آوای جنوب

آخرین مصوبات اصلاحی بافت فرسوده شهر دوگنبدان در کمیسیون ماده ۵+جزییات

جلسه مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر لنده در سالن جلسات استانداری خبر داد.

جلسه مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر لنده در سالن جلسات استانداری خبر داد.

آوای جنوب

http://news.mrud.ir/download?f=2017/02/15/4/47593.jpg
محمدمهدی سهیلی گفت: اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ در تاریخ ۹۵/۱۱/۲۳ با ۱۲ دستور کار ذیل مربوط به شهر لنده و ۵ دستور کار مربوط به اصلاحات بافت شهر دوگنبدان در سالن کنفرانس امور عمرانی استانداری به ریاست ایشان و با شرکت اعضاء تشکیل شد.

در ابتدای جلسه، سهیلی به بیان کلیات جلسه پرداخت و سپس به کمک کارشناسان مدیریت شهرسازی به تشریح هر کدام از موضوعات پرداخت. اعضاء جلسه نقطه نظرات کارشناسی خود را بر روی هر مورد بیان و سپس تصمیمات ذیل اخذ شد:

۱-درخواست شهرداری لنده مبنی بر تغییر کاربری قطعه زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع از درمانی به مسکونی مطرح و موافقت شد.

۲- درخواست شهرداری لنده مبنی بر تغییر قطعه زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع از درمانی به مسکونی مطرح و مخالفت شد.

۳- درخواست شهرداری لنده مبنی بر تغییر کاربری قطعه زمینی به مساحت ۸۳۰ مترمربع از فضای فرهنگی به مسکونی و همچنین قطعه زمینی به مساحت ۱۴۵ مترمربع از فضای بهداشتی – درمانی به مسکونی مطرح و موافقت شد.

۴- درخواست شهرداری لنده مبنی بر تأیید و تصویب قطعه زمینی واقع در ورودی شهر لنده مطرح و با تغییر کاربری فضای سبز واقع در ضلع جنوبی شرقی فلکه ورودی شهر و مطابق با وضع موجود مطرح و موافقت گردید؛ و با تغییر کاربری فضای سبز معبر در ضلع شمال میدان مطرح و مخالفت شد.

۵- درخواست شهرداری لنده مبنی بر احداث ساختمان در قطعه زمینی به مساحت ۱۴۰ مترمربع (زیر حدنصاب تفکیک) در محل تقاطع خیابان‌های ۱۲ متری مطرح و موافقت شد.

۶- درخواست شهرداری لنده مبنی بر تغییر کاربری قطعه زمینی به مساحت ۴۲۰ مترمربع از باغ به مسکونی مطرح و موافقت شد.

۷- درخواست شهرداری لنده مبنی بر تقلیل عرض خیابان شهدا از ۱۶ متر به ۱۴ متر مطرح و مخالفت شد.

۸- درخواست شهرداری لنده مبنی بر حذف خیابان ۱۲ متری مطرح و موافقت شد.

۹- درخواست شهرداری لنده مبنی بر جابجایی خیابان ۱۲ متری مطرح و موافقت شد.

۱۰- درخواست شهرداری لنده مبنی بر حفظ خیابان ۸ متری وضع موجود در ضلع شرقی شهرداری با تثبیت خیابان ۸ متری وضع موجود مطرح و موافقت گردید بدیهی است مباحث ترافیکی می‌بایست به شورای ترافیک ارجاع گردد.

۱۱- درخواست شهرداری لنده مبنی بر تقلیل عرض خیابان ۲۴ متری شهرک سرآسیاب مطرح و مقرر شد خیابان ۲۴ متری وفق طرح تفصیلی مصوب تا محدوده مسیل اجرا شود و در حدفاصل مسیل تا انتهای شهرک سرآسیاب به ۱۶ متری تقلیل یابد.

مصوبات اصلاحی بافت فرسوده شهر دوگنبدان

۱-درخواست شهرداری دوگنبدان مبنی بر تعریض معبر ۱۶ متری بافت فرسوده (رینگ) به ۲۰ متری مطرح و با تعریض عرض خیابان ۱۶ متری بافت فرسوده (رینگ) به ۲۰ متری موافقت به عمل آمد و هر گونه تبعات اجتماعی و اقتصادی آن بر عهده شهرداری است.

۲- درخواست شهرداری دوگنبدان مبنی بر تغییر کاربری ضلع جنوبی رینگ بافت فرسوده از مسکونی به فضای سبز مطرح و موافقت گردید و مقرر شد ارزش‌گذاری ملک با کاربری مسکونی انجام پذیرد و مدت‌زمان تملک توسط شهرداری یک سال تعیین می‌گردد و موضوع تملک به استناد ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک از طریق شهرداری پیگیری شود.

۳- درخواست شهرداری دوگنبدان مبنی بر تغییر کاربری ۸۰۰۰ متر از اراضی تعاونی مسکن کارکنان مطرح و با کلیات طرح مبنی تغییر کاربری ۸۹۰۰ مترمربع زمین به مسکونی و تثبیت ۱۶۰ هزار مترمربع به فضای سبز موافقت گردید و مقرر شد تمامی اراضی با کاربری فضای سبز به شهرداری انتقال یابد و در هیچ زمانی کاربری زمین فضای سبز جهت تغییر کاربری به جلسات ذیصلاح ارجاع نشود. بدیهی است جزییات این طرح می‌بایست توسط جلسه کمیته فنی مورد بررسی قرار گیرد و رعایت هر گونه تصمیم جلسه مذکور در این خصوص الزامی است.

۴- درخواست شهرداری دوگنبدان مبنی بر کاهش حدنصاب تفکیک بافت فرسوده و تغییر در تبصره ۳ بند (۱ -۴) ضوابط طرح تفصیلی بافت فرسوده مطرح و مقرر شد مجموعاً با صدور پروانه برای ۱۰۰ پلاک زیر حدنصاب تفکیک در محدوده بافت فرسوده شهر دوگنبدان با شرایط ذیل موافقت شد:

۲۰ پلاک با حدنصاب تفکیک با مساحت ۵۰ مترمربع
۸۰ پلاک با حدنصاب تفکیک با مساحت ۶۰ مترمربع
۵۰ درصد مجموع کل پلاک‌های فوق‌الذکر در محلات لبنان و پر بالی و ۵۰ درصد مابقی دیگر در سایر محلات بافت فرسوده با شرایط مذکور مجوز صادر گردد.

۵- درخواست شهرداری دوگنبدان مبنی بر تغییر کاربری از فرهنگی هنری به مختلط تجاری – فرهنگی مطرح و مقرر شد با تأمین پارکینگ موردنیاز در طبقه زیرزمین با رعایت ضوابط تفصیلی مصوب و احداث کاربری تجاری در طبقه همکف و کاربری فرهنگی در طبقه اول موافقت شد.

۶- درخواست شهرداری دوگنبدان مبنی بر تغییر کاربری از حریم سبز (برق) به مسکونی مطرح و مقرر شد ضمن موافقت با موضوع جهت طراحی دسترسی به مشاور طرح ارجاع شود.

لازم به ذکر است مصوبات مذکور پس از طی فرایند قانونی بررسی توسط اداره نظارت بر طرح‌های توسعه شهری وزارت متبوع جهت اجرا از طرف استاندار محترم ابلاغ خواهد شد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president