موسسات مطرح غربی در سنجش‌های میدانی وقتی در مورد کشورهای بدنام از مردم جهان سوال می‌کردند متاسفانه نام ایران را ذکر می‌کردند اما امروز امن‌ترین کشور خاورمیانه را ایران ذکر می‌کنند که کشوری امن برای گردشگری است.

وی با بیان اینکه کشورها را از ایران ترسانده بودند و مقام‌های ما از سفر به کشورهای دیگر منع شده بودند، تصریح کرد: امروز مقامات ما به سایر کشورهای دنیا سفر می‌کنند و شاهد هستیم که هر روز و هر هفته این سفرها را داریم و زنجیر تحقیر و تحریم پاره شد.

وی گفت: در مذاکره توانستیم برای اولین بار بین آمریکا و اسرائیل شکاف ایجاد کنیم که این رژیم خبیث همه توان خود را به کار گرفته بود که زنجیر محکم‌تری دور این ملت بکشد.

عضو هیأت دولت با بیان اینکه در مذاکرات ما بین آمریکا و اروپا شکاف درست شد تصریح کرد: ۱۱٫۳ میلیارد دلار سرمایه وارد کشور شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وزیر نفت خبر خوشحال‌کننده‌ای داده است، تصریح کرد: یکی از کشورهای اروپایی ۴٫۸ میلیارد دلار با ما قرارداد بسته و برای اولین بار میزان برداشت از ذخایر مشترک با کشورهای همسایه برابر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که در سال ۹۶ از کشورهای همسایه در برداشت از ذخایر مشترک پیشی خواهیم گرفت و برای اولین بار پس از ۶۰ سال موفق شدیم که با کاهش سقف تولید نفت در اوپک ما افزایش داشته باشیم.

وی به اتفاقات جدید در منطقه اشاره کرد و گفت: امروز هیچ کجای جهان امنیت پایدار نیست اما جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور است که حاصل تدبیر مقام معظم رهبری و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و محصول تدابیر دولت در مذاکرات است.

عضو هیات دولت در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه غربی‌ها معتقدند که بدون حضور ایران مذاکرات منطقه به سرانجام نمی‌رسد بیان کرد: امروزه ما تعیین می‌کنیم که در مذاکره کدام کشور باید باشد و یا نباشد.

این مسوول با بیان اینکه امروز هر چه علیه جمهوری اسلامی توطئه شده بود به خود دشمنان برگشته است، بیان کرد: در سفری که به عراق داشتم هیچ مسؤولی احساس امنیت نمی‌کرد در حالی که بیس از سه میلیون بشکه صادرات دارند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه فراتر از همه چیز مدیون شهدا به خصوص مدافعان حرم و شهدای انقلاب اسلامی هستیم، تصریح کرد: مدیون خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران هستیم.

وی با بیان اینکه تحریم برداشته شد و دارایی‌های ما آزاد شد و چیزی را از دست ندادیم و بلکه چیزهای زیادی به دست آوردیم، گفت: ۲۴۰ کیلوگرم کیک زرد را وارد کشور کرده‌ایم و در آژانس هسته‌ای به رسمیت شناخته شده‌ایم.

صالحی‌امیری افزود: در حوزه هسته‌ای در بهترین وضعیت هستیم و جهش هسته‌ای در حوزه درمانی را داریم و عضو فعال باشگاه هسته‌ای در جهان هستیم و دشمن می‌داند که اگر قاعده بازی را به هم بزند خود بازنده است.

وی به مجموعه تحولات در کشور اشاره کرد و گفت: درآمدهای نفتی ما به شدت کاهش یافت و کشور دچار چالش شده بود اما با تدابیر رهبری و دولت اداره شد و شرایطی پیش آمد که کشور را در شرایط بحران اداره کنیم و امروز ۱۵ هزار کارگاه کوچک فعال شدند و نظام سلامت در حال تلاش است و ۱۰ میلیون نفر بیمه شدند و با این مشکلات دولت سالانه ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب هستیم تا مشکلات اشتغال را حل کنیم.

صالحی‌امیری خودکفایی در گندم را افتخار ملی دانست و گفت: امروز انقلابی بودن به معنای توجه به رفاه و نشاط مردم است و ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین و ۲ میلیون معتاد و داشتن ۱۴ میلیون پرونده در قوه قضاییه افتخار نیست.

وی با بیان اینکه امروز کشور به امید نیاز دارد، افزود: هر کسی بر طبل اختلاف بکوبد به کشور کمک نمی‌کند و هر کسی که دولت را تخریب می‌کند نظام را تخریب کرده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه امروز دولت در کنار نیروهای مسلح است و همه در کنار روحانیت هستند، تصریح کرد: فرمایشات دیروز رهبری در خصوص کمک به ایجاد اشتغال و کار در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای با جوسازی آب را گل‌آلود می‌کنند که این خیانت به نظام است، تصریح کرد: رهبری معظم متعلق به همه کشور است و از این منظر دولتی هستیم که مشکلات را متعلق به خودمان و موفقیت‌ها را مربوط به رهبری و ملت و مراجع می‌دانیم.

وی با بیان اینکه این کشور یک رهبر و دولت و قوه قضاییه دارد، تصریح کرد: همه در زیر این سقف هستند و همه کسانی که دلبسته هستند زیر این چتر قرار دارند.

صالحی‌امیری با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان به اخلاق نیاز داریم گفت: اخلاق در گذشته رعایت نشد، باید دهه اول انقلاب را احیا کنیم و فرهنگ دهه اول در دهه چهارم احیا شود.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری‌های بی‌مورد برای ما سودی ندارد، گفت: قائل به این هستیم که یک قانون و نظام و شرع و رهبر داریم و باید از آن پیروی کنیم و باید برای جوانان نشاط ایجاد کنیم و اجازه ندهیم که شادی‌ها زیرزمینی شود.

وزیر ارشاد بیان کرد: امروز روحانیت باید پرچمدار نشاط و غرور ملی باشد و مسؤولان در کنار کار و تلاش باید برای جامعه نشاط و امید درست کنند و عده‌ای فکر می‌کنند با محروم کردن جوانان از نشاط به قله امید می‌رسند.

وی با بیان اینکه جوانان به موسیقی، سینما، دعا و زیارت نیاز دارند، تصریح کرد: باید فضای نشاط برای جوانان ایجاد شود و تلاش می‌کنیم در جهت امنیت فرهنگی و ثبات فرهنگی در کشور گام برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور وجود دارد و معاونت قرآنی فعالی داریم، گفت: دو هزار کانون قرآنی فعال در سطح کشور وجود دارد.

صالحی‌امیری با اشاره به برگزاری خوب و مطلوب نمایشگاه‌های کتاب افزود: ۸۹ نمایشگاه فرهنگی سال جاری در سطح ایران و جهان برگزار کردیم، ضمن اینکه امسال ۱۷۵ فیلم در جشنواره به نمایش گذاشته شد که ۲۰ میلیون نفر جشنواره فیلم فجر را دیدند.

وی با اشاره به افزایش معنویت در حج و زیارت گفت: تلاش می‌کنیم مسیر حج را باز کنیم و در صورتی که عربستان شرایط ما را بپذیرد با رعایت کرامت و عزت اعزام حجاج به حج را سال آینده از سر خواهیم گرفت.

این مسؤول دولتی اضافه کرد: هیأتی را برای مذاکره و رایزنی به عربستان اعزام می‌کنیم و نتیجه این مذاکره را به مردم اعلام می‌کنیم.

وی در بخش اظهارات خود با اشاره به صدور ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز در حوزه مطبوعاتی در یک سال گذشته، افزود: تلاش ما ایجاد امنیت و بهبود معیشت اصحاب رسانه است.

صالحی‌امیری در بخش پایانی خود با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۲۰۰ کتابخانه در سطح کشور گفت: تلاش ما این است که با رساندن کتاب به خانه سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

=========================================

خادمی:یاسوج مرکز استانی که سینما ندارد/ توان ضعیف شهرداری‌ها و بخش خصوصی برای حضور در حوزه فرهنگ و هنر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به عدم وجود سینما در یاسوج، گفت: توان ضعیف شهرداری‌ها و بخش خصوصی باعث شده تا آنها هم نتوانند حوزه فرهنگ و هنر را حمایت کنند.

نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با حضور سیدرضا صالحی‌امیری در سالن شماره یک استانداری این استان برگزار شد.

سید موسی خادمی در این نشست ضمن قدردانی از حضور وزیر ارشاد برای سفر به این استان، اظهار کرد: شهادت و ایثارگری مهم‌ترین و اصلی‌ترین هنر مردم استان کهگیلویه و بویراحمد است که در همه ادوار تاریخ وجود داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه قرآنی وضعیت مناسبی در استان داریم، تصریح کرد: در سایر شاخصه‌های فرهنگی و هنری نیز استان ما در کشور وضعیت خوبی دارد.

وی یادآور شد: استان ما در زمینه شاهنامه‌خوانی، تئاتر و سایر حوزه‌های هنری نیز وضعیت خوبی را تاکنون در کشور داشته و امیدواریم بتوانیم در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و در کشور جزء استان‌های برتر فرهنگی و هنری باشیم.

مسوول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما در حوزه رسانه در کشور از فعال‌ترین حوزه‌ها به شمار می‌رود، گفت: درست است که نشریات و رسانه‌های ما جوان هستند اما با تلاش و کوشش فراوان توانسته‌اند تاکنون درخشش خوبی داشته باشند.

خادمی به محروم بودن استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان ما از گذشته تاکنون به عنوان استانی محروم شناخته شده است نیاز است در بحث منابع و اعتبارات کمک بیشتری به این استان شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات دیگر حوزه‌ها، تصریح کرد: استان ما در حوزه‌هایی مانند آب و راه روستایی و برق مشکلات زیادی دارد و همین موضوعات باعث شده تا حوزه فرهنگ در مرتبه بعدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش خصوصی و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها نیز مشکلات زیادی داریم، یادآور شد: این مشکلات باعث شده تا آنها هم نتوانند آن گونه که باید حوزه فرهنگ و هنر را حمایت کنند.

خادمی در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات حوزه زیرساختی در استان اشاره کرد و گفت: مشکلات زیرساختی عمده‌ای در استان داریم.

وی عدم وجود سینما در مرکز استان را از مهم‌ترین مشکلات زیرساختی فرهنگ و هنر بیان کرد و یادآور شد: یاسوج از معدود استان‌های کشور است که سینما ندارد ضمن اینکه در دیگر شهرستان‌های استان نیز وضع به همین منوال است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president